به گزارش پارس نیوز، 

در یکی از مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته کاردیف سیتی در ورزشگاه خانگی خود میزبان منچستریونایتد بود و شیاطین سرخ در اولین حضور اوله گونار سولشائر روی نیمکت خود، موفق به کسب پیروزی خرد کننده 5-1 شدند.

یونایتد در روزی که نمایشی کاملا متفاوت با ماه های اخیر خود داشت، کاردیف را مقهور ساخت. بعد از تساوی 5-5 مقابل وست‌بروم در سال 2013 و در آخرین حضور سرآلکس فرگوسن روی نیمکت، این نخستین باری بود که منچستریونایتد دروازه یک حریف لیگ برتری را 5 بار باز می‌کرد. اما این تنها رکورد ثبت شده در نخستین حضور مربی نروژی نبود.

به نقل از پایگاه رسمی منچستریونایتد، با پیروزی در ورزشگاه کاردیف سیتی، منچستریونایتد موفق شد در پنجاهمین ورزشگاه دور از خانه لیگ برتری نیز جشن پیروزی بگیرد. یونایتد که پیش از این در اولین و آخرین فصل حضور کاردیف در لیگ برتر (14-2013) موفق به کسب پیروزی نشده و به تساوی 2-2 رضایت داده بود، شنبه شب این ورزشگاه را هم به 49 ورزشگاه دیگری که در تاریخ لیگ برتر در آن ها پیروز شده اضافه کرد. در ادامه نگاهی به تمامی ورزشگاه هایی که منچستر در لیگ برتر در آن ها پیروز شده خواهیم داشت:

فتح پنجاهمین قلعه؛ ترسناک، حتی در خانه رقیب!

دل، سیتی گراند، گودیسون پارک، هایبوری، لوفتوس رود، آنفیلد، کارو رود، هایفیلد رود، سلهرست پارک، ویلاپارک، هیلزبورو، مین رود، برامال لین، باوندری پارک، وایت هارت لین، الند رود، پورتمن رود، ایوود پارک، استمفوردبریج، فیلبرت استریت، آپتون پارک، برندن پارک، سنت جیمز پارک، ریورساید، اوکول، ولی، پراید پارک، ولی پرید، ویکرج رود، لایت، کریون کاتج، سنت مری، ریباک، هاوتورنز، سنت اندروز، کینگ پاور، اتحاد، فراتون پارک، جی‌جی‌بی، مجسکی، بریتانیا، کی‌سی، امارات، مولینیو، بلومفیلد رود، لیبرتی، وایتالیتی، لندن، ترف مور، کاردیف سیتی

منچستریونایتد نخستین برتری خارج از خانه خود در تاریخ لیگ برتر را در هفته چهارم فصل 93-1992 جشن گرفت. یونایتد که در اولین هفته از اولین فصل رقابت های لیگ برتر در برامال لین با نتیجه 2-1 مغلوب شفیلد یونایتد شده بود، در هفته چهارم به ورزشگاه دل رفت تا در برابر ساوتهمپتون قرار گیرد.

تک گل دیان دابلین در دقیقه 89 پیروزی را از آن شاگردان سر آلکس فرگوسن کرد تا یونایتد اولین برد خارج از خانه خود در تاریخ لیگ برتر را جشن گیرد. البته با توجه به کسب 2 امتیاز از 3 بازی نخست، این برد نخستین برد منچستر در لیگ برتر نیز محسوب می‌شود.

در بین همه این 50 ورزشگاه، یونایتد در هیچ ورزشگاهی نتوانسته به اندازه گودیسون پارک (اورتون) جشن پیروزی بگیرد. شیاطین سرخ در این استادیوم 16 بار به پیروزی رسیده اند. ویلا پارک (آستون ویلا) با 15 برد در رده بعدی قرار دارد و یونایتد در وایت هارت لین (تاتنهام)، آنفیلد (لیورپول) و سنت جیمز پارک (نیوکاسل) نیز موفق شده 12 بار برنده شود.

بیشترین گل های خارج از خانه منچستر نیز در همین گودیسون پارک به ثمر رسیده است. یونایتد در این مکان 45 گل به اورتون زده است. سنت جیمز پارک با 43 گل در رده بعدی قرار دارد، وایت هارت لین با 38 گل دریافتی سوم است، آپتون پارک (وستهم یونایتد) با 38 گل چهارمین ورزشگاه است و ویلا پارک با دریافت 36 گل در رده پنجم قرار گرفته است.

بازی در خانه برخی رقبا برای منچستریونایتد خاطره انگیز بوده است. از محموع 13 قهرمانی یونایتد در لیگ برتر، این تیم 4 قهرمانی را دور از اولدترافورد و در ورزشگاه های رقیب جشن گرفته است. در هفته آخر فصل 96-1995 یونایتد به ریورساید رفته بود تا در برابر میدلزبورو قرار گیرد. 3 گل از دیوید می، اندی کول و رایان گیگز برای پیروزی 3-0 کافی بود تا یونایتد با 82 امتیاز و عبور از نیوکاسل قهرمان شود.

یونایتد قهرمانی خود در فصل 00-1999 را خیلی زود و در هفته سی و چهارم جشن گرفت. فاصله با آرسنال به قدری زیاد بود که یک پیروزی در "دل" و برابر ساوتهمپتون، یونایتد را در فاصله 4 هفته به پایان فصل قهرمان می‌کرد. گل های بکام، بنالی (به خودی) و سولسشائر یونایتد را به پیروزی 3-1 رساند و شیاطین سرخ در پایان فصل با 91 امتیاز، 18 امتیاز بیشتر از آرسنال نایب قهرمان، قهرمانی خود را جشن گرفتند.

در فصل 08-2007، چلسی با آورام گرانت بر خلاف انتظارات به دردسری جدی برای منچستریونایتد تبدیل شده بود. رقابت قهرمانی بین دو تیم به هفته آخر کشیده شد، آن هم در حالی که امتیازات منچستریونایتد و چلسی یکسان بود.

یونایتد باید در DW مقابل ویگان پیروز می‌شد تا صرف نظر از نتیجه چلسی در برابر بولتون، قهرمانی خود را چشن گیرد. (تفاضل یونایتد از چلسی بهتر بود) کریس رونالدو در دقیقه 33 از روی نقطه پنالتی گل زد و رایان گیگز با زدن گل دوم در دقیقه 80، خیال فرگوسن را از کسب قهرمانی راحت کرد. چلسی نیز در بازی همزمان با تساوی خانگی 1-1 مقابل بولتون متوقف شد تا در رقابت امتیازی، 87-85 از یونایتد عقب بیفتد.

شاید کمتر کسی از تیم فصل 11-2010 یونایتد انتظار داشت که به این موفقیت ها دست یابد. اما تیم نه چندان غنی فرگوسن تا نیمه نهایی اف‌ای کاپ پیش رفت، به فینال لیگ قهرمانان رسید و قهرمانی خود در لیگ برتر را یک هفته زودتر جشن گرفت. در فصلی که چلسی با کارلو آنچلوتی و سیتی با روبرتو مانچینی پایین تر از انتظارات ظاهر شده بودند، یونایتد با پنالتی وین رونی در دقیقه 73، مقابل بلکبرن در ایوود پارک به تساوی 1-1 رسید تا دوازدهمین قهرمانی را در هفته سی و هفتم مسجل کند.

یونایتد در کنار لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام و اورتون 6 تیمی هستند که در همه 26 فصل رقابت های لیگ برتر حضور داشته اند. به این ترتیب یونایتد حضور در 3 ورزشگاه آنفیلد، گودیسون پارک و استمفوردبریج را در همه 26 فصل لیگ برتر تجربه کرده که آمار این حضور ها به شرح زیر است:

آنفیلد: 26 بازی، 12 برد، 6 تساوی، 8 باخت؛ 32 گل زده، 32 گل خورده

گودیسون پارک: 26 بازی، 16 برد، 4 تساوی، 6 باخت؛ 45 گل زده، 27 گل خورده

استمفوردبریج: 26 بازی، 5 برد، 9 تساوی، 12 باخت؛ 27 گل زده، 40 گل خورده

آرسنال در میانه های راه ورزشگاه هایبوری را کنار گذاشت و به ورزشگاه امارات نقل مکان کرد. تاتنهام نیز در پایان فصل 17-2016 از وایت هارت لین به ومبلی رفت تا کار ساخت ورزشگاه جدید آغاز شود. به همین دلیل منچستر نتوانسته در هایبوری یا وایت هارت لین حضور در همه 26 فصل را تجربه کند.

انتهای پیام/