به گزارش پارس نیوز، 

وقتی در اواخر مسابقه فوتبال یک شنبه عصر بین فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران، داور مسابقه سوت پایان بازی را به صدا درآورد، زمان ثبت شده روی تصویر تلویزیون، ۹۳:۳۳ بود و از آن جا که داور، ۴ دقیقه وقت تلف شده برای این مسابقه در نظر گرفته بود، به نظر می رسید وی زودتر از موعد مقرر سوت زده است.

اتفاقی که جنجال های فراوانی آفرید و داور مسابقه را آماج حملات هواداران خشمگین پرسپولیس در شبکه های اجتماعی کرد. ساعتی بعد اما با رمزگشایی از این جنجال، نقش شبکه سه سیما در آن آشکار شد. دو تصویری که می بینید، هر دو در یک زمان از صفحه تلویزیون گرفته شده؛ یکی از شبکه استانی خوزستان و دیگری از شبکه سه سیما. نکته جالب اما اسکوربورد دو شبکه است که دقیقاً 26 ثانیه با یکدیگر اختلاف دارد! 

اما این اتفاق چگونه ممکن است؟ ماجرا از این قرار است که شبکه سه سیما که گاهی ابتدای مسابقه فوتبال (یا نیمه دوم) را به دلیل پخش آگهی تبلیغاتی موسوم به «تقدیم برنامه» از دست می دهد، لحظاتی پس از شروع پخش تصاویر فوتبال، اسکوربورد را روی تصویر قرار می دهد. اما گاهی به دلیل آن که مسئولان شبکه سه، در ثبت زمان صحیح دچار اشتباه می شوند، ساعت را اشتباه تنظیم می کنند. نکته جالب این جاست که این اتفاق در شبکه استانی خوزستان رخ نداد، زیرا این شبکه آگهی «تقدیم برنامه» نداشت و نیمه دوم مسابقه را از ابتدا روی آنتن برد و از همان ابتدا هم زمان 45:00 را روی تصویر درج کرده بود.