به گزارش پارس نیوز، 

حسن روشن، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، در آستانه سال جدید در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال کشورمان با خبرگزاری برنا گفتگویی را انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

کی‌روش جز نابودی فوتبال ایران کار دیگری نکرد

در سال گذشته عملکرد تیم ملی خوب نبود چون فقط به جام جهانی رفتیم، قبلا هم با مربیان ایرانی رفته بودیم. اگر الان 5 تیم از جام جهانی به آسیا میرود ما به عنوان یک تیم قبل از این به آسیا رفتیم. آقای اوفارل که دو سال به ایران آمد و هم کار کرد و هم ساختن یاد همه داد و هم ادامه راهش را به آقای مهاجرانی و حبیبی داد و افتخاراتی که ما بعد از آقای اوفارل به دست آوردیم حاصل کار ایشان بوده و من هیچ چیزی برای فوتبال ایران ندیدم. کاری که آقای کی‌روش کرد جز نابودی فوتبال داخلی‌مان کاری انجام نشد و امیدوارم کمی صبر کنیم و در آوردن مربی عجله نکنیم تا بازی‌های اروپا و آمریکای جنوبی تمام شود و بعد مربیانی که قرارداد نداشتند و خوب بودند را بتوانیم در نظر بگیریم و از همه مهمتر یک کمیته فوتبال خیلی خوب تشکیل دهیم که آن کمیته مربی را انتخاب کند.

پرسپولیس و استقلال فقط هزینه می‌کنند

من فقط راجع به استقلال می‌شنوم، نه بازی‌ها را نگاه می‌کنم و نه کاری با آنها دارم چون اگر بازی‌های را نگاه کنیم باید صحبت کنیم و برخی از حقیقت ناراحت می‌شوند ولی هر باشگاهی که آکادمی قوی داشته باشد و نفرات آینده‌دار داشته باشد می‌تواند روی آینده تیمش استفاده کند. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس فقط خریدنی کار می‌کنند و قرارداد تیم‌شان خیلی خوب است.

امیدوارم پس از این مانند گذشته شاهد درخشش تیم ملی کشورمان باشیم

وقتی قراردادهایشان سال بعد تمام می‌شود افت می‌کنند تا بتوانند دوباره پول پیدا کنند. هیچ کدام فکر این نیستند که خرج آکادمی کنند چون من همه جا گفتم آکادمی هر باشگاه مثل حساب پس‌انداز می‌ماند هرچه آنجا خرج کنی پس‌انداز دارید و تیم اصلی مثل حساب جاری می‌ماند که شما فقط باید خرجش کنی و ان‌شاءالله از این مسئله نتیجه بگیریم. از اینکه ما فقط تیم ملی‌مان را فقط با لژیونرهای‌مان پر کردیم چون بازیکنانی داشتیم که در جام جهانی بهتر از لژیونرهای‌مان از لیگ داخلی داشتیم ولی اهمیت ندادن کی‌روش به مربیان ایرانی جلسه نگذاشتن با آنها و بی احترامی کردن و عدم دیدن بازیکن‌های خوب به عنوان مربی تیم ملی از به فوتبال کشور صدمه زد. امیدوارم پس از این با حضور بازیکن‌های جوان مانند گذشته درخشش خوبی را در سطح ملی شاهد باشیم.