به گزارش پارس نیوز، 

کریم باقری را می توان یکی از بی حاشیه ترین فوتبالیست های ایران نامید. او که سال ها در آلمان و انگلیس بازی کرده، چند سالی است در پرسپولیس به عنوان دستیار برانکو فعالیت می کند. او به دلیل تعطیلی لیگ به کانادا آمده و با مجله دنیای ورزش تورنتو مصاحبه ای انجام داده که در ادامه می خوانید:

+آقا کریم خوش آمد می گوییم به شما که به تورنتو آمدید و مردم این جا را به وجد آوردید.

- من هم سلام عرض می کنم خدمت شما و تمام ایرانیان عزیز که امیدوارم هر کجا هستند خوب و سلامت باشند. تشکر می کنم از بقیه دوستان که این برنامه را تدارک دیدند که ما به تورنتو بیاییم در کنار بقیه دوستان. دیروز در کنار آقای رضا عابدیان بازی دوستانه ای بود که باعث افتخارم بود ایشان را پس از چندین سال ملاقات کردم، ما در کشاورز هم بازی بودیم. بابت برنامه تقدیری که از من شد هم از شما و دوستان دیگر متشکرم. از آقای برانکو و آقای مهدوی‌کیا هم تشکر می کنم.

+بازی ایران مقابل یمن را چگونه دیدید؟

- من فکر می کنم شروع خوبی برای تیم ملی ما بود و نشان داد ما مدعی اصلی قهرمانی در این جام هستیم چرا که تیم خوبی داریم. بازیکنان خوبمان در نخستین بازی موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتند. اما در نخستین بازی محکم و مقتدر بازی کردیم و تلاش کردیم. خیلی هم دوست دارم تیم ملی قهرمان شود، این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد و نسبت به رقبا شرایط بهتری هم دارد.

بعد از این بازی ها ما به مصاف تیمی از گروه های کره جنوبی، چین و سایرین خواهیم رفت.

- بله. من باور دارم که ما مرحله به مرحله بهتر خواهیم شد و مطمئنم در بازی های پیش رو بازی های بهتری را نمایش خواهیم داد و فکر می کنم تیم ما اولین شانس قهرمانی است و امیدوارم قهرمان شویم.

+استرالیا در جام جهانی تیم خوبی بود اما مقابل اردن باخت.

-بازی اول خیلی مهم است. من هم باور نمی کردم استرلیا ببازد. من فکر می کنم در بازی های بعدی اینگونه نخواهد بود. به نظرم آن ها در بازی های پیش رو بهتر خواهند شد و شرایطشان تغییر خواهد کرد.

+عراق را چگونه تیمی می بینید؟

-ما همیشه مقابل عراق بازی های زیادی انجام داده ایم و فکر می کنم همیشه با آن ها برابر بوده‌ایم. در جام ملت های قبلی ما را شکست دادند. الان هم در گروه ما هستند و شانس ما و عراق بیشتر است و به نظرم همین دو تیم صعود خواهند کرد.

+آیا برنامه ای برای جذب یک مهاجم شش دانگ برای پرسپولیس دارید؟

- ما خوشبختانه در نیم فصل دوم بازیکنان زیادی جذب کردیم که به تیم اضافه شدند البته به جز مهدی ترابی که در اردو تیم ملی است. یک مهاجم از کرواسی هم مد نظر ماست که در چند روز آینده مشخص خواهد شد که آیا به تیم اضافه خواهد شد یا نه. چند گزینه در تیم مطرح است که بررسی خواهند شد. در نیم فصل دوم بازی های سختی پیش رو داریم و بازی ها فشرده تر است و باید بازیکنان خوبی را داشته باشیم تا تیم پیشرفت کند.

+فکر می کنید که ما دوباره شاهد حضور کریم باقری در کانادا و در کنار پرسپولیس آن هم مقابل تیم های خوبی مثل تورنتو اف سی خواهیم بود؟

-چرا که نه من اعتقاد دارم این اتفاق ممکن است‌. در راه آمدن به اینجا، بحث بود از پرسپولیس دعوت شود و می دانم که آقای برانکو هم استقبال می کند. اگر پیشنهادی باشد ما بررسی می کنیم و خوشحال خواهیم شد که در کنار ایرانیان بازی و تمرین کنیم.

+ آن سالی که با تیم ملی در کانادا حضور پیدا کردید بیش از هفده هزار ایرانی به تماشای بازی شما آمدند و این اتفاق ممکن است برای پرسپولیس هم تکرار شود.

- بله برای پرسپولیس یا هر تیم دیگری از ایران ممکن است این اتفاق رخ دهد. هم ایرانی ها بتوانند بازی تیم ملی را تماشا کنند و هم فرصت جدیدی خواهد بود تا تجربیات خوبی کسب کنیم.