به گزارش پارس نیوز، 

رئیس فدراسیون والیبال گفت: از آمریکا به خاطر مشکلاتی که برای تیم ملی در سفر به این کشور ایجاد کرد، شکایت می کنیم.

تیم ملی ایران در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال، در شیکاگو آمریکا به مصاف رقیبان خود رفت اما سفر ملی پوشان به این کشور با دردسرهای زیادی همراه شد.

با وجود اینکه آذر 96، اعضای تیم شامل بازیکنان و کادر فنی با سفر به امارات و مراجعه به سفارت آمریکا، اقدامات لازم برای دریافت ویزای این کشور را انجام داده بودند، ولی ویزای همه نفرات صادر نشد. حتی امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی هم به دلیل دریافت نکردن ویزا، نتوانست تیم را در این سفر همراهی کند.

این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی والیبال ایران در سال های گذشته چند بار برای شرکت در لیگ جهانی و بازی های تدارکاتی به آمریکا سفر کرده بود اما هیچگاه مشکلی در زمینه ویزا نداشت.

علاوه بر آمریکا، فرانسه هم به همه بازیکنان تیم ملی ویزا نداده بود. تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت ها به این کشور سفر کرد اما امیرحسین توخته که یکی از بازیکنان مورد نظر ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی برای حضور در لیست بازیکنان بود، به دلیل نداشتن ویزا از سفر بازماند.

پس از پایان مسابقات هفته چهارم، ایگور کولاکوویچ که به نظر می رسید از شرایط موجود کلافه شده است، در مصاحبه ای از صادر نشدن ویزای کشورهای اروپایی و آمریکا برای برخی اعضای تیم و همچنین از معطلی چند ساعته تیم در فرودگاه آمریکا انتقاد کرد.

به گفته کولاکوویچ، اعضای تیم ملی ایران حدود سه ساعت در فرودگاه آمریکا معطل شدند تا به سوالات به گفته او «احمقانه» پلیس فدرال آمریکا پاسخ دهند، آن هم در حالی که تمام مشخصات و اطلاعات بازیکنان و اعضای کادر فنی، هنگام درخواست ویزا ارائه شده بود.

احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال روز سه شنبه در گفت و گو با سایت فدراسیون، درباره مشکلات ایجاد شده برای تیم در سفر به آمریکا اظهار داشت: این موضوع متاثر از شرایط سیاسی بین المللی ما است. هشت ماه قبل در سفارت آمریکا در دوبی کل تیم را انگشت نگاری کردند. شناسنامه تمامی نزدیکان افراد را خواستند و چک لیستی از ما خواستند که آن سرش ناپیدا بود.

وی ادامه داد: 6 ماه است که با آمریکایی ها تعامل داریم اما در نهایت به چند نفر روادید ندادند و معطل کردن بازیکنان نیز دیگر سناریو آنها بود. شما که همه این افراد را بررسی کردید، چرا آنها را اذیت می کنید؟ مگر آنها کاری جز ورزش داشتند؟

رئیس فدراسیون والیبال گفت: این برخورد برای ما قابل فهم نبود و قطعا اعتراض می کنیم. سه سال قبل میزبان تیم ملی آمریکا بودیم و برای صدور روادید، دفتر نمایندگی ایران از واشنگتن به دفتر این تیم رفت و برای آنها روادید صادر کرد و ما میزبانی بسیار خوبی از آنها داشتیم اما کسانی که ادعای تمدن دارند، اینگونه برخورد کردند. این رفتار در مجامع بین المللی مذموم و ناپسند است.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی ما در جهت دوستی حرکت می کرد اما شاهد این رفتارها بودیم و قطعا فدراسیون والیبال و وزارت ورزش به فدراسیون بین المللی شکایت می کند.