به گزارش پارس نیوز، 

حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به تمامی مسلمانان تبریک گفت و با ارسال نامه‌ای به تمامی باشگاه‌های فوتبال ایران خواستار تعظیم و تکریم این ماه مبارک شد.

متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام و آرزوی توفیق و سلامتی فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و برکات الهی ماه رحمت، بندگی، طاعت و عبادت پروردگار و بهار قرآن و توجه به همنوعان و فقرا و محرومان و استشمام عطر بندگی خداوند سبحان بر مشام جان‌های آزاد و نمازگزار روزه‌دار و بر همه بندگان خداوند سبحان گرامی باد. ضمن تبریک مجدد از باب تعظیم شعائر الهی به جهت بهره‌گیری هرچه بهتر از ایام پر فیض و فضیلت ساعات و روزها و شب‌های ضیافت الهی خواهشمند است مقرر فرمائید نسبت به موارد ذیل هماهنگی و اقدام لازم انجام گردد:

۱- نسبت به تشکیل ستاد بزرگداشت رمضان، به منظور تکریم و تعظیم ایام رمضان با مسئولیت مدیرعامل باشگاه و دبیری واحد فرهنگی آن باشگاه در راستای پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌ها اقدام گردد.

۲- در صورت حضور اشخاص و کارکنان نسبت به برنامه‌ریزی جهت اقامه نماز جماعت در محل باشگاه و با حضور پرسنل محترم اقدام گردد.

۳- نسبت به برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ویژه بازیکنان، مربیان، کادر فنی و سرپرستی و پزشکی تیم‌های فوتبال با حضور مربیان (امور دینی و اخلاقی) اقدام شود.

۴- عیادت از جانبازان عزیز و ارجمند، سرکشی از آسایشگاه‌های سالمندان و معلولان و دستگیری از نیازمندان در اولویت فعالیت‌های اجتماعی آن باشگاه قرار بگیرد.

۵- نسبت به تهیه بسته‌های فرهنگی با متن و محتوای تقویت روحیه اخلاقی و توازن رفتارهای اجتماعی و هدیه فرهنگی ویژه رمضان و قرآن اقدام شایسته معمول گردد.

۶- حفظ شئونات واجب الهی روزه واجب ماه مبارک رمضان به عنوان یک فریضه دینی و رویداد اجتماعی و وظیفه دینی فردی و گروهی و وظیفه اخلاقی اشخاص، حائز اهمیت والایی بوده و به جهت تکریم و تعظیم شعائر الهی اعلام می‌شود:

الف) به جهت انجام وظیفه و مساعدت به افراد روزه‌دار در طول روزهای ماه مبارک رمضان در صورت ضرورت تمرینات متصل به وقت افطار ختم شود (مسئولیت مستقیم این بخش متوجه مدیرعامل محترم و سرمربی تیم‌ها و مدیر تیم خواهد بود.)

ب) تحت هر شرایطی از تجاهر و تظاهر به روزه خواری در محیط باشگاه و تمرین و اردو، اجتناب شده و حرمت و عظمت و ضرورت حفظ شئونات ایام رمضان برای بازیکنان و مربیان غیر مسلمان نیز تبیین و توضیح داده شده و توجیه گردند.

مزید امتنان است جلسه توجیهی با حضور مدیرعامل محترم، مسئول گروه فوتبال باشگاه، مربیان، بازیکنان، گروه پزشکی و سرپرستی و تیم‌های فوتبال و معاون فرهنگی و روحانی محترم باشگاه برگزار و گزارش اقدام به سازمان لیگ (واحد فرهنگی) اعلام شود.