به گزارش پارس نیوز، 

فصل پر هیاهویی برای مورینیو رقم خورد. از زمان اخراج در ماه دسامبر، سرمربی پرتغالی بیشتر وقتش را در استودیوهای تلویزیونی سپری کرد؛ درباره بازی های مختلف نظراتش را ارائه می کرد، از کارنامه حرفه ای خود در طی سالیان اخیر دفاع می کرد و با همین حرکات خودآگاهانه تلاش می نمود تا خودش و جایگاهش را در اذهان عمومی زنده نگاه دارد و همچنان در انظار عمومی به چشم آید.

ژوزه مورینیو در همین استودیوها اعلام کرد که در طی هفته های اخیر سه یا چهار پیشنهاد مربیگری را رد کرده است چرا که به دنبال نیمکت خاصی است، نیمکتی که می خواهد از تابستان روی آن بنشیند. به نظر می رسد او از بازگشتش به دنیای مربیگری در ژوئن مطمئن است. اما چه تیمی را برای آینده مورینیو می توان متصور بود؟ چه باشگاهی مناسب با پیشینه مورینیو است؟ آیا او فقط راضی به حضور در تیم های بزرگ می شود یا این بار کمی از خواسته هایش پایین آمده و یک تیم در ابعاد کوچک تر را می پذیرد؟ و شاید سوالات مهمتر اینکه؛ آیا باشگاهی هست که بخواهد روی مورینیو سرمایه گذاری کند؟ آیا باشگاه های بزرگ تصور می کنند او هنوز هم تضمین کننده فتح عناوین مختلف است؟ مقصدهای احتمالی او در گزارش زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

رئال مادرید

تا چند هفته پیش، حضور او در رئال مادرید از یک احتمال نسبتاً بالا برخوردار بود. هرچند او در شرایطی بد برنابئو را ترک کرد و در فصل اخر حضورش در رئال مادرید رختکنی آشفته را تحویل باشگاه داد، اما پرز هنوز به توانایی های او ایمان داشت و به نظر به دنبال همکاری دوباره با وی بود که ناگهان دوباره زیدان از راه رسید. با بازگشت زیدان این شایعات فروکش کرد. اما در باشگاهی همچون رئال مادرید خیلی نمی توان روی اصول منطقی حساب ویژه ای باز کرد. آنها در طی فصلی که هنوز تمام نشده است، سه مربی مختلف روی نیمکت خود داشته اند.

احتمال حضور؛ 30 درصد.


اینتر

مورینیو کاملاً از ایده بازگشت به شهر میلان استقبال می کند؛ او در این شهر همراه با اینتر موفق شد به سه گانه تاریخی دست یابد و حالا هم از برگشت به این تیم راضی است. خصوصاً که اسپالتی بعد از یک فصل خوب در اینتر، در این فصل شرایط خیلی ایدئالی را سپری نمی کند. تیم او در لیگ قهرمانان موفق به صعود از گروه خود نشد و بدتر این که در لیگ اروپا نیز با شکست مقابل فرانکفورت از دور رقابت ها کنار رفت. به نظر می رسد مورینیو می تواند دوباره به نیمکت اینتر برسد، اما اگر سران باشگاه ایتالیایی جلوتر از مورینیو، این پیشنهاد را به کونته ارائه نکنند.

احتمال حضور؛ 60 درصد.


یوونتوس

به طور کلی حضور در تورین، بستگی به آلگری دارد. اگر ماسیمو آلگری تصمیم بگیرد پنج سال حضور در یوونتوس کافی است و تابستان به فکر خروج از تورین بیفتد، آن وقت می توان گفت مورینیو هم یکی از نامزدهای مربیگری یوونتوس خواهد شد. اما حتی اگر یوونتوس بخواهد دستمزد بالای مورینیو و خواسته های او را تحقق ببخشد، باید گفت که او مربی مناسبی برای سیاست های اتخاذی در تورین و ساختار این باشگاه موفق ایتالیایی نیست. آنها در تورین نیاز به خانه تکانی زیادی ندارند.

احتمال حضور 40 درصد.


چلسی

مورینیو یک بار از چلسی اخراج شده است، یک بار برگشته است و یک بار دیگر هم اخراج شده است. آیا می توان برای بازگشت دوباره او شانسی قائل شد؟ حتی اگر ساری در پایان فصل کنار برود، باز هم احتمال بازگشت مورینیو خیلی کم است.

احتمال حضور 20 درصد.


پاریسن ژرمن

بعد از تجربه تلخ با امری در لیگ در سال 2017 و دو فصل ناکامی در لیگ قهرمانان، بعید است که آنها بخواهند در تابستان با توخل قطع همکاری کنند. اما شاید یک ناکامی بزرگ دیگر در کنار ناکامی در لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد، موجب شود مدیران پی اس جی تصمیمی عجیب بگیرند. چرا که آنها به شدت در پی قهرمانی در اروپا هستند و عطش شان برای قهرمانی ممکن است موجب شود دست به استخدام مربی ای بزنند که دو بار فاتح اروپا شده است.

احتمال حضور: 70 درصد.


بایرن مونیخ

بایرن مونیخ تنها از این جهت قابل اشاره است که جزو معدود باشگاه های بزرگ حاضر در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی است که مورینیو تجربه کار در آن را ندارد. با این وجود هنوز هم احتمال حضور او در بایرن مونیخ با وجود این شرایط، پایین است. بایرن مونیخ علاقه ای به استخدام مورینیو ندارد و مورینیو هم خیلی مایل به حضور در مونیخ نیست. به خصوص بعد از آن صحبت هایش در زمان حضور پپ در مونیخ که برای هواداران بایرن مونیخ خوشایند نبود.

احتمال حضور 30 درصد


موناکو

حالا کمی به رده های پایین تر می آییم. از باشگاه بزرگ اروپا فاصله می گیریم و به سطحی می رسیم که مورینیو اعتقاد دارد پایین تر از جایگاه واقعی وی است. اما آیا او می خواهد یک پروژه بازسازی را در دست بگیرد؟ پروژه ای که نسبت به یک تیم بزرگ فشار کمتری را هم به همراه دارد. او گفته که می خواهد در باشگاهی حاضر شود که نشانی از کشمکش داخلی در آن نباشد. با نفوذ ژرژ مندز (وکیل مورینیو) در موناکو، او می تواند به این تیم فرانسوی فکر کند و توقعاتش را برآورده کند. حضور در موناکو هیچ شباهتی به سایر باشگاه های قبلی مورینیو ندارد ولی در عین حال می تواند برای او جذاب باشد.

احتمال حضور 50 درصد.


وولورهمپتون

هر چند نونو اسپیریتو روزهای خوبی را در وولوز سپری می کند، اما همین شاید دلیلی باشد برای ترک وولوز توسط این مربی پرتغالی و البته علتی برای حضور مورینیو در این تیم انگلیسی. چنان که نونو در وولوز موفق بود، مورینیو هم می تواند به این شغل فکر کند. هر چند باز هم با توجه به شرایط کنونی وولوز و حقوق مورینیو، احتمال غیرعملی به نظر می‌رسد.

احتمال حضور 30 درصد.


اتلتیکومادرید

شاید سیمئونه در پایان فصل تصمیم بگیرد به دوران کاری اش در اتلتیکو خاتمه دهد. شاید او تصمیم بگیرد به چالشی جدید نیاز دارد. آن وقت سران اتلتیکو باید به فکر استخدام یک مربی جدید باشند و شاید آن زمان مورینیو مربی مناسبی برای باشگاهی چون اتلتیکو باشد. مربی که بتواند جای خالی سیمئونه را پر کند.

احتمال حضور 50 درصد.


بنفیکا

اگرچه مورینیو سخت در تلاش است تا باشگاه های بزرگ اروپا را ترغیب به استخدام خود کند ولی او عاری از احساسات هم نیست. چنان که با همین احساسات تصمیم گرفت به چلسی بازگردد. حالا هم ممکن است به باشگاه سابقش بنفیکا بازگردد. باشگاهی دوران سرمربیگری خود را در آن آغاز کرد. و البته شروع خوبی هم برایش رقم نخورد. با این وجود سرمربی کنونی بنفیکا اوضاع خوبی را تجربه می کند و احتمال کنار رفتن وی اندک است.

احتمال حضور 50 درصد.


تیم ملی پرتغال

هرچند مورینیو عنوان کرده فعلاً علاقه ای به حضور در عرصه ملی ندارد و ترجیح می دهد در فوتبال باشگاهی فعالی کند ولی او پیش تر اذعان کرده بود که دوست دارد روزی سرمربی تیم ملی کشورش شود. فرناندو سانتوش سرمربی کنونی تیم ملی پرتغال، قرار نیست برای همیشه سرمربی این تیم بماند. شاید بعد از قهرمانی خاطره انگیز در یورو 2016، او بخواهد با قهرمانی در لیگ ملت ها در خانه در سال 2019، از تیم ملی پرتغال خداحافظی کند. بنابراین آن زمان، مورینیو می تواند به تیم ملی پرتغال برسد. البته اگر سانتوش برود و مورینیو هم بخواهد!

احتمال حضور 40 درصد.


هیچ مقصدی

تمام احتمالات ذکر شده در بالا، به شرایط و موقعیت های خاصی بستگی داشتند. اما در فوتبال همه چیز خیلی سریع می‌تواند اتفاق بیفتد و یا دچار تغییر شود. با وجود علاقه و تصمیمش برای بازگشت به دنیای مربیگری در ژوئن، به نظر می‌رسد فعلاً مقصد قابل توجهی برای او نیست و باید همچنان به کار کارشناسی و حضور در تلویزیون ادامه دهد.

احتمال رخداد: 80 درصد!


منچستریونایتد

فقط برای شوخی!

احتمال رخداد: صفر درصد.