به گزارش پارس نیوز، 

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو روزهای خوبی را سپری می‌کند؛ واترپلوی ایران برای توانست مدال بازی‌های آسیایی را بگیرد. بعد از آن مسابقات چند ملی‌پوش واترپلو لژیونر شدند و در گام بعدی تیم ملی واترپلو جوانان ایران با ایستادن بر روی سکوی سوم مسابقات قهرمانی جوانان آسیای مدال برنز این رقابت‌ها را بر گردن آویخت و جهانی شد.

اقدامات بسیار مهمی هم در رشته شنا رخ داده که از جمله آنها می‌توان به تجهیز استخر آزادی با تاچ‌پد‌های جدید در ماه‌های آینده و ایجاد ساختار مدیریتی با الگوی بین‌المللی در این رشته اشاره کرد. 

تمام این موارد موجب شد تا خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به سراغ محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برود و گفت‌وگویی با وی انجام دهد که متن صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید:

* برخی‌ها منتظر بودند ایران در بازی‌های آسیایی ناکام شود!

در ابتدا باید بگویم که واترپلو مسیر خود را پیدا کرده است. ما بعد از اینکه توانستیم جواز حضور در رقابت‌های جهانی جوانان را کسب کنیم درخواست خود برای میزبانی این رقابت‌ها را به فدراسیون جهانی اعلام کردیم و حالا منتظر نظر نهایی مسئولان هستیم. مدالی که ما در بازی‌های آسیایی گرفتیم گام بسیار مهمی برای ما بود، چون می‌دانم برخی‌ها منتظر بودند تا ایران در بازی‌های آسیایی ناکام باشد و بتوانند به فدراسیون حمله کنند. بعد از اینکه در جاکارتا مدال گرفتیم همه بازیکنان اشک شوق می‌ریختند و خیلی از مربیان به ما تبریک گفتند. 

* ایران در رشته‌های پایه تکان خورده است

به عقیده من مدال کیهانی در دوومیدانی و واترپلو در بازی‌های آسیایی باعث حفظ آبرو بود. من فکر می‌کنم نمی‌توان برای مدالی که در ژیمناستیک المپیک جوانان گرفتیم قیمت تعیین کرد، چراکه ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و نشان می‌دهد که ایران در رشته‌های پایه مسیر درستی را طی می‌کند. این اتفاقات نشان می‌دهد که ایران در بخش پایه تکان خورده و می‌توان بسیار به آینده امیدوار بود. به نظر من سال 97 پربارترین سال ورزش ایران بعداز انقلاب اسلامی بود که همه به یک اندازه برای رسیدن به این موفقیت نقش داشتند. حاصل بیش از 10 سال تلاش به سرانجام رسید و شاهد موفقیت ورزشکاران رشته‌های مختلف بودیم. 

* جوانان ایران فقط حدود 2 ماه تمرین کردند

درمورد تیم ملی واترپلوی جوانان هم باید بگویم که ما حدود 2 ماه تمرین متمرکز داشتیم. با حساسیت و دقتی که کادر فنی داشت حدود 70 نفر به اردو آمدند و در نهایت بهترین‌ها براساس شایستگی و بدون توجه به حاشیه‌ها انتخاب شدند. چیریچ نقش پررنگی در تیم‌های ملی ما دارد، اما نظر کمیته فنی شرط است. تعدادی از بازیکنان هم همراه با تیم بزرگسالان در بازی‌های آسیایی حضور داشتند و تجربه خوبی کسب کردند. در مجموع باید بگویم که نفرات نهایی تیم ملی کمتر از 2 ماه باهم تمرین کردند. چیریچ بعداز بازی‌های آسیایی زودتر از کشورش به ایران بازگشت تا کار با تیم جوانان را شروع کند. ضمن اینکه علم آنالیز هم توسط اکبرنژاد به تیم ملی واترپلوی اضافه شده است و مجموع این عوامل دست به دست هم داد تا یک اتفاق بزرگ رخ بدهد.

* ژاپن خودش را از آسیا جدا کرده است

ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا نبرد نزدیکی با چینی‌ها داشتیم و حتی می‌توانستیم آنها را شکست هم بدهیم، اما فراموش نکنیم که آنها یک مربی مونته‌نگرویی مجزا دارند که از حدود یک سال پیش کارش را با تیم ملی چین شروع کرده است. آنها تمریناتی به مراتب منظم‌تر و فشرده‌تر از ما داشتند. در مقابل ما با توجه به برخی شرایط نمی‌توانستیم اردو‌های زیادی داشته باشیم. تیم ژاپن هم خودش را از آسیا جدا کرده است و اهداف بزرگی دارد. آنها از المپیک 2012 استارت زدند در مسیر پیشرفت قرار گرفتند. ژاپنی‌ها می‌خواهند در شنا جز 3 تیم برتر باشند و در واترپلو هم در جمع 8 تیم برتر قرار بگیرند.  ما هم می‌خواهیم راه آنها را برویم. واترپلو خانواده کوچکی دارد. بعد از موفقیت‌های اخیر واترپلوی ایران پیام‌های تبریک زیادی برای ما ارسال شد. در مجموع من رضایت کاملی از عملکرد تیم جوانان دارم. درمورد تقویت کادر فنی هم برای ادامه راه فکر خواهیم کرد. بحث فنی تمام تیم‌های ملی ما برعهده چیریچ است، اما تلاش می‌کنیم تا تمام زحمت‌کشان این رشته را جمع کرده و از آنها استفاده کنیم.

* لژیونر شدن ملی‌پوشان به سود واترپلوی ایران است

موضوع دیگری که این روزها در واترپلو مطرح است لژیونر شدن چند ملی‌پوش ایرانی است. خدا را شکر کارهای الماسی انجام شد و او لژیونر شد. یک بازیکن دیگر را هم تیمی ار کرواسی می‌خواهد و در حال انجام کارهایش هستیم تا سال 2019 بتواند به کرواسی برود. ملک‌خانبانان و یزدان‌خواه از دیگر بازیکنان تیم ملی هستند که از لیگ یونان پیشنهاداتی داشتند، اما کادر فنی اعلام کرد که آنها همچنان باید کسب تجربه کنند و سپس به لیگ‌های سطح اول بروند. از همین‌رو چیریچ با تیمی در صربستان مذاکره کرد تا این دو بازیکن بتوانند در یک تیم باشگاهی صربستان کسب تجربه کنند. تیمی که چیریچ با آن مذاکره کرده توسط مربی خودش هدایت می‌‌شود و بدون شک می‌تواند کمک زیادی به بازیکنان ایرانی بکند. این دو بازیکن در شرایط کنونی با مشکل خدمت مقدس سربازی روبرو هستند و ما در تلاش هستیم تا مجوزهای لازم را برای آنها بگیریم و شرایطی فراهم کنیم که بتوانند یک فصل در صربستان بازی کنند. در مجموع لژیونر شدن ملی‌پوشان به سود واترپلوی ایران خواهد بود و امیدوارم این روند برای سایر ملی‌پوشان هم محقق شود.

* هدف کوتاه مدت ما در شنا کسب سهمیه مستقیم المپیک است

نکاتی را درمورد رشته شنا هم باید بگویم؛ هفته گذشته جلسه‌ای با مربیان شنای سطح کشور داشتیم. ساختار تیم ملی ما تغییر پیدا کرده و سمیع‌زاده مدیر فنی شده است. با شرایطی که ایجاد کرده‌ایم فردی مربی تیم ملی می‌شود که شناگری در تیم ملی داشته باشد. برنامه‌ ما در شنا این است که تمام شناگران ایران را ببینیم و از استعداد آنها استفاده کنیم. ساختاری که ایجاد کرده‌ایم یک ساختار با الگوی بین‌المللی است. هدف کوتاه مدت ما کسب سهمیه مستقیم المپیک است. 

* با کمک فدراسیون جهانی یک ست تاچ‌پد برای استخر آزادی خریداری کرده‌ایم

همچنین درحال رایزنی با فدراسیون جهانی هستیم تا بتوانیم سینا غلامپور، یکی از استعدادهای شنای ایران را با مراکز تخصصی فدراسیون جهانی اعزام کنیم تا آنجا بتواند زیر نظر بهترین مربیان آموزش ببیند. این امر تا حدود زیادی انجام شده و منتظر تاییدهایی نهایی آن هستیم. یک خبر خوب دیگر باید بدهم و آن هم اینکه  تاچ‌پد‌های استخر آزادی قرار است به زودی تعویض شود. ما با کمک فدراسیون جهانی یک ست کامل تاچ‌پد خریداری کرده‌ایم و زمانی که به ایران برسد از آنها استفاده خواهیم کرد. هزینه خرید این تاچ پدها حدود 30 هزار دلار بود که حدود 20 هزار دلار آن را فدراسیون جهانی پرداخت کرده است. این تاچ‌پدها براساس متر و معیار استخر آزادی ساخته شده است.

انتهای پیام/