به گزارش پارس نیوز، 

رضا گل محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم حمایت از ورزشکاران اظهار داشت: اگر فرمانداران شهرستان‌های تهران با شورای شهر همکاری داشته و لوایحی را مطرح کنند تا تمهیداتی برای ورزشکاران در نظر گرفته شود بسیار مناسب است.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از ورزشکاران، استاندار از محل 1 درصد دستگاه‌ها می‌تواند به ورزشکاران کمک کند، همچنین روشی که سال گذشته از سازمان همیاری‌ها کمک شده امسال نیز می‌تواند استمرار پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به لزوم تغییر نگاه‌ها به تهران افزود: تغییر باید در نگاه مجلس به تهران اتفاق بیفتد، چرا که استان تهران استان برخوردار نیست بلکه یکی از استان‌های محروم در زمینه ورزشی است.

گل محمدی همچنین تصریح کرد: مقرر شد که مبلغی برای هزینه‌های ایاب و ذهاب اردیبهشت تا مردادماه که کاروان تیم ورزشی اعزام می‌شود به ورزشکاران جهت افزایش انگیزه و روحیه پرداخت شود، ضمن اینکه برای ورزشکارانی که موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شوند چه در ورزش‌های انفرادی و چه ورزش‌های تیمی هدایایی در استان تعیین و اهدا می‌شود.

وی با اشاره به میزان جوایز اهدایی به ورزشکاران مدال‌آور گفت: مبلغ 50 میلیون تومان برای کسب مدال طلا، 30 میلیون تومان برای مدال نقره و 20  میلیون تومان برای مدال برنز به ورزشکاران در نظر گرفته شده، اما مصوبه جلسه و تأکید استاندار بر بالا بردن این سقف برای تجلیل بیشتر از ورزشکاران بوده و در نظر داریم هر کاری که در توان داریم برای تقدیر ورزشکاران انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین عنوان کرد: رفع مشکلات معیشتی ورزشکاران عزم ملی را می‌طلبد تا ورزشکاران در هنگام مسابقات دغدغه نداشته و فقط به کسب افتخار و مدال فکر کنند که در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئول هستند.

صرف نظر از کسب مدال، شخصیت ورزشکاران برای ما مهم است

 محمدحسین مقیمی استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه ورزش باید هم از جنبه همگانی و هم از جنبه قهرمانی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد اظهار داشت: باید شرایط را برای حضور ورزشکاران با استعداد در هر زمینه‌ای فراهم کنیم و این می‌تواند نخستین قدم در زمینه توسعه ورزش باشد.

وی همچنین بیان کرد: اگر جوانان ورزشکار ما توانستند در بازی‌های ملی مدال کسب کنند بسیار خوب است، اما اگر موفق هم نشدند برای ما مانند کسانی هستند که مدال کسب کرده‌اند.

استاندار تهران با بیان اینکه شخصیت تمام ورزشکاران برای ما مهم و قابل اهمیت است گفت: تمام آن‌ها برای رسیدن به این شرایط زحمت کشیده‌اند، از این‌رو تقدیر و تکریم از ورزشکاران یک وظیفه ملی است، همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز از تمام ورزشکاران بعد از کسب هر مقامی تجلیل می‌کنند.

مقیمی سپس تصریح کرد: باید تعامل خوبی بین هیئت‌های ورزشی، انجمن‌ها و شورای شهر ایجاد کنیم، چرا که با ایجاد این تعامل می‌توان به نتایج خوبی رسید.

انتهای پیام/