به گزارش پارس ، مهران شاهین طبع در گفت وگو باایسنا، درباره اردوی تیم ملی بسکتبال در ترکیه، اظهار کرد: معتقدم اردوی خوبی در ترکیه داشتیم. تمرین های مناسب و چند بازی تدارکاتی مختلف به تیم کمک کرد تا به شرایط مورد نظرش برسد. به نظر من این وضعیت در آماده سازی تیم ملی موثر بود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش رفت. در مجموع برنامه های اردوی ترکیه طبق اهداف کادر فنی بسیار خوب بود.

مربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی به هدفش رسید، یا نه؟ بیان کرد: برنامه کادر فنی به صورت روزمره و کلی انجام شد و آقای بچیروویچ نیز فضای کمپ را مناسب توصیف کرد. آقای بچیروویچ از تمرین ها و برنامه های تیم ملی راضی بود. با توجه به حریف هایی که داشتیم بازی های تدارکاتی نیز خوب پیش رفت. سه تیم آفریقایی و دو تیم اروپایی در این کمپ با ما بازی کردند که کیفیت خوبی نیز داشتند و به هماهنگ تر شدن تیم کمک کردند.

او ادامه داد: به نظر من بازی کردن در تیم های مختلف خیلی به تیم کمک کرد. به طور مثال ترکیه و ایتالیا خیلی خوب بودند و واقعا بچه ها را تحت فشار گذاشتند. در مجموع نباید به نتایج نگاه کنیم، چرا که هدف هماهنگی و استفاده از تمام بازیکنان بود. بازی های تدارکاتی جای نتیجه گرفتن نیست و باید خودمان را محک بزنیم. در بازی برابر ایتالیا نیز می توانستیم نتیجه را برگردانیم، اما تاکید اصلی ما اجرای کامل سیستم های دفاع و حمله بود، تمرکز ما بر کامل شدن هماهنگی و برنامه های تیم بود.

شاهین طبع افزود: به نظر من کار به خوبی پیش می رود. برنامه های تیم ملی نیز مشخص است و بچه ها از شنبه دوباره وارد اردو می شوند. این اردو ۱۰ روز ادامه دارد سپس تیم راهی جام ویلیام جونز خواهد شد. پس از این جام نیز تیم تا قهرمانی آسیا در کیش اردو دارد.

  تیم بسکتبال ایران از دهم تا بیستم مرداد ماه در بیست و هفتمین دوره قهرمانی آسیا شرکت می کند.