به گزارش پارس نیوز، 

 و به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، وینفرد شفر با حضور در نشست خبری قبل از دیدار با پارس جنوبی درباره این دیدار گفت: اولین مرتبه است که در شهر جم و این منطقه حضور دارد. از حضور در اینجا خیلی خوشحال هستم. وقتی برای دیدار با تیم های مختلف به شهر های مختلف می رویم، می توانیم شهر های مختلف را ببینیم. البته خیلی زمان زیادی نداریم و به محض اینکه به فرودگاه رسیدیم، به هتل رفتیم و به اینجا آمدیم و دوباره به هتل بر می گردیم و بعد از بازی نیز به تهران می رویم و زمان زیادی برای حضور در جم نداریم.

او ادامه داد: فردا یک بازی سخت داریم زیرا پارس جم تیم بسیار خوب و محکمی است. فردا شب هوا گرم تر است و اینجا ارتفاع زیادی دارد که کار را سخت می کند. حریف ما تیم بسیار خوبی است و ما باید 90 یا حتی 95 دقیقه بجنگیم و فوتبال خوبی انجام دهیم و توپ را به خوبی به گردش در بیاوریم و برای پیروزی نیز شانس داریم.

باید از این فوتبال لذت ببریم و ورزشگاه جایی برای خشونت نیست

شفر  در ادامه خاطر نشان کرد: زمانیکه در خانه بودم، بازی های قبلی پارس جنوبی را دیدم و خوشحالم که این تیم هوادان خوبی دارد  و این فوق العاده است. این همان چیزی است که من می خواهم و دوست دارم. در بازی قبلی هواداران خوشحال بودند و فوتبال را دوست دارند و این همان چیزی است که باید در فوتبال باشد. در برنامه 90 یک مسابقه دیگر نشان داده شد که صحنه های خوبی نداشت. هواداران باید فوتبال را دوست داشته باشند و لذت ببرند. وقتی یک بچه 5 ساله گریه می کند، خوب نیست. این صحبت برای همه هواداران فوتبال است و باید از این فوتبال لذت ببریم و ورزشگاه جایی برای خشونت نیست.

سرمربی استقلال درباره وضعیت بازیکنان این تیم بیان کرد: نمی دانم کدام بازیکنان فردا بازی می کنند. مسائل کوچکی داشتیم که فردا دوباره تست می کنیم و امیدوارم هر دو تیم بازی خوبی انجام دهند. ما می خواهیم برنده باشیم اما باور کنید که بازی سختی پیش روی ما است. در فرودگاه هواداران زیادی از استقلال حضور داشتند. امیدوارم هر دو تیم برای هواداران بازی خوبی را به نمایش بگذارند و بدون مشکل ورزشگاه را ترک کنند. شنیدم که آقای خیابانی در بیمارستان هستند و برای او بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم در بازی بعدی ما ایشان به کار خود بازگشته باشند.

بابت بازیکنان جدید خوشحال هستم 

شفر در واکنش به این سوال که آیا از نقل و انتقالات استقلال راضی هستید، گفت: من بابت بازیکنان جدید خوشحال هستم. برخی از بازیکنان دیر به ما اضافه شدند. بازیکن آخر ما، طارق همام بود که دیروز اولین تمرین خود را انجام داد. کریمی به دلیل قرارداد خود دیرتر به ما اضافه شد و گرو نیز این وضعیت را داشت. مرحله به مرحله بازیکنان ما بهتر می شوند و تیم ما بهتر می شود و باید بدانیم کدام بازیکن در بازی بعدی و در بازی بعد از آن بازی می کند. فصل سختی داریم و قبلا هم گفتم لیگ از فصل قبل بهتر شده است. خیلی از باشگاه ها مانند تراکتورسازی پول زیادی برای خرید بازیکن هزینه کردند و الان نمی توانیم بگوییم یک تیم می تواند قهرمان شود و شاید چند تیم شانس داشته باشند. لیگ قهرمانان، جام حذفی و لیگ برتر را داریم و از حضور بازیکنان خوشحال هستم اما همه به آمادگی کامل نرسیدند. شاید نویمار دو هفته تمرین بیشتر بخواهد و بازیکن عراقی و گرو باید سیستم تیمی ما را یاد بگیرند اما مسیر خوبی را در پیش داریم.

سرمربی استقلال درباره حضور دو بازیکن قبلی پارس جنوبی در جمع آبی ها بیان کرد: می توانم از فرشاد تشکر کنم. بازیکن خوبی است و شخصیت خوبی دارد. او بازیکن جوانی است و امیدوارم فردا اگر به میدان رفت برابر تیم سابق خود نمایش خوبی داشته باشد. برای تیموری باید یک مقدار صبر کنیم زیرا او فعلا آماده نیست. شاید او یک یا دو ماه دیگر آماده شود و باید ببینیم چه شرایطی دارد. فرشاد صحبت های خوبی را راجع به تیم شما مطرح کرده است.

بازیکنان در سال 2 مرتبه برابر استقلال بازی می کنند و باید در همه بازی ها انگیزه داشته باشند

شفر در واکنش به حضور بازیکنان با تجربه و کاپیتان های سابق پرسپولیس در پارس جم و انگیزه زیاد بازیکنان پارس جنوبی، عنوان کرد: بازیکنان باید همیشه با انگیزه بالا باشند و این برای بازی با استقلال نیست. بازیکنان در سال 2 مرتبه برابر استقلال بازی می کنند و باید در همه بازی ها انگیزه داشته باشند. این مهم نیست که از پرسپولیس، سایپا یا هر تیم دیگری آمدند. دربی استقلال و پرسپولیس تنها دو بار در سال است و امیدوارم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان تکرار شود. هر دو تیم ما السد را شکست دادند. ما الان برابر پرسپولیس بازی نمی کنیم و برابر پارس جنوبی به میدان می رویم.

سرمربی استقلال درباره غیبت فرشید باقری خاطر نشان کرد: فرشید در بازی قبلی در نیمه دوم بازی خوبی انجام داد. برای او و خانواده اش بهترین ها را آرزو می کنم و می دانم در شرایط سختی است. امیدوارم زمانی که باز می گردد، شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشد.

شاید از یک هفته قبل از بازی با السد برای این دیدار آماده شویم و اکنون به فکر این بازی نیستیم

او در واکنش به این موضوع که استقلال تغییرات زیادی داشته و السد قوی شده است، گفت: بازی آخر ما را تماشا کردید. تیم ما خیلی خوب بازی کرد و علی کریمی یکی از بهترین ها ما بود و مصدومیتی ندارد. ما دکتر و کادر پزشکی خوبی داریم و فیلیپ به عنوان مربی بدنساز حضور دارد که با بقیه بازیکنان تمرینات اختصاصی انجام می دهد و علی نیز شرایط خوبی دارد. علی کاملا آماده است و ما فرد با پارس جم بازی داریم، نه السد. شاید از یک هفته قبل از بازی با السد برای این دیدار آماده شویم و اکنون به فکر این بازی نیستیم.

خبرنگاری ضمن تشکر از شفر برای حضور در نشست خبری و احترام به رسانه ها، از شفر پرسید آیا خود را برای دیر شروع شدن تمرینات مقصر می دانید، بیان کرد: نباید اینگونه نگاه کنیم که اگر پرسپولیس یا هر تیم دیگری در یک تاریخ شروع کردند، ما نیز در این تاریخ شروع کنیم. این مهم نیست که ما ببینیم پرسپولیس و پارس جم کی تمرینات خود را آغاز کردند و ما نیز همین کار را بکنیم. شاید یک تیم اردوی پیش فصل نداشته باشند و ما داشته باشیم و سوال پیش بیاید که چرا به اردو رفتید؟ در اردو نیز بازیکن کافی نداشتیم و نمی توانستیم با تیم زیر 21 سال به اردو برویم و از ملی پوشان ما فقط منتظری حضور داشت و ابراهیمی، حسینی و چشمی نبودند. سلامت بازیکنان بسیار مهم است.

او ادامه داد: امیدوارم فردا داور کول برک را اجرا کند تا بازیکنان آب بخورند زیرا این موضوع برای سلامت مهم است. من و مسئولان در زمین نیستیم و این موضوع برای بازیکنان بسیار خوب است. ما در قبال بازیکنان تیم خود و تیم شما مسئولیت داریم.

سرمربی استقلال درباره حضور هواداران این تیم بیان کرد: نمی دانم چه تعداد بلیت برای هواداران ما در نظر گرفته شده و امیدوارم هواداران به ورزشگاه بیایند. در فرودگاه نیز هواداران زیادی را دیدیم. یک نفر با لباس استقلال اینجا حضور دارد. پس شما یک هوادار ما هستید.

اودر پایان گفت: مهم این است هواداران دو تیم، زمانیکه به خانه می روند خوشحال باشند. فوتبال یکی از بهترین ورزش های دنیا است و شما خبرنگاران نیز مسئولیت مهمی دارید و کار خبرنگاری بسیار مهم است. من فقط به روزنامه نگاران احترام نمی گذارم و به همه احترام می گذارم زیرا یک مهمان هستم.

انتهای پیام/