نظرسنجی Asahi Shimbun نشان می‌دهد ورزشکاران ژاپنی که انتظار می‌رود در بازی‌های المپیک توکیو شرکت کنند از شیوع ویروس کرونا در این زمان نگران هستند که این خطرناک‌ترین موضوع برای ورزشکاران و هواداران خواهد بود.

آنها همچنین در مورد عدم حمایت هواداران در زمان بازی‌های المپیک ابراز نگرانی کردند که مردم بیش از حضور در یک رویداد عظیم، مشغول قرنطینه هستند.

این نظرسنجی در حالی انجام شد که ژاپن با یک افزایش شدید کرونا روبه‌رو و این باعث شده که تعداد کشته‌ها در سراسر کشور به بیش از ۵ هزار نفر در این هفته برسد. نگرانی اصلی که ۲۵ پاسخ دهنده ابراز داشتند این بود که بازی‌های تابستانی منجر به گسترش بیشتر ویروس شود.

همچنین ۱۸ نفر نگران این بودند که خودشان به کرونا مبتلا شوند. ۱۵ نفر از پاسخ دهندگان هم عدم حمایت از سوی مردم را به عنوان نگرانی خود اعلام کردند.

۱۴ ورزشکار المپیکی فقدان مسابقات و فرصت‌های ناکافی آموزشی را برای آمادگی در بازی‌ها ذکر کردند. همین تعداد نگران بودند که اگر این بازی‌ها ادامه پیدا کند به دلیل عدم حضور رقبا، به رویدادی تبدیل نمی‌شود که در آن ورزشکاران قادر به رقابت برای رسیدن به شماره یک جهان هستند.