حسین رسولی ملی پوش پرتابگر دیسک و عضو تیم دانشگاه آزاد درباره سطح مسابقات لیگ دو و میدانیاظهار کرد: سطح مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها به صورتی است که هر ورزشکاری که مقام اول  در این رقابت‌ها را کسب کند به طور حتم رتبه اول تا سوم آسیا را کسب می‌کند. با وجود اینکه رکوردم خوب نبود، خدا را شکر مقام اول در این مسابقات را به دست آوردم.

او ادامه داد: ۵۸ متر در لیگ دو و میدانی پرتاب کردم و ۲ مرتبه هم در پرتاب ۶۰ متر خطا کردم. رکورد ۶۴ متر را در بلاروس ثبت کردم. اگر شرایط فراهم شود و من بتوانم با مربی بلاروسی تمرین کنم در آن صورت به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنم. می‌توانم کسب سهمیه کنم. هدف من فقط رسیدن به المپیک نیست. در صورتی که برنامه ریزی خوبی برای ما از سوی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدارسیون دو و میدانی انجام شود می توانم در المپیک روی سکو قرار بگیرم.

نتوانستم رکورد خوبی در لیگ دو و میدانی بزنم 

رسولی درباره اینکه از عملکردش در مسابقات دو و میدانی راضی بوده است، گفت: با توجه به شرایط کرونا اصلا تمرین نداشتم و بعد از اردوی بلاروس در خانه بودم و فعالیتی نکردم، اما پرتاب‌های خوبی داشتم. بدشانسی آوردم و نتوانستم رکورد‌های خوبی ثبت کنم. یک مقدار هل شدم و پای خود را به بیرون دایره پرتاب گذاشتم و همه تماشاگران هم دیدند که دیسک را ۶۲ متر پرتاب کردم. اگر شرایط خوب باشد رکورد‌های بهتری ثبت می کنم.

پرتابگر دیسک کشومان بیان کرد: تیم دو و میدانی پلیمر خلیج فارس به علت مسائلی من را به خدمت نگرفت و با تیم دانشگاه آزاد در این مسابقات حاضر شدم.

مبلغ قراردادها فقط هزینه یک ماه ورزشکار حرفه ای را تامین می کند 

او درباره عملکرد تیم دو و میدانی دانشگاه آزاد گفت: عملکرد این تیم در لیگ دو و میدانی بد نبود، اما قرارداد‌ها خیلی پایین است و نمی‌شود مبلغ را اعلام کرد. مبلغ قرارداد‌ها به اندازه هزینه یک ماه  ورزشکار حرفه‌ای است.

رسولی درباره قهرمانی سپاهان در لیگ دو و میدانی بیان کرد: تیم‌های خوبی در لیگ دو و میدانی شرکت کردند. تیم سپاهان قهرمان این رقابت‌ها شد. من افتخار نداشتم در تیم پلیمر خلیج فارس باشم. خدا را شکر هر سال سطح تیم‌ها بهتر و رقابت‌ها نزدیک‌تر می‌شود و ورزشکاران با انگیزه مسابقه می‌دهند.

برای کسب مدال المپیک باید زیر نظر مربی بلاروسی کار کنم 

پرتابگر دیسک کشورمان درباره وضعیت مربی بلاروسی خود گفت: اگر می‌خواهند که به مدال المپیک برسم باید با مربی خودم تمرین کنم، چون مربی من رکورد ۷۰ متری را در پرتاب دیسک ثبت کرده است. کرونا باعث شد که تمرینات ما در اردوی بلاروس لغو شود. خیلی افت بدی داشتم. اگر فدراسیون دو و میدانی قرارداد مربی من را ببندد و او را به ایران بیاورد یا من به بلاروس اعزام شوم می توانم حدود ۸ ماه  زیر نظر مربی بلاروسی تمرین کنم.

من با ثبت رکورد ۶۸ متر قهرمان المپیک می شوم 

رسولی درباره افت رکورد‌ها در لیگ دو و میدانی گفت: صددرصد رکورد‌ها افت کرده است. حدادی به علت شیوع ویروس کرونا در این مسابقات شرکت نکرد و به طور حتم رکورد‌های او کاهش پیدا کرده است، اما بانوان کشورمان رکورد‌های خوبی ثبت کردند و حتی رکورد‌های قبلی را شکستند. جا دارد به آن‌ها خسته نباشید بگویم.  اگر من بخواهم رکورد  بزنم باید ۶۸ متر پرتاب کنم که با این رکورد می‌توانم قهرمان المپیک شوم.

دست یابی  به حد نصاب المپیک سخت نیست 

او اظهار کرد: مسابقات انتخابی المپیک از آذرماه شروع می‌شود و صد درصد می‌توانم به حد نصاب المپیک برسم. هر ورزشکاری که ۶۴ متر پرتاب کند ورودی المپیک را به دست می‌آورد. پایین‌ترین رکوردم ۵۸ متر است که در لیگ دو و میدانی ثبت کردم. اگر شرایط را برای من فراهم کنند به طور حتم به حد نصاب ۶۴ متر می رسم و پتانسیل پرتاب ۶۸ و ۶۹ متر را هم دارم و صد درصد با این رکورد جزو ۴ نفر اول المپیک خواهم بود.

رئیس جدید دو و میدانی دغدغه مالی ورزشکاران را حل کند 

رسولی درباره انتخابات فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی باید شرایطی را فراهم کند تا ورزشکاران بتوانند با خیال راحت تمرینات خود را ادامه بدهند و دغدغه مالی نداشته باشند. فدراسیون دو و میدانی باید برنامه ریزی دقیقی کند که حتی یک ماه وقفه تا زمان شروع المپیک ایجاد نشود و ورزشکارانی که توانایی لازم را دارند به اردو بروند.