به گزارش پارس نیوز، این در حالی است که استقلال ۲ بازیکن خوب در فاز تهاجمی یعنی مرتضی تبریزی وروح‌ا… باقری را جذب کرده که با حضور گرو می‌توانند خطرناک‌ترین مثلث تهاجمی لیگ را شکل دهند. شفر به تبریزی اعلام کرده که در استقلال به عنوان مهاجم هدف بازی نخواهد کرد و باید در پست وینگر (احتمالا چپ) به میدان برود و پیش‌بینی می‌شود با حضور الحاجی گرو ، باقری نیز به عنوان مهاجم دوم بازی کند. از سوی دیگر در این فصل وریا غفوری نیز به عنوان وینگر راست برای استقلال بازی خواهد کرد و در بازی با ذوب‌آهن نیز نشان داد هرچه به دروازه نزدیک‌تر باشد خطرناک‌تر و گلزن‌تر است و با اضافه شدن او به مثلث تهاجمی جدید استقلال، شفر یک مربع کاملا خطرناک در اختیار خواهد داشت. به این نفرات باید بازیکنانی مثل طارق همام و فرشید اسماعیلی را نیز اضافه کرد که می‌توانند در موارد لزوم عصای دست شفر و استقلال باشند.

 

در صورت اضافه شدن گرو به جمع استقلال‌ علی قربانی دیگر شانسی برای ماندن در این تیم نخواهد داشت و باید تیم جدیدی پیدا کند. الحاجی گرو ۲۴ ساله و اهل نیجریه است. او در سال ۱۳-۲۰۱۲ با پیراهن تیم ملی زیر ۲۰ سال نیجریه در ۱۵ بازی شرکت کرد و موفق شد ۶ گل به ثمر برساند. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ در بازی‌های باشگاهی توانسته با حضور در ۱۱۳ بازی ۱۵ گل به ثمر برساند. این بازیکن که در باشگاه اوسترشوندس سوئد همبازی سامان قدوس بوده علاقه زیادی به پیراهن شماره ۹ دارد و اگر قرار باشد به استقلال ملحق شود به نظر می‌رسد با این شماره بازی کند.

 

با حضور الحاجی گرو در استقلال‌ تعداد بازیکنان خارجی این تیم به عدد ۳ رسید این در حالی است که در کادر فنی این تیم هم نام ۴ مربی خارجی دیده می‌شود و یک بدنساز آلمانی هم قرار است به این لیست اضافه شود تا استقلال با ۸ خارجی به نوعی خارجی‌ترین تیم لیگ هجدهم لقب بگیرد. در این شرایط اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که باشگاه استقلال چگونه بودجه لازم برای امضای قرارداد و دستمزدهای دلاری را تامین کرده است؛ سوالی که جواب آن چندان سخت نیست. باشگاه استقلال از انتقال مجید حسینی به ترابزون‌اسپور ۶۰۰ هزار دلار حق ترانسفر گرفته است.

 

علاوه بر این، مسئولین باشگاه استقلال روی ۹۰۰ هزار دلار پاداش جام جهانی و همچنین ۵۰۰ هزار دلار پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند تا با دریافت این مبلغ بتوانند بوجه دلاری خود را تامین کنند. باشگاه استقلال با مامه تیام هم یک دعوای حقوقی را آغاز کرده و امیدوار است بتواند ۵۰۰ هزار دلار برای صدور رضایت‌نامه از این مهاجم سنگالی بگیرد.

 

در صورت پیروزی در پرونده تیام بودجه ارزی استقلال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد و مسلما با این مبلغ باشگاه استقلال مشکلی برای پرداخت دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی خود نخواهد داشت. البته نکته قابل توجه اینجاست که به غیر از بخشی از حق ترانسفر حسینی به لیگ ترکیه بقیه مبالغ یاد شده هنوز به دست استقلالی‌ها نرسیده و شاید واریز پاداش‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب باشگاه استقلال ماه‌ها به طول بینجامد. به نوشته پارس، با این شرایط به نظر می‌رسد استقلالی‌ها روی دلارهایی حساب کرده‌اند که هنوز به دستشان نرسیده و شاید تاخیر در پروسه واریز این مبالغ برای استقلال و خارجی‌های این تیم مشکل‌ساز شود.