به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی ایران امروز ساعت 14:30 درابوظبی در دومین مسابقه خود در جام ملت های آسیا با ویتنام روبرو می شود، ایران گام نخست خود را محکم برداشت و توانست با نتیجه پنج بر صفر یمن را از پیش رو بردارد.

 

تیم ملی ایران 43 سال قبل برای آخرین‌بار قهرمان آسیا شد، ایران پس از سال ۱۹۷۶ که میزبان جام ملت‌ها بود و توانست برای سومین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد بعد از آن دیگر نتوانسته حتی به فینال این رقابت‌ها راه یابد و بهترین نتیجه‌ای که کسب کرده ۳ مقام سومی در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ بوده است.

 

تیم ملی کشورمان حدود 8 سال است که زیر نظر کارولس کی روش شکل منسجمی به خود گرفته و تقریبا در این مدت کارنامه درخشانی هم داشته، بعد از دو  بار صعود پیاپی به جام جهانی و عملکرد خوبشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه  اکنون به دنبال  قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است. حال امروز انتظارات از تیم ملی بسیار بالا رفته است،چون شروع قدرتمندانه یوز‌ها در بازی اول، امید مردم ایران را برای شکستن طلسم ۴۳ ساله ناکامی در آسیا بالا برده است، اکنون چشم ۸۰ میلیون ایرانی به بازیکنان قیور کی روش دوخته شده است تا در دومین بازی خود بتوانند ملت ایران را یک گام  به آرزوی دیرینه خود نزدیک کنند.

ویتنامی‌ها نیز در سال 2018، دو مسابقه مهم را پشت‌سر گذاشتند. ابتدا در سوزوکی‌کاپ شرکت کردند و موفق شدند به قهرمانی شیرینی دست پیدا کنند و سپس شاکله اصلی همین تیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا و پالمبانگ شرکت کرد و تا نیمه‌نهایی پیش رفت اما دستش به مدال نرسید.

 

دو دوره نخست جام ملت‌ها با حضور چهار تیم برگزار شد و ویتنام هم با عنوان ویتنام جنوبی جزء شرکت‌کنندگان بود. آنها در هر دو دوره در بین چهار تیم، عنوان چهارمی را به خود اختصاص دادند تا توفیق خاصی نصیب‌شان نشود. پس از این دو حضور، ویتنام به خوابی 47 ساله رفت تا اینکه با تصمیم عجیب AFC آنها توانستند به‌عنوان یکی از چهار میزبان جام ملت‌ها معرفی شوند و بدون بازی مقدماتی راهی این رقابت‌ها شوند.

 

 ویتنام با ارائه بازی‌های قابل‌توجه و برد 2- صفر مقابل امارات، تساوی 1-1 دربرابر قطر و شکست 4-1 در مصاف با ژاپن چهار امتیازی شد و تنها میزبانی نام گرفت که موفق شده از گروه خود صعود کند. البته این صعود، مقدمه یک اتفاق بزرگ‌تر نبود. آنها در جمع هشت تیم به عراق برخورد کردند و با دو گل باختند و از جام کنار رفتند. عراق هم توانست مقام قهرمانی را به دست بیاورد. سرخ‌پوشان بعد از این دوره، دوباره از راهیابی به جام ملت‌ها بازماندند تا اینکه با 24 تیمی‌شدن مسابقات، این شانس را به دست آوردند تا چهارمین حضور خود را تجربه کنند.

روزنامه البیان امارات ترکیب احتمالی شاگردان کی روش برای این دیدار را اعلام کرد که به شرح زیر است: علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی ترابی، اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون.