به گزارش پارس نیوز، 

باشگاه ماشین سازی تبریز با مالکیت محمدرضا زنوزی (مالک باشگاه تراکتورسازی) در آستانه یک روز مانده به دیدار سرخ پوشان تبریزی با استقلال تهران از هفته هجدهم لیگ برتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد با توجه به عمل نکردن باشگاه استقلال به تعهدات خود در قرارداد داریوش شجاعیان، ادامه بازی این بازیکن برای آبی ها غیر قانونی است و نسبت به عملکرد کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در بررسی این پرونده و اطاله دادرسی اعتراض هایی را مطرح کرد.

برای پیگیری اینکه آیا داریوش شجاعیان پس از صدور این بیانیه می تواند تیم استقلال را در بازی با تراکتورسازی همراهی کند یا خیر، گفتگویی با فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ انجام دادیم که او اظهار داشت: از لحاظ قوانین نقل و انتقالات شجاعیان، بازیکن استقلال است و هیچ مانعی برای حضور او در بازی این تیم با تراکتورسازی وجود ندارد مگر اینکه دعوای حقوقی و مالی استقلال و ماشین سازی از سوی کمیته تعیین وضعیت با صدور حکم همراه شود. با توجه به اینکه موارد قانونی انتقال شجاعیان به استقلال انجام شده است در حال حاضر شجاعیان مانعی برای همراهی این تیم ندارد.

او افزود: اگر کمیته تعیین وضعیت درباره انجام نشدن تعهدات طرفین در این قرارداد حکمی صادر کند ما هم موظف هستیم این حکم را اجرا کنیم. کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ نمی تواند مانع بازی بازیکنی که کارت قرمز نگرفته است، محرومیت انضباطی ندارد و از طرفی چهار اخطاره هم نیست شود، مگر اینکه کمیته تعیین وضعیت در دعوای حقوقی استقلال و ماشین سازی به سود تیم تبریزی رای صادر کند. تا این لحظه هم هیچ رایی درباره پرونده شجاعیان صادر نشده است.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره آخرین وضعیت آیاندا پاتوسی برای بازی در تیم استقلال اظهار داشت: درباره این بازیکن هم همچنان منتظر دریافت مدارک از سوی باشگاه استقلال هستیم و تا زمانیکه این موضوع انجام نشود کارت بازی پاتوسی صادر نخواهد شد.