به گزارش پارس ، علیرضا نیکبخت واحدی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیتش عنوان کرد: در حال حاضر در حال انجام تمرین های اختصاصی هستم و از دو سه تیم پیشنهاد دارم. با این حال منتظرم تا مرحله پلی آف لیگ برتر انجام شود و سپس به یک تیم بپیوندم. یکی از پیشنهادهایم از سوی یک تیم تهرانی و دو پیشنهاد هم از تیم های شهرستانی دارم.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حضور نه چندان موفقش در داماش گیلان در فصل گذشته اظهار کرد: سال گذشته داماش درگیر مشکلات مالی بود و از این جهت با این تیم به مشکل خوردم. ۵ – ۶ ماه بدون پول برایشان بازی کردم و به دلیل مشکلات مالی نشد که کار را ادامه دهیم.

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی را برای صعود به جام جهانی چگونه ارزیابی می کند، بیان کرد: مانند سال ۹۸ کار خیلی دشوار شده است. همواره شرایط سخت مال ماست. مردم را سختی می دهیم. آنها به صعود آسان ما به جام جهانی عادت ندارند. در بهترین شرایط بدترین نتایج را می گیریم و در بدترین شرایط بهترین نتایج را. واقعا چه کسی فکر می کرد که کره را با وجود ۱۰ نفره بودن ببریم؟ اما برابر ازبکستان که به مساوی هم قانع بودیم، شکست خوردیم.

او در ادامه افزود: مردم ما بسیار عاطفی هستند. تیم ملی فعلی ما تیم جوان و خوبی است و به نفراتش نمی توان ایرادی گرفت. فکر می کنم همه چیز به مسائل روحی - روانی برمی گردد. ما همه دوست داریم تا تیم ملی به جام جهانی برود و باری از روی دوش فوتبال ایران برداشته شود. دلخوشی مردم ما همین فوتبال است. اگر به جام جهانی برویم، میلیون ها نفر خوشحال می شوند. دوست دارم همه مردم و رسانه ها دست به دست هم دهند و شرایط صعود را آماده کنند.

بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در ادامه با انتقاد از نتایج سال گذشته پرسپولیس اظهار کرد: نتیجه نگرفتن پرسپولیس به خاطر مشکلات مدیریتی نبود. رویانیان همه تلاشش را کرد تا پرسپولیس نتیجه بگیرد. مشکل پرسپولیس آدم های کوچکی بودند که در کادرفنی پرسپولیس حضور داشتند. آنها شرایط پرسپولیس را درک نمی کردند و نمی دانم چرا بعضی از افراد وقتی به قدرت می رسند، عوض می شوند. اگر خودم سرمربی بودم کاری را که گل محمدی با مهدوی کیا کرد، هرگز نمی کردم. مهدوی کیا اسطوره ۲۰ میلیون ایرانی است. هر کسی او را از نزدیک دیده می گوید، بسیار باشخصیت است و ظلم بزرگی به او شد. به خود من دو سال ظلم شد و نگذاشتند بازی کنم. فوتبال ما ناجوانمرد شده و در حق من اجحاف شد. پرسپولیس سال گذشته بازیکنان یکدستی را در اختیار نداشت و یک روز در این تیم دعوا بود و روز دیگر آشتی.

او در ادامه با اشاره به جدایی احتمالی علی کریمی از پرسپولیس افزود: چند روز پیش شنیدم علی دایی گفته که علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرده است. از صحبت دایی این را استنباط کردم که تمایلی به ادامه کار با کریمی ندارد. با این حال کریمی اسطوره خواهد بود چه در پرسپولیس باشد چه در تیمی دیگر.

نیکبخت واحدی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال را مستحق قهرمانی در این دوره از رقابت های لیگ برتر می داند، گفت: صددرصد. تیمی که آقای قلعه نویی بسته بود، مستحق قهرمانی در جام حذفی هم بود. امیدوارم استقلال در آسیا با قدرت بیشتری کارش را ادامه دهد.

او در پاسخ به سوالی درباره کیفیت فنی لیگ برتر اظهار کرد: وضعیت فنی لیگ نسبت به گذشته خیلی بهتر شده اما دلالیسم بسیار شدت یافته است. کسانی در تیم های مختلف تصمیم گیری می کنند که هیچ کاره اند. بعضی از بازیکنان جایشان در دسته سه هم نیست ولی با وجود این دلال ها در لیگ برتر بازی می کنند.

بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه زمانی می خواهد از فوتبال خداحافظی کند، بیان کرد: تا وقتی که مثمرثمر باشم، بازی می کنم. به هر قیمتی بازی نمی کنم و البته برای خداحافظی هم مراسم نمی خواهم. این مسائل شرایطی خاص می خواهد که در ایران وجود ندارد.