به گزارش پارس نیوز، 

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار مصدومین در مناطق سیل زده، اظهار داشت: تعداد مصدومان در مناطق سیل‌زده تا کنون ۵۴۸ نفر است که تنها ۲۶ از آنها بستری و تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند و باقی افراد پس از طی کردن مراحل درمان مرخص شده‌اند. 

وی ادامه داد: با توجه به سامانه‌ای که در اختیار داریم، تعداد دقیق مصدومان و بیماران به صورت لحظه‌ای در تمام مناطق رصد می‌شود و افرادی مانند مادران باردار و سالمندان که نیاز به مراقبت دارند تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

کولیوند با بیان اینکه تمام خدمات درمانی به افراد نیازمند به خوبی ارائه شده است، گفت: بیماران و مصدومان در صورت نیاز به بستری به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در زمینه بیماری‌های واگیر نیز مدیریت خوبی صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه حتی یک مورد بیماری واگیر نیز در مناطق سیل‌زده نداشته‌ایم. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در این مناطق نداریم. 

 رئیس اورژانس کشور در خصوص اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی درباره آمار مصدومان و جانباختگان در مناطق سیل‌زده، توضیح داد: آمار اعلامی از سوی اورژانس و پزشکی قانونی به صورت دقیقی و رسمی بوده و به علت اینکه قبل از وقوع حادثه هشدارهای لازم به ساکنان داده شده بود، تعداد مصدومان و جانباختگان با توجه به گستره سانحه کم بوده است.

کولیوند عنوان کرد: طی بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده استان لرستان مشاهده کردیم که مرگ تعدادی از جانباختگان به علت سیل نبوده است و هرگونه اخبار از مراجع غیر رسمی درخصوص آمار جانباختگان و مصدومان از مناطق سیل‌زده تأیید نمی‌شود.