به گزارش پارس نیوز، 

لیگ هجدهم فوتبال ایران در حالی ۲۴ اردیبهشت به پایان می‌رسد که تیم‌های پرسپولیس تهران، استقلال تهران، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و پدیده مشهد برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند و همچنین امیدوار هستند سهمیه آسیا را کسب کنند.

پرسپولیس که با ۵۵ امتیاز صدرنشین است، تلاش می‌کند تا به عنوان قهرمانی برسد و همچنین در قهرمانی لیگ هت تریک کند، اما در روز‌های پایانی سال با چالش بزرگ مالی مواجه شد و مطالبات بازیکنان، کادرفنی و همچنین هزینه‌های جاری باشگاه دردسر بزرگی برای اعضای هیئت مدیره شد تا جایی که برخی رسانه‌ها از فسخ قرارداد برخی بازیکنان و همچنین برانکو خبر دادند.

وکیل ایوانکوویچ با ارسال ۳ نامه به باشگاه خواستار دریافت طلب موکلش شد و در پایان مقرر گردید تا طلب او پرداخت شود، اما مسائل مالی روی روحیه بازیکنان هم تاثیر منفی گذاشت و همیشه از این موضوع ناراحت بودند.

ایرج عرب که در روز‌های ابتدایی سال و پس از انتخاب هیئت مدیره به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد، طی این مدت نزدیک به ۱۰ جلسه برای برطرف کردن موانع و دریافتی بازیکنان برگزار کرد که در آخرین جلسه مقرر شد تا با برخی هماهنگی‌ها مشکلات مالی حل شود، اما این اتفاق به طور کامل رخ نداد تا رسانه‌ها از فسخ قرارداد ستاره‌های پرسپولیس خبر دهند که این موضوع را پیگیری کردیم.

فریبرز محمودزاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: فسخ قرارداد در طول فصل انجام شدنی نیست و اگر بازیکنی قرارداد دارد و مطالبات خود را دریافت نکرده باشد، می‌تواند در پایان فصل فسخ قرارداد کنند.

همچنین آرش شکرریز، کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به طور کلی و طبق قانون فیفا اگر بازیکنی ۳ ماه حقوق خود را دریافت نکند، قراردادش فسخ خواهد شد و در لیگ برتر ایران اگر بازیکن تا پایان فصل ۴۰ درصد دریافتی نداشته باشد، می‌تواند یک طرفه فسخ کند. به صورت عمومی فسخ قرارداد در طول فصل امکان پذیر نیست و تنها انتهای فصل این اتفاق می‌تواند رقم بخورد.

او افزود: البته امکان دارد بازیکنان و باشگاه‌ها در قرارداد‌های خود بندی قرار دهند که اگر باشگاه یک ماه به تعهدات خود عمل نکرد، بتواند قرارداد را فسخ کند که آن بین باشگاه و بازیکن است، اما به طور کلی فسخ قرارداد یک طرفه در پایان فصل اتفاق می‌افتد.

گفتنی است، خبر‌هایی مبنی بر فسخ قرارداد بازیکنان پرسپولیس شایعه است، زیرا طبق اعلام مدیران پرسپولیس، بازیکنان حدود ۵۰ - ۶۰ درصد دریافتی داشته اند و به این دلیل نمی‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند.