به گزارش پارس نیوز، 

 مهاجم تیم ملی فوتبال ایران  در بهترین موقعیت قرار داشت تا دروازه حریف آفریقایی را باز و نامش را در فهرست گلزنان تاریخ جام جهانی ثبت کند اما ضربه آزمون با واکنش و جاگیری گلر مراکش مهار شد و فقط حسرتش برای ما ماند. البته که سردار آزمون تا همیشه این بازی و فرصتی را که از دست داد فراموش نخواهد کرد. همان لحظه به یاد بازی ایران و هلند در جام جهانی 1978 آرژانتین افتادیم و فرصتی که حسین فرکی مهاجم وقت تیم ملی از دست داد. به همین دلیل با حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی در آن جام صحبت کردیم تا نظر ایشان را درباره بازی با مراکش و قیاس این دو موقعیت بشنویم.

 

* مقابل مراکش شروع بدی داشتیم اما بعد از حدود 20 دقیقه شرایط بازی بهتر شد.

 

 من فکر می‌کنم شروع ما مقابل مراکش بد نبود. در واقع روش بازی آنها و فرستادن توپ‌های بلند به سمت چپ و راست زمین باعث می‌شد تا هافبک‌های ما از جریان بازی خارج شوند. در این میان فقط دو تا هافبک دفاعی‌های ما می‌توانستند کمک کنند. همانطور که همه بازی را دیدند و شما هم اشاره کردید نیم ساعت اول بازی توپ و زمین به طور کامل در اختیار مراکشی‌ها بود و دیدیم که خوشبختانه از فرصت‌های‌شان هم نتوانستند استفاده کنند. البته نباید نقش مدافعان و دروازه‌بان تیم ملی را در بسته نگاه داشتن دروازه فراموش کنیم.

 

* در دقیقه 43 بازی اتفاقی افتاد که تا حدودی شبیه بازی ایران و هلند در جام جهانی آرژانتین بود؛ سردار آزمون یک فرصت خوب را از دست داد. در آرژانتین و روز بازی با هلند هم حسین فرکی مهاجم آن روز تیم ملی صاحب چنین موقعیتی شد. البته زاویه حرکتی آقای فرکی بهتر از آزمون نبود.

 

 بله دقیقا همینطور است. فرصتی که سردار آزمون از دست داد خیلی بهتر و گل کردن آن راحت‌تر از موقعیت حسین فرکی بود.

 

چرا این فرصت‌های عالی را چنین مهاجمانی از دست می‌دهند؟

 

 دلهره و اضطراب دلیل اصلی آن است. البته این مساله شامل حال بزرگترین بازیکنان دنیا هم می‌شود به همین دلیل می‌گویند بازیکنانی در جام جهانی عملکرد بهتری خواهند داشت که به لحاظ روانی آماده‌تر باشند. به هرحال قبل از اینکه آن اتفاق بیفتد و آنها دروازه‌شان را باز کنند ما می‌توانستیم به گل برسیم.

 

* حالا باید برای بازی با اسپانیا آماده شویم. مسابقه‌ای که با توجه به تساوی آنها مقابل پرتغال اهمیت سه امتیاز این بازی برای ماتادورها بیشتر هم شده است.

 

من قبلا هم گفته بودم که بازی با مراکش می‌تواند سکوی پرتاب ما باشد. امروز دیگر بازیکنان ما دلهره بازی با اسپانیا و پرتغال را نسبت به هفته گذشته ندارند. ما در حال حاضر اندوخته بسیار خوبی داریم و با روحیه بهتری مقابل حریفان قدرتمندمان قرار می‌گیریم. اینکه می‌گویم قدرتمند به این دلیل است که باید منطقی به مسائل نگاه کنیم. آنها تیم بهتری هستند و ما نمی‌توانیم منکرش شویم. اما این مهم دلیل هم نمی‌شود که دست و پا بسته و از پیش بازنده به مصاف حریف برویم. فوتبال غیر قابل پیش بینی است. در فوتبال دنیا بخصوص جام جهانی حوادث پیش‌بینی نشده است. قطعا یک تیم هماهنگ بهتر از یک تیم پرستاره است و اگر تیمی هماهنگ‌تر از تیم پرستاره اسپانیا باشد می‌تواند مقابل آنها موفق عمل کند. فوتبال یک بازی پیش‌بینی نشده است و همین مساله به ما امیدواری می‌دهد که بتوانیم از فرصت پیش آمده استفاده کنیم. بازیکنان ایران باید از این فرصت استفاده کنند چون قطعا در آینده چنین فرصتی مقابل آنها قرار نمی‌گیرد. قبلا می‌گفتند فوتبال حساب کتاب ندارد باید بگویم که فوتبال حساب کتاب دارد و تیم‌هایی که تلاش می‌کنند قطعا به نتیجه دلخواهشان می‌رسند. من به یک فاکتور مهم تیم ملی باید اشاره کنم.

 

* بفرمایید.

 

 در حال حاضر همبستگی، همدلی و اتحاد خوبی میان بازیکنان تیم ملی برقرار است و آنها در همین بازی با مراکش ثابت کردند که از همه توان‌شان برای ارائه یک بازی آبرومند استفاده می‌کنند. بازیکنان تیم ملی تا جایی که توان داشتند و بدن‌شان اجازه می‌داد در زمین جنگیدند و خیلی خوب در زمین از یکدیگر حمایت کردند.

 

* کیفیت جام بیست و یکم را تا امروز چطور ارزیابی می‌کنید؟


با تماشای مرحله گروهی مسابقات نمی‌توان ارزیابی دقیقی درباره تیم‌ها داشت و در واقع بر مسند قضاوت نشست. ما هنوز خیلی از تیم‌ها را ندیدیم. در حال حاضر مراکش را باید حذف شده دانست. مصر هم در گروهش شرایط سختی دارد. البته آنها در بازی‌شان مقابل اروگوئه بهترین بازیکن‌شان (محمد صلاح) را نداشتند. عربستان هم با دریافت پنج گل از میزبان جام تسلیم شد و در میان تیم‌های آسیایی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. استرالیا هم که به فرانسه باخت. ژاپن و کره جنوبی هم هنوز بازی‌های شان انجام نشده است. با این شرایط فعلا تیم ما توانسته از اعتبار فوتبال آسیا دفاع کند. شکست دادن مراکش کار بسیار بسیار بزرگی بود که شخصیت تیمی ما را افزایش داد.