به گزارش پارس نیوز، در حالی که طی مدت حضور صادق ورمزیار خبرگزاری فارس بارها و بارها با تهیه گزارش‌های مختلف از نحوه فعالیت این شخص در آکادمی این باشگاه گزارشات مستندی را ارائه کرده است اما وی همچنان در راس این آکادمی مشغول به فعالیت بود.

با این وجود شکایت از صادق ورمزیار توسط شاکیان خصوصی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارائه شد و حتی جعل امضای مدیرعامل وقت باشگاه استقلال در این باشگاه به اثبات رسید اما باز هم اقدامی در خصوص عدم فعالیت وی انجام نشد. 

رضا افتخاری در ابتدای مدیریتش در استقلال و در حالی که با تیم ملی فوتسال راهی کلمبیا شده بود متوجه جعل امضایش در این باشگاه شد اما وقتی در بازگشت از کلمبیا با سوالات خبرنگاران در این زمینه رو به رو شد اعلام کرد که از مدیران آکادمی خواسته دیگر این کار را انجام ندهند!

در این اواخر هم ورمزیار با حمایت های پندار توفیقی و درحالی که گودرز حبیبی به عنوان رئیس آکادمی انتخاب شده بود به کار خود ادامه داد تا جایی که حبیبی کنار رفت و در نهایت ورمزیار دوباره همان مسئولیت ریاست را بر عهده گرفت اما همه این توضیحات در این گزارش آمده تا عنوان شود که کمیته اخلاق در نهایت و در راستای پاکسازی در فوتبال وارد عمل شد و صادق ورمزیار را ممنوع الفعالیت کرد.

اگر چه امیر حسین فتحی قبل از سفر تیم استقلال به قطر در گفت‌و‌گو با فارس اعلام کرده بود که ورمزیار در راس ریاست آکادمی این باشگاه تغییر خواهد کرد اما در نهایت کمیته اخلاق از مقامات فدراسیون خواسته تا نامه ممنوع الفعالیت شدن  وی را که در سالهای نه چندان دور هم به خاطر فعالیت‌هایش در شهرداری تبریز محروم شده بود به باشگاه استقلال ارسال کنند. کمتیه اخلاق مدت‌ها بود روی پرونده ورمزیار تحقیقات می‌کرد.

در نامه‌ای که به مقامات فدراسیون فوتبال ارسال شده است آمده: با توجه به تشکیل پرونده در خصوص تخلف انتسابی به آقای صادق ورمزیار مدیر آکادمی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال مبنی بر عدم رعایت مقررات و ضوابط در انعقاد قرارداد با بازیکنان و سایر اشخاصو با توجه به اوراق و محتویات پرونده که دال بر تخلفات این شخص است دستور موفقت برای  عدم فعالیت‌های وی صادر شده است.

به گزارش فارس، با این شرایط جدایی ورمزیار از استقلال و از آکادمی باشگاه استقلال قطعی است و مستندات لازم در زمینه اقدامات فدراسیون علیه وی در اختیار خبرگزاری فارس وجود دارد.