به گزارش پارس نیوز، کریم انصاری‌فرد برخلاف بازی با بولیوی و در ترکیب اصلی بازی کرد و با اینکه تازه تیم‌دار شده اما شرایط بدی هم نداشت.هر چند او پنالتی تیم ملی در نیمه اول را بد زد و در ریباند هم ضربه‌ای غیر مسوولانه و خودخواهانه به توپ نواخت اما در همان شروع نیمه دوم جبران کرد و با یک گل نسبتا انفرادی پیروزی دیگری برای تیم ملی به ارمغان آورد.

این هجدهمین گل مهاجم اردبیلی تیم ملی بود که او را در ۲۸ سالگی کنار فرشاد پیوس در رده هشتم برترین گلزنان ملی ایران قرار داد. پیوس این تعداد گل را در ۳۴ بازی زد اما تعداد بازی ملی انصاری فرد نزدیک به دوبرابر مهاجم سابق پرسپولیس است.حالا مهاجم شماره ۱۰ ایران فرصت دارد با یک گل دیگر به رکورد زنده‌یاد غلامحسین مظلومی و همایون بهزادی برسد. کریم بازیکن شماه ۱۰ تیم ملی است. یکی از معدود بازمانده‌های تیم ملی از جام جهانی ۲۰۱۴ که در ۲۸ سالگی و بعد از حضور در اروپا به اوج تجربه هم رسیده اما همچنان هموزن شماره ۱۰ تیم ملی به او نگاه نشده و اعتباری به او بخشیده نمی‌شود.

کریم انصاری‌فرد در جام جهانی با وجود نمایش قابل قبول و گلزنی در این تورنمنت به عنوان یک هافبک میانی بازی کرد اما بعد از جام جهانی جلوتر آمده و در پست‌های مختلف جابجا می‌شود. انصاری‌فرد در بازی با ترینیداد و توباگو به عنوان بال چپ به میدان رفت و در نیمه دوم مهاجم نوک شد در حالی که همه می‌دانند پست او فقط مهاجم نوک است. انصاری‌فرد طی سال‌های اخیر خیلی کم در پست خودش بازی کرده و در اوج آمادگی هم نیمکت‌نشین بوده که این اتفاق احتمالا در جام ملت‌های آینده هم گریبانش را خواهد گرفت.