به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که هفته‌های حساس و نفس گیر لیگ یک فرا رسیده و سرنوشت تیم‌های بالانشین برای رسیدن به لیگ برتر و تیم‌های قعرنشین برای سقوط به دسته پایین‌تر در گرو بازی‌های سالم و بدون حاشیه لیگ است، خبر‌های عجیبی از خرمشهر به گوش می‌رسد.

گویا بازیکنان این تیم علاقه‌ای به بازگشت به تمرینات ندارند و نمی‌خواهند در ادامه فصل، پیراهن کارون اروند را به تن کنند. این در حالی است که کارون اروند اولین دیدار در سال ۱۳۹۸ خود را باید مقابل آلومینیوم اراک برگزار کند. آلومینیوم یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر و همین امر موجب رقم خوردن نگرانی‌های گسترده‌ای در میان سایر مدعیان شده، زیرا مشخص نیست کارون حاضر به بازی مقابل حریف خود می‌شود که اگر جواب این سوال مثبت باشد، کسی نمی‌داند آن‌ها با چه میزان از آمادگی و چند جلسه تمرینی به میدان می‌روند؟

در حال حاضر تیم‌های گل گهر سیرجان، سرخپوشان پاکدشت، آلومینیوم اراک، گل ریحان البرز و شاهین شهرداری بوشهر برای صعود به لیگ برتر می‌جنگند و امتیازات هر دیداری از لیگ، برای تمام مدعیان از اهمیت فوق العاده و سرنوشت سازی برخوردار است. به همین علت، تیم‌های مدعی نامبرده نسبت به شرایطی که برای باشگاه کارون قبل از بازی با آلومینیوم رقم خورده معترض هستند. در شرایط کنونی، زمان مناسبی برای اعتصاب نیست و تعطیلی تمرینات در چنین زمانی، عجیب اتفاق ممکن به نظر می‌رسد.

در همین زمینه، امیر سامری مدیرعامل این باشگاه کارون اروند خرمشهر به ما گفت: «تیم ما از شهر خون و قیام به لیگ یک رسیده و در کمال شایستگی توانسته سهمیه بگیرد، اما هیچ ارگان و نهادی به کمک مان نمی‌آید. از هر فرد و مسئولی در استان کمک می‌خواهیم، جواب سر بالا می‌دهند و به هیچ وجه مورد حمایت قرار نمی‌گیریم.»

او اضافه کرد: «از یک سو بازیکنان به بهانه عدم دریافت پول، تمرین نمی‌کنند و از سوی دیگر، باقی تیم‌ها حق دارند که نگران وضعیت فعلی باشند. ممکن است حرف و حدیث هم به وجود بیاید، ولی این شرایط از کنترل ما هم خارج شده است. بیشتر از ۱۰ بار نامه نگاری کردیم، تماس گرفتیم، خواهش و تمنا کردیم که به ما پول بدهید، چون تیم مان به سمت منحل شدن، پیش می‌رود، اما هر بار ما را به ارگان‌های دیگری پاس دادند و بهانه آوردند. مدام گفتند باید فلان ارگان و بهمان ارگان با درخواست کمک مالی شما موافقت کنند. هر دفعه همین موضوعات را به بازیکنان گفتیم. بازیکن هم یک بار وعده می‌شنود، دو بار، ده بار این وعده‌ها را قبول می‌کند، بالاخره یک جا اعتراض می‌کند. حالا هم نمی‌دانیم باید چه کار کنیم فقط امیدواریم تا دیر نشده، دوستان به فکر کمک  به ما باشند.» 

در ادامه، هومن افاضلی سرمربی تیم کارون اروند خرمشهر نیز به خبرنگار ما گفت: «چرا هیچ کس به فکر شهر خرمشهر نیست؟ این همه شهید به انقلاب هدیه کردند، این همه خونِ دل خوردند؛ حالا که یک تیم از شهرشان به لیگ یک رسیده، هیچ کس سراغی از ما نمی‌گیرد. انگار نه انگار که خرمشهر فوتبال دارد و تنها سرگرمی جوانان شهر، همین فوتبال است.»

افاضلی اضافه کرد: «چهار ماه است که بچه‌های من حقوق نگرفته اند. محسن بنگر، کاپیتان پرسپولیس بوده، اما به خاطر مردم خرمشهر، ماه‌ها است قید خانواده خود را زده تا به تیم این شهر کمک کند. بازیکنی داریم که در اسلامشهر دستفروشی می‌کند و ۴ ماه است که پولی نگرفته است. من هم نمی‌توانم وساطت کنم، چون چند بار به آن‌ها رو انداختم و به خاطر من به تمرینات برگشتند، اما حالا باید چه کار کنم؟»

سرمربی کارون اروند خرمشهر با اشاره به این موضوع که تیمش تمرینی انجام نمی‌دهد و عملا در شرایط حساس در هفته‌های پایانی لیگ یک، هیچ فعالیتی ندارند، افزود: «خودم هم می‌دانم که این اتفاقات درست نیست. ما با آلومینیمومی بازی داریم که خود را مدعی صعود به لیگ برتر می‌داند و نتیجه این بازی برای سایر مدعیان لیگ از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، اما چاره‌ای هم نداریم. مسئولان استان باید وارد عمل شوند و به ما کمک کنند. این تیم به نام خرمشهر وارد مسابقات شده و مسئولان باید به یاد بیاورند جوانان این شهر چه رشادت‌ها داشتند و چقدر شهید از خرمشهر به انقلاب تقدیم شده است.»

افاضلی در نهایت گفت: «باید تلاش‌هایی صورت بگیرد، مشکلات حل شود و بازیکنان به تمرینات برگردند، چون نتیجه این بازی و سایر دیدارها، نه تنها برای مدعیان صعود به لیگ برتر بلکه برای خودمان هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کارون در خطر سقوط قرار دارد و اگر نتوانیم به سرعت شرایط را سرو سامان بدهیم، امکان سقوط تیم مان وجود دارد و آن وقت دیگر هیچ کاری از دست کسی برنمی آید.»