به گزارش پارس نیوز، 

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ درمورد نحوه برگزاری کلاس داوری لیگ یک گفت: ما در این کلاس از داوران آزمون دانش داوری و آمادگی جسمانی گرفتیم. تاکید ما در این دوره افزایش کیفیت داوری است. بر این اساس ما یک دوره آموزشی داشتیم که از 4 مرداد تا 7 مرداد  ادامه داشت. 

وی افزود: کلاس در یک فضای بسیار خوب و با امکانات بسیار عالی برگزار شد که باید از رئیس هیات فوتبال استان گیلان جناب الماسخاله و رئیس هیات فوتبال شهر لاهیجان تشکر کنم. روز اول کلاس یک روز تعطیل بود اما مسئولان ارشد شهرستان لاهیجان در افتتاحیه حضور داشتند و شهردار محترم لاهیجان هم به این کلاس آمد. امکانات کلاس هم بسیار خوب و عالی بود. همچنین جدیدترین قوانین داوری به داوران لیگ یک آموزش داده شد. 

اصفهانیان درمورد تعداد مردودی‌های داوران در تست آمادگی جسمانی گفت: در این دوره 120 داور و کمک داور حضور داشتند که 30 داور و کمک داور در آزمون آمادگی جسمانی مردود شدند. با این حال ما حدود 30 داور و 60 کمک داور برای لیگ یک فصل آینده نیاز داشتیم که به آن دست پیدا کردیم برخی از داوران نتوانستند آزمون جسمانی را پشت سر بگذارند. 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد نحوه قضاوت داوران در هفته اول لیگ برتر گفت: طبق گزارش های که ناظران داوری به ما دادند داوران در هفته اول لیگ برتر مرتکب اشتباه تاثیرگذاری نشدند و اشتباهی که باعث شود نتیجه بازی تغییر پیدا کند را از داوران ندیدیم البته در تشخیص جریمه شخصی بازیکنان داوران اشتباهاتی داشتند اما نباید این مساله را هم زیاد پررنگ کنیم چون قضاوت‌ها در هفته اول خوب و راضی کننده بود. 

اصفهانیان در مورد انتقاد از دستمزد کم داوران در لیگ برتر گفت: واقعا دستمزدی که داوران ما می‌گیرند شایسته داوران ما نیست و پول بسیار ناچیزی است. وقتی دو تیم با بازیکنانی که قراردادهای چند صد میلیونی یا میلیاردی دارند بازی می‌کنند قضاوت یک داور با دستمزد نهصد هزار تومانی واقعا خوب نیست. 

وی افزود: البته آقایان ساکت و تاج دبیر و رئیس محترم فدراسیون فوتبال اعلام کردند برای آموزش داوران از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کنند من هم امیدوارم هیات رئیسه فوتبال نیز با افزایش معقول دستمزد داوران در این فصل موافقت کند. 

انتهای پیام/