به گزارش پارس نیوز، در سال‌های اخیر یکی از مسابقاتی که به پیشنهاد ایران در تقویم اتحادیه جهانی قرار گرفته، لیگ باشگاه‌های کشتی آزاد و فرنگی جهان بوده است، رقابت‌هایی که خیلی‌ها منتقد برگزاری آن هستند و معتقدند برخلاف هزینه‌های گزافی که برای برگزاری این رقابت‌ها می‌شود، اما به لحاظ کمی و کیفی سودی برای کشتی ایران ندارد و تنها حُسن ماجرا، درآمدزایی کشتی‌گیران است که البته با برگزاری بابرنامه و اصولی لیگ برتر، به طوری که زمینه حضور ملی‌پوشان هم در این رقابت‌ها فراهم شود، می‌توان بخشِ درآمدزایی مربیان و کشتی‌گیران را حفظ کرد.

درحالیکه در روزهای 22 و 23 آذر ماه شهر بابل میزبان رقابت‌های لیگ باشگاه‌های کشتی آزاد جهان بود و مبارزه‌هایی یک‌طرفه و تکرارِ نتایج 9 بر یک و 10 بر صفر را شاهد بودیم، باز هم کشتی فرنگی از آزاد پیشی گرفت و مسابقاتی به مراتب کیفی‌تر در اردبیل برگزار شد.

در عین‌حال که همچون لیگ آزاد پیش‌بینی می‌شد بیمه رازی به توجه به بضاعت‌هایش قهرمانی لیگ فرنگی جهانی را از آن خود کند، اما این بدان معنا نبود که رقابت‌ها کاملا یک‌طرفه باشد.قهرمانان شاخصی در قالب تیم‌های خارجی به ایران آمدند و تیم ترکیه و روسیه نفرات خوب و مدعی‌ در ترکیب خود داشتند.

نکته مهم‌تر نیز حضور 6 هزار نفری تماشاگران اردبیلی در سالن بود که نشان داد این استان پتانسیل‌های زیادی برای میزبانی از مسابقات رسمی و بین‌المللی را دارد. تماشاگران پرشوری که فارغ از قوم و نژاد، تمام کشتی‌گیران ایرانی را مقابل حریفان خارجی تشویق می‌کردند و شور و حال خاصی به لیگ جهانی کشتی فرنگی داده بودند. آنها برنده اصلی لیگ باشگاه‌های جهان بودند که اتحاد و اجتناب از قومیت‌گرایی را در سالن رضازاده به نمایش گذاشتند.

در پایان این رقابت‌ها بیمه رازی که امسال به نام اردبیل در لیگ برتر حضور داشت، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، نماینده روسیه نایب‌قهرمان شد و تیم سیناصنعت ایذه نیز در جایگاه سومی قرار گرفت.