به گزارش پارس نیوز، نیلسون سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت دستکش‌هایش را برای همیشه بیاویزد و با پیراهن تیم «یونیائو مادیرا» در پرتغال سرانجام فوتبال را کنار گذاشت. او پس از یک دورده طولانی در تیم مطرح «ویتوریا گیمارش» و سپس حضور در ایران در تیم «پرسپولیس» حالا در ۴۲ سالگی قرار است مربیگری را در تیم کم نام و نشان برزیلی «فلامنگو دِآرکوِرده» تیمی که در حال حاضر در لیگ ایالت «پرنامبوکانو» حضور دارد، آغاز کند. نیسلون شروع مربیگری‌اش در این تیم را در مصاحبه با نشریه «ژورنال دوکومرسیو» تأیید کرده و گفت‌وگویی هم در همین باره انجام داده است. نیلسون هم از کسانی است که سبک مربیگری پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی را تحسین می‌کند و می‌خواهد او را الگوی کاری‌اش قرار دهد.


نیلسون صحبت‌هایش درباره مربیگری را اینگونه شروع کرده است: «در برزیل مربیان جوان جدید و خوبی داریم، اما نمی‌توانیم نام‌های قدیمی مثل آبل براگا، واندرلی لوکسامبورگو، پائولو آتوئوری و ... را فراموش کنیم. از جوان‌تر‌ها ژایر (کورینتیانس)، ژوزه ریکاردو (بوتافوگو)، آلبرتو والنتیم (واسکودوگاما) هستند. در رده محلی هم دادو کاوالکانتی و روبرتو فرناندس هستند. گواردیولا مربی‌ای است که واقعاً سبک و ایده‌هایش را دوست دارم. البته مربیان زیادی هستند که من می‌توانم از خصوصیات‌شان به خودم اضافه کنم. البته منطقی این است که من هویت خودم را برای راهم حفظ کنم.»

 


هنوز وقت آن نرسیده که ستاره سابق تیم «سانتاکروز» که در تیم «نائوتیکو» هم بازی کرده رسماً مربیگری‌اش را شروع کند، اما این اتفاق از ماه دسامبر رخ خواهد داد. خود نیلسون هم می‌گوید تازه به باشگاه آمده و فصل جدید لیگ پرنامبوکانو دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.


دروازه‌بان سابق برزیلی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مورد توجه سرمربی تیم ملی بورکینافاسو هم بود که به واسطه اجدادش از این کشور پیراهن بورکینافاسو را بر تن کند، که او از حضور در این تیم منصرف شد. نیلسون در سال‌های پایانی دوران بازی‌اش نشان داد تمایل زیادی به مربیگری دارد. در این باره توضیح می‌دهد: «من همچنان پیشنهاد بازی هم داشتم، اما تصمیم گرفتم آن را متوقف کنم تا کارم به‌عنوان یک مربی را شروع کنم؛ بنابراین وقت زیادی را صرف مطالعه و آماده‌سازی کردم. دوره‌ها و کارآموزی یوفا را گذراندم و همچنان در حال تحقیق برای اضافه کردن دانش خودم هستم.»


نیلسون به منظور موفقیت در حرفه جدیدش قصد دارد هرچه در دوران بازی آموخته را به همراه دانش‌هایی که در دوره‌های مربیگری یاد گرفته در تمرین تیمش پیاده کند. «اعتقاد دارم در این مرحله کار سختی وجود ندارد. من خیلی آماده هستم و روی کارم تمرکز دارم.»


هنوز اهداف به طور کامل برای تیم فلامنگو دِآرکوِرده مشخص نشده، اما نیلسون می‌خواهد تیمش از فصل قبل که در رده نهم قرار گرفت نتایج بهتری کسب کند. فصل ۲۰۱۸ با وجود کسب نتایج نه چندان خوب این تیم از سقوط به دسته پایین‌تر جلوگیری کرد. به محض شروع کار در فلامنگو دِآرکوِرده، نیلسون کار‌های زیادی برای انجام دادن خواهد داشت و باید خانه‌تکانی کند تا تیم متحول شود. نیلسون در پایان می‌گوید: «باید یک خانه‌تکانی اساسی داشته باشیم تا تیم شکل بگیرد. هنوز وقت داریم، اما نباید غفلت کنیم.»