به گزارش پارس نیوز، نتایج ناامیدکننده تراکتورسازی در شش هفته ابتدایی هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با حذف این تیم از رقابتهای جام حذفی کار را به سمتی برد که حالا برکناری جان توشاک به سوژه اول این تیم تبریزی تبدیل شده است. اتفاقی که هنوز با واکنش رسمی مدیران باشگاه مواجه نشده اما احتمال آن را نباید دور از ذهن دانست.

سرمربی ولزی تراکتورسازی تبریز که برخلاف مربیان قبلی این تیم کاملا آرام است، بعد از پرخاشی که اشکان دژاگه روی نیمکت به وی داشت واکنش قاطعی نداشت و به جای اینکه رفتار بازیکن را محکوم کند، اشتباه را به گردن خود انداخت تا نشان دهد اقتدار لازم برای سروسامان دادن به حاشیه های اینچنینی را ندارد و در صورت تکرار آن در موضع ضعف قرار خواهد گرفت. 

همین اتفاق یک ویژگی منفی برای مربی بزرگی است که سابقه زیادی در فوتبال دنیا دارد و مخالفانش را برآن داشته تا زمینه کنار گذاشتنش را فراهم کنند. هر چند که برخی مدیران باشگاه مخالف جابجایی هستند اما نتیجه نگرفتن تیم و مدیریت نکردن حاشیه ها باعث شده تا بحث برکناری وی در همین هفته های ابتدایی لیگ برتر مطرح شود.

اوضاع تراکتورسازی در حالی بهم ریخته است که مالک و مدیرعامل این باشگاه برای انجام برخی امور اقتصادی راهی تاتارستان روسیه شده اند و مشخص نیست این سفر در راستای منافع باشگاه بوده یا مربوط به امور اقتصادی وی می شود. با این حال به نظر می رسد نبود مدیران تصمیم گیر در مورد تیم شرایط را برای تراکتورسازی وخیم تر از قبل کرده است. 

درحالی که برخی مدیران میانی باشگاه خواهان کنار گذاشتن توشاک و اوردن یک سرمربی جدید هستند، برخی اعضای هیات مدیره مخالف تغییرات هستند و این موضوع را هم به مالک باشگاه منتقل کرده اند که در این مقطع برکناری سرمربی به سود تراکتورسازی و باشگاه نیست. 

اختلاف نظری که بین مسئولان تراکتورسازی وجود دارد طبیعتا بزرگترین لطمه را به این تیم وارد خواهد کرد و به نظر می رسد بازیکنان هم با دیدن این وضعیت نوع رفتارشان را تنظیم می کنند. تیمی که چند بازیکن بزرگ تیم ملی را در اختیار دارد و امکانات مناسبی را هم در اختیار دارد نباید در هفته ششم لیگ برتر با این شرایط روبرو شود. 

اتفاقی که چند سال پیش در تیم استیل آذین رخ داد و سوء مدیریت باعث شد میلیاردها تومان پول از بین برود، درحال شکل گرفتن در تراکتورسازی است و اگر مدیران این باشگاه نتوانند حاشیه های خودساخته را سروسامان دهند به نظر می رسد این تیم دوباره وارد بحران هایی خواهد شد که دودش به چشم هواداران پرشور این تیم می رود.

خبرنگاری کسب اطلاع کرد مالک و مدیرعامل این باشگاه روز دوشنبه در نشستی با جان توشاک پیرامون وضعیت فنی این تیم تبادل نظر خواهند کرد و سپس تصمیم نهایی در مورد ماندن یا رفتن توشاک را خواهند گرفت.