به گزارش پارس نیوز، دو هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران گذشت و نتایج جالبی هم در این 16 بازی رقم خورد که ماحصل آن صدرنشینی پرسپولیس با 6 امتیاز و قعرنشینی نفت مسجد سلیمان با صفر امتیاز بود. جلوس سرخپوشان بر جای همیشگی شان در دو سه سال اخیر خیلی زودتر از آن چیزی بود که همه گمان می کردند.

یک)پرسپولیس بازهم مانند فصل قبل موفق شد دو بازی نخست خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و نشان دهد برای قهرمان شدن و هت تریک در تشنه ترین حالت ممکن به سر می برد. مردان برانکو از همین ابتدای کار میخ خود را محکم کوبیدند و با صدای بلند فریاد زدند که مدعی اصلی عنوان قهرمانی به شمار می روند. پیروزی و بردن در هر مسابقه، گل زدن و در عین حال گل نخوردن عضو لاینفک DNA شاگردان پروفسور شده است.

آنها توجهی به رفتن ستاره هایشان ندارند؛ برایشان مهم نیست روی نیمکت فقط دو مهره کارآمد دارند؛ چه فرقی می کند که رقبا چه کسانی را گرفته اند و چه بمب هایی ترکانده اند. فرمول آن ها ساده است. جنگ، جنگ تا پیروزی... شاید بعضی بر این باور باشند که با دو بازی نمی توان حکم داد و رای صادر کرد؛ کاملا درست است اما آیا بار اول است که تیم برانکو چنین آغاز قدرتمندانه ای دارد؟ فصل پیش هم داستان از این قرار بود. سرخپوشان دو بازی ابتدایی را با برد پشت سر گذاشتند و در نهایت قهرمانی را به چنگ آوردند.

دو)با این حال داستان این دو برد با فصل پیش به کلی متفاوت است. شش امتیاز حاصله برای تیم برانکو از نان شب هم واجب تر بود. آنها در ادامه درگیر آسیا می شوند و کمبود مهره شان تا سر رسیدن نیم فصل هم قطعا دردسر ایجاد میکند و چه بهتر که امتیازات بازی های نخست تماما جمع آوری شود تا در روز مبادا بتوان به کمک آنها روزگار سختی را پشت سر گذاشت و به نیم فصل دوم پررونق فکر کرد. ماجرای برانکو و تیمش از دوران مصر باستان هم فراتر رفته است. آنها در آستانه روزهای خشکسالی هستند و حالا با مهره های به جا مانده خود، آذوقه جمع آوری می کنند تا در روزهای سخت تری که در پیش است به واسطه آن مشکلی برایشان به وجود نیاید. آنها ابتدا دوران سخت را پشت سر می گذارند و در آینده ای نه چندان دور، شاید از حدود سه ماه دیگر ایام پررونق آغاز می شود. روزهایی که ترابی و رفیعی و شیری و شریفی از راه می رسند و مشخص نیست رقبا چه تدبیری برای مقابله با آنها باید بیندیشند.

سه)پرسپولیس باید خوشحال باشد که برنامه لیگ هم نهایت همکاری را با آنها داشته است. دیدار با استقلال خوزستان نه چندان قدرتمند در هفته سوم؛ مصاف با نفت مسجد سلیمانی که هنوز گل نزده در آزادی؛ دیدار با صنعت نفت بدون برد در تختی آبادان و در نهایت بازی با نساجی تازه لیگ برتری شده در آزادی، برنامه سرخپوشان پیش از دربی پایتخت است. در کنار آن استقلال باید با تراکتورسازی دیدار کند و سپاهان به مصاف پیکان برود. آبی ها رو در روی پارس جنوبی قرار می گیرند و سپاهان و ذوب آهن دربی اصفهان را در هفته چهارم به انجام می رسانند. در هفته پنجم استقلال با تیم سیروس پورموسوی پیکار می کند و سپاهان با تراکتور جدالی جذاب را برگزار خواهد کرد و هفته بعد هم به مصاف پارس می رود.

برانکو کاری کرده که در سخت ترین روزها هم پرسپولیس به کمتر از برد قانع نمی شود. تفکر برد در ذهن بازیکنان نهادینه شده است. درست مانند بایرن مونیخ در بوندسلیگا، پاریسن ژرمن در لالیگا و ...