به گزارش پارس نیوز، 

عباس ترابیان درباره ابهام‌هایی که درباره شفاف سازی مالی فدراسیون فوتبال وجود دارد، بیان کرد: فدراسیون فوتبال بیش از هرجایی زیر ذره بین است و اتاق بازرسی کل کشور در این فدراسیون فعال است. تمام قرارداد‌ها و تبادل‌های مالی کنترل می‌شود و ذی حساب فدراسیون خیلی دقیق به تمام مسائل رسیدگی می‌کند.

نباید توهین‌های کی‌روش به اهالی فوتبال ایران را فراموش کنید

او درباره اینکه شاید همین ابهام‌ها سبب شده در ماجرای شکایت کارلوس کی‌روش از فدراسیون مردم ندانند حق با چه کسی است، گفت: من اطلاعی از صحبت‌های شفاهی کی‌روش و تاج ندارم، اما آنچه قرارداد می‌گوید این است که کی‌روش پس از پایان جام جهانی تا اتمام جام ملت‌های آسیا باید ۹۰۰ هزار دلار دریافت می‌کرده که اقدام‌های لازم برای پرداخت پول کی روش انجام شده است. من عضو فدراسیون نیستم، اما باید حق مطلب را ادا کنم. کی‌روش خیلی حرف‌ها درباره خیلی‌ها زد و توهین‌های زیادی کرد. نمی‌دانم چرا این مسائل را فراموش می‌کنیم.

کی‌روش از فدراسیون ما به التفاوت قیمت دلار و یورو را می‌خواست

ترابیان درباره اینکه فدراسیون فوتبال با سوء مدیریت و جریمه نکردن به کی‌روش اجازه داد تا علیه تمامی اهالی فوتبال ایران صحبت کند، بیان کرد: کی‌روش هیچ وقت جریمه نشد و فدراسیون سعی می‌کرد با او تعامل داشته باشد. یادم می‌آید در جلسه‌ای کی‌روش می‌گفت چرا باید در قرارداد جریمه بگذارید و اگر به من اعتماد کامل نداشته باشید نمی‌توان کار کرد، اما درست در زمانی که یورو و دلار تفاوت ارزشی خاصی پیدا کرد و در یکی از معدود دفعاتی که شاید ارزش دلار بالاتر از یورو قرار گرفت او نگران شد و اعلام کرد ما به التفاوت را باید به من پرداخت کنید که فدراسیون هم جواب داد مگر ما تعیین کننده تفاوت در قیمت ارز هستیم که اینگونه حرف می‌زنی.

کی‌روش می‌گفت با دیر کرد در پرداخت پول باید به من بهره بدهید

او افزود: رفتار‌های کی‌روش دوگانه بود. جایی که به سود خودش بود پول را ۲ - ۳ برابر می‌خواست. کی‌روش در قراردادش تاکید کرده بود با هر دیر کرد در پرداخت باید ۴ درصد به من بهره بدهید که فدراسیون این موضوع را نپذیرفت. او فدراسیون را به شکل بانک می دید. بسیاری از موارد مورد تاکید کی‌روش را فدراسیون قبول نکرد. یکی دیگر از موارد قرارداد کی‌روش این بود که اگر تیم ملی نتواند به جام جهانی صعود کند این قرارداد بدون پرداخت پول به کی‌روش فسخ می‌شود، اما او صحبت از دریافت یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو می‌کرد که این مبلغ از سوی فدراسیون پذیرفته نشد.

کی‌روش روز قرعه کشی جام جهانی به فدراسیون فوتبال حمله کرد

ترابیان تصریح کرد: آنچه کی‌روش انجام می‌دهد حرکت صحیحی نیست. بهترین شرایط برای مصاحبه یک مربی در زمان جام جهانی زمان قرعه کشی است و مربیان بهترین حرف هایشان را آن موقع می‌زنند، اما من متاسف هستم که بین تمام مربیان جام جهانی کی‌روش به جای صحبت درباره تیم ملی و حریفان به فدراسیون و رئیس آن حمله کرد. او حتی درباره وزیر مملکتمان اظهار نظر می‌کرد.

اطلاع دارم پول کی‌روش پرداخت شده و در حال طی فرآیند گردش مالی است

دبیر سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره اینکه فدراسیون و تیم‌های ایرانی در بیشتر پرونده‌هایی که در کمیته انضباطی فیفا به جریان می‌افتد، شکست می‌خورند، گفت: اطلاع دارم پول کی‌روش پرداخت شده و در حال طی فرآیند گردش مالی است. ما نمی‌توانیم بگوییم درباره گردش مالی در کشورمان چه اتفاق‌هایی می‌افتد چرا که رسانه‌های معاند آن را تبدیل به موارد دیگری می‌کنند و برای کشورمان خوب نیست.