به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران پنج شنبه، جمعه هفته جاری و یکشنبه هفته آتی با ۶ بازی برگزار می شود.

تقابل اندیشه های فرکی و امپراطور / شانس قهرمانی در زاینده رود زنده می شود؟

فولاد خوزستان- پیکان تهران/ پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت/ ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه/ ورزشگاه شهدای فولاد

حسین فرکی، سرمربی سابق فولاد خوزستان که نخستین قهرمانی اش در لیگ برتر را با هدایت این تیم کسب کرده باید تیم فعلی اش یعنی پیکان را پس از ۲ برد متوالی برابر تراکتورسازی و پارس جنوبی جم بفرستد. برد‌های اخیر پیکان سبب شده این تیم اکنون با ۳۱ امتیاز در رتبه نهم جدول و بین تیم‌های تک رقمی لیگ قرار بگیرد، اما فولاد هم پس از بردن سپیدرود امیدوار است با ثبت دومین پیروزی فصل خود در ورزشگاه خانگی اش یعنی شهدای فولاد همچنان رده ششم را حفظ کند.

شاگردان افشین قطبی اکنون ۳۶ امتیازی هستند و حتی با بردن پیکان، جایگاهشان در جدول لیگ تغییر نمی‌کند، اما در صورت شکست برابر خودروسازان آبی پوش تهرانی و برد تیم‌های ذوب آهن و سایپا در این هفته احتمال دارد به رتبه هشتم سقوط کنند.

تقابل اندیشه های فرکی و امپراطور / شانس قهرمانی در زاینده رود زنده می شود؟

بی شک این تیم‌ها برای اینکه بتوانند پس از پنج تیم مدعی کسب سهمیه آسیا بهترین رتبه جدول را تصاحب کنند با تمام توان خود به میدان می‌روند.

پیکان در این بازی نمی‌تواند از مگنو باتیستا، هافبک برزیلی خود به دلیل محرومیت استفاده کند.

بازی رفت پیکان و فولاد یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های لیگ بود. در آن دیدار پیکانی‌ها که از مجید جلالی روی نیمکت خود استفاده می‌کردند تا دقیقه ۸۵ با گل حسن بیت سعید یک بر صفر از حریف پیش بودند، اما درحالیکه عیسی آل کثیر با به ثمر رساندن ۲ گل تا دقیقه ۸۷ این تیم را پیش انداخت در نهایت گل‌های سینا مریدی و لوسیانو پریرا سبب شد آن بازی با برتری ۳ بر ۲ فولاد به اتمام برسد.

داور وسط: محمدباقر پورباقر

کمک ها: سعید علی نژادیان و رحیم شاهین

کمک داوران اضافی: کیوان علیمحمدی و حسین زمانی

داور چهارم: ایوب غلامزاده

ناظر: ابوطالب طاهریان

نساجی مازندران- صنعت نفت آبادان/ جمعه ۱۳ اردیبهشت/ ساعت ۱۷/ ورزشگاه وطنی قائمشهر

نخستین بازی روزی روز جمعه را تیم‌های نساجی و صنعت نفت برگزار می‌کنند. نساجی پس از آنکه موفق شد در خانه خود پدیده مدعی را شکست بدهد مقابل استقلال خوزستان قعرنشین به تساوی یک بر یک رضایت داد تا با ۳۰ امتیاز و برابر با صنعت نفت تنها به دلیل تفاضل گل پایین‌تر نسبت به برزیل ایران در جایگاه یازدهم قرار بگیرد. شاگردان مجید جلالی و پائولو سرجیو می‌توانند با دشت ۳ امتیاز از این بازی در صورت شکست ذوب آهن و تساوی پیکان حتی به رده هفتم صعود کنند، اما احتمال سقوط آن‌ها به رده دوازدهم در صورت پیروزی تیم‌های پارس جنوبی و ماشین سازی هم مقابل حریفانشان وجود دارد.

حضور بین هشت تیم ابتدایی جدول برای صنعت نفت که رکورددار تساوی در لیگ است و البته نساجی که نخستین فصل حضورش در این رقابت‌ها را به اتمام می‌رساند نتیجه خوبی محسوب می‌شود و به همین دلیل هر ۲ تیم با هدف پیروزی پا به زمین ورزشگاه وطنی می‌گذارند.

نساجی و صنعت نفت برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند.

داور وسط: پیام حیدری

کمک ها: محمدجواد مداح و هادی طوسی

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی و یاسر همرنگ

داور چهارم: بابک عباسقلی زاده

ناظر: نادر جعفری

پارس جنوبی جم- ذوب آهن اصفهان/ جمعه ۱۳ اردیبهشت/ ساعت ۱۸/ ورزشگاه تختی جم

پدیده فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر با وجود اینکه تا چند هفته پیش مانند لیگ هفدهم در رده ششم جدول جای داشت در هفته‌های اخیر با افت محسوسی مواجه شده است که اصلی‌ترین عامل آن مشکلات مالی این باشگاه است.

این تیم اکنون وضعیت مناسبی در جدول لیگ ندارد و با ۲۹ امتیاز دوازدهم است. در این وضعیت شاگردان مهدی تارتار باید در خانه خود مقابل ذوب آهن بازی کنند که با وجود کسب نتایجی ایده آل در هفته‌های اخیر لیگ برتر و لیگ قهرمانان در بازی عقب افتاده اش مقابل سایپا ۲ بر صفر مغلوب شد تا رکورد شکست ناپذیری اش در عدد ۱۴ متوقف شود.

شاگردان علیرضا منصوریان اکنون با ۳۳ امتیاز در جایگاه هشتم جای گرفته اند و اگر بتوانند جمی‌ها را شکست بدهند برای رسیدن به جایگاه ششم باید منتظر باخت فولاد و سایپا بمانند. البته ذوب آهن با باخت برابر حریفش شاید حتی به رتبه دهم سقوط کند. پارس هم با عبور از سد پدیده فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر با وجود اینکه تا چند هفته پیش مانند لیگ هفدهم در رده ششم جدول جای داشت در هفته‌های اخیر با افت محسوسی مواجه شده است که اصلی‌ترین عامل آن مشکلات مالی این باشگاه است.

این تیم اکنون وضعیت مناسبی در جدول لیگ ندارد و با ۲۹ امتیاز دوازدهم است. در این وضعیت شاگردان مهدی تارتار باید در خانه خود مقابل ذوب آهن بازی کنند که با وجود کسب نتایجی ایده آل در هفته‌های اخیر لیگ برتر و لیگ قهرمانان در بازی عقب افتاده اش مقابل سایپا ۲ بر صفر مغلوب شد تا رکورد شکست ناپذیری اش در عدد ۱۴ متوقف شود.

شاگردان علیرضا منصوریان اکنون با ۳۳ امتیاز در جایگاه هشتم جای گرفته اند و اگر بتوانند جمی‌ها را شکست بدهند برای رسیدن به جایگاه ششم باید منتظر باخت فولاد و سایپا بمانند. البته ذوب آهن با باخت برابر حریفش شاید حتی به رتبه دهم سقوط کند. پارس هم با عبور از سد ذوب برای صعود به رده نهم باید امیدوار به تساوی پیکان مقابل فولاد و ثبت نتیجه مساوی در بازی نساجی- صنعت نفت باشد، اما اگر در این بازی خانگی ببازد احتمال دارد با پیروزی ماشین سازی برابر سپاهان به رده سیزدهم سقوط کند.

ذوب آهن و پارس در این بازی بازیکن محرومی ندارند اما فرزاد حاتمی به دلیل درگیرش با مهدی تارتار و اخراج از اردوی پارس جنوبی این بازی را از دست می دهد.

سپاهان- ماشین سازی/ جمعه ۱۳ اردیبهشت/ ساعت ۱۹:۱۵/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

توقف پرسپولیس مقابل تراکتورسازی بهترین فرصت را در اختیار شاگردان امیر قلعه نویی در تیم سپاهان قرار داده است تا با کسب پیروزی برابر ماشین سازی بار دیگر ضمن صعود به رتبه دوم اختلاف امتیازی شان با پرسپولیس را به سه امتیاز رسانده و شانس خود را برای بالا بردن جام قهرمانی زنده نگه دارند.

سپاهان در حال حاضر با ۵۱ امتیاز در رده سوم جدول حضور دارد و اگر نتواند از سد دومین‌ تیم تحت مالکیت محمدرضا زنوزی برآید، حتی احتمال دارد با برتری پدیده برابر سایپا به رده چهارم سقوط کند‌.

تقابل اندیشه های فرکی و امپراطور / شانس قهرمانی در زاینده رود زنده می شود؟

سپاهان در هفت بازی اخیرش تنها ۲ برد به دست آورده اما زردپوشان دیار نصف جهان خوب می دانند در صورت امتیاز از دست دادن مقابل شاگردان رضا مهاجری در فاصله تنها ۲ هفته مانده تا اتمام لیگ عملا باید با رویای ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر خداحافظی کنند.

از طرفی ماشین سازی که در پنج بازی اخیرش از کسب پیروزی ناکام بوده و اکنون با ۲۸ امتیاز تیم سیزدهم جدول است، تنها در صورتی می تواند به حضور بین تیم های دارای رتبه تک رقمی امیدوار باشد که با دست پر از زمین ورزشگاه نقش جهان بیرون بیاید.

سیاوش یزدانی به دلیل دستور موقتی که پس از بازی سپاهان با پرسپولیس برای او صادر شده است نمی تواند در این دیدار به میدان برود و از طرفی محمد اهل شاخه هم به دلیل محرومیت فرصت بازی برای ماشین سازی برابر سپاهان از دست داد. میگل تکسیرا، مربی پرتغالی سپاهان هم به دلیل اخراج در دیدار با پرسپولیس باید از روی سکوها نظاره گر عملکرد شاگردانش باشد.

بازی رفت سپاهان و ماشین سازی با تساوی یک بر یک همراه شد که ولادیمیر کومان برای سپاهان و محمد خرم الحسینی برای ماشین سازی در آن گلزنی کردند.

داور وسط: حسن اکرمی

کمک‌ها: حسن یوسفی و امیررضا آشورماهانی

کمک داوران اضافی: حسین زیاری و محمدرضا تارخ

داور چهارم: محمد راهی

ناظر: مسعود مرادی

نفت مسجد سلیمان- سپیدرود/ جمعه ۱۳ اردیبهشت/ ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه/ ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان

اگر بازی تیم های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه آسیا را در این هفته کنار بگذاریم، باید از دیدار نفت مسجد سلیمان و سپیدرود به عنوان حساس ترین بازی هفته بیست و هشتم که تاثیر زیادی در معرفی دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک همراه با استقلال خوزستان دارد، یاد کرد.

نفتی ها و رشتی ها به ترتیب با ۲۰ و ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند. روند اسف بار تیم نفت از زمان روی کار آمدن فیروز کریمی همچنام تداوم دارد و آخرین برد مسجد سلیمانی ها به ۱۳ هفته پیش باز می گردد. صفر، عددی است که مقابل بردهای این تیم در نیم فصل دوم ثبت شده اما شکستن این طلسم می تواند منجر به افزایش اختلاف امتیازش با سپیدرود به چهار امتیاز و طی کردن بیشتر مسیر بقا بشود.

در سوی مقابل تیم نادر دست نشان هم با بردن نفت می تواند ۲۲ امتیازی شده و جای این تیم را در جدول بگیرد.

با توجه به مشکلات مالی فراوان نفت و سپیدرود در فصل جاری می توان بقای یکی از این تیم ها را به معنی معجزه برای آن تیم تعبیر کرد.

۲ تیم در این دیدار بازیکن محرومی ندارند.

در بازی رفت نفت مسجد سلیمان با تک گل اکبر آفاقی در خانه سپیدرود حریف را شکست داد و حال امیدوار است با تکرار آن برد بقایش را قطعی کند و از لقب گرفتن به یکی از تیم های آسانسور لیگ‌ فرار کند.

داور وسط: بیژن حیدری

کمک‌ها:محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی

کمک داوران اضافی: کوپال ناظمی و محمدحسین ترابیان

داور چهارم: سعید قاسمی

ناظر:حسین خانبان