به گزارش پارس نیوز، 

شبکه خبری فاکس اسپورتس روز سه شنبه نوشت: «سر الکس فرگوسن» سرمربی افسانه ای تیم منچستریونایتد امروزه قابل احترام ترین سرمربی دنیای فوتبال محسوب می شود و اگرچه دوران او روی نیمکت شیاطین سرخ تمام شده است، اما پندهای او از گذشته تا به امروز همچنان قابل استناد و معتبر است.

موضوع مورد نظر، اخراج خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی یونایتد در هفته گذشته است؛ گزارش های منتشر شده طی ماه های اخیر حاکی از طغیان بازیکنان در رختکن این تیم بود که مبداء و منشاء آن هم به روش هایی مربوط می شد که آقای خاص به هدفی خیرخواهانه که همان پیروزی و موفقیت تیم تحت هدایتش بود، باز می گشت.

در نتیجه، عدم تمایل بازیکنان برای بازی کردن تحت هدایت مورینیو به میزان زیادی به واقعیتی اثبات شده تبدیل شد؛ واقعیتی که پس از پیروزی پنج بر یک قرمزهای اولدترافورد در نخستین حضور «اوله گانر سولسشر» در کسوت سرمربی روی نیمکت این تیم و البته تحول ملموس شیاطین سرخ، قوت بیشتری گرفت.

و حالا به نظر می رسد فرگوسن سه سال پیش یعنی در سال 2015 پیش بینی چنین روزی را برای مورینیو کرده بود.
در واقع، اسطوره نیمکت شیاطین سرخ در کتاب خود به نام «هدایت»، توضیحاتی را در مورد آثار مخرب سرپیچی کردن بازیکنان از فرامین سرمربی ارائه داده است.

سرمربی اسبق و 77 ساله یونایتد در کتاب خود می نویسد: در مورد بازیکنان فوتبال، جمله ای وجود دارد: «بازی نکردن برای سرمربی».

وی ادامه می دهد: زمانی که چنین اتفاقی بیفتد، سرمربی به مرده ای متحرک تبدیل خواهد شد؛ چرا که او در انجام اصلی ترین مسئولیتش یعنی انگیزش بازیکنان برای پیروی از خود، ناکام مانده است.

این جمله در مورد مورینیو کاملا صدق می کند؛ سرمربی که یونایتدها تحت هدایت او کاملا تحلیل رفته و فاقد اعتماد به نفس به نظر می رسیدند؛ اتفاقی که خواسته یا ناخواسته سرنوشت شومی را برای سرمربی به شدت موفق رقم زد.

انتهای پیام/