به گزارش پارس نیوز، 

دو تیم بزرگ پایتخت در حالی دهم فروردین با گزارشگری محمدرضا احمدی به مصاف هم رفتند که گزارش هیچ کدام از فوتبال‌های داخلی و خارجی برعهده فردوسی‌پور گذاشته نشد.

پیش از حذف کامل برنامه «90» از کنداکتور شبکه 3 قرار بود 12 فروردین عادل با ویژه برنامه دربی 89 روی آنتن بیاید اما این اتفاق نیفتاد و یازدهم ویژه برنامه «لیگ برتر» با اجرای محمدحسین میثاقی اجرا شد. این برنامه که مختص پخش مسابقات لیگ برتر است، قرار بود در برنامه ویژه‌اش تنها به حواشی بازی استقلال و پرسپولیس بپردازد اما با گذشت زمان همانند برنامه «90» تمام بازی‌های لیگ را با حضور محمد فنایی کارشناس داوری بررسی کرد و میهمانان مهمی همچون برانکو، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی هم داشت. اتفاق خاص این برنامه با جمله کامیابی‌نیا شکل گرفت. ‌هافبک دفاعی پرسپولیس خطاب به میثاقی گفت: «جای عادل فردوسی‌پور خیلی خالیه» و مجری برنامه هم وادار به واکنش شد: «آره واقعاً. برای آقا عادل آرزوی سلامتی دارم در سال جدید و امیدوارم سال فوق‌العاده‌ای برایش شود. من هرچه دارم و یاد گرفتم در این حرفه از او بوده و امیدوارم خیلی زود آقا عادل را ببینیم.»

این جملات از یکسو و روی آنتن رفتن برنامه‌ای با کارکرد و محتوای برنامه «90» از سوی دیگر، باعث شد بحث داغی در این خصوص میان کاربران فضای مجازی شکل بگیرد. این برنامه با اعتراض گسترده مخاطبان روبه‌رو و میثاقی مجبور به بستن کامنت‌های صفحه شخصی‌اش شد. از سویی هنگام پخش برنامه، تعدادی از همکاران فردوسی‌پور در برنامه «90» در صفحات شخصی خود در اینستاگرام با یک پست مشترک و هشتگ «عادل تنها نیست» به حمایت از او پرداختند. بحث در این باره در توئیتر هم حسابی داغ بود و در میان حجم گسترده اعتراض کاربران، تعدادی کاربر با متنی مشابه به حمایت از میثاقی پرداختند. در حالی که هواداران واقعی فوتبال با هشتگ‌های «نه به حذف عادل» و «خیانت میثاقی» حمایت خود را از فردوسی‌پور علنی کردند، تعدادی از کاربران مدعی شدند عده‌ای با استفاده از ربات‌های توئیتری و انتشار کامنت‌هایی علیه عادل فردوسی‌پور، قصد تخریب هماهنگ مجری و تهیه کننده برنامه «90» را داشته‌اند. حرکتی که شاید فهمیدن سرمنشأ آن کار چندان سختی نباشد.