به گزارش پارس نیوز، 

فاطمه رشیدی جودوکار تکنیکی و قهرمان چندین تورنمنت بین المللی و کشوری که در وزن 48کیلو گرم تیم ملی این روز‌ها از نظر روحی به دلیل هتک حرمت و اقدام ناشایسته مسئولان فدراسیون جودو در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

رشیدی که برای حل مشکل هتک حرمت مسئولان فدراسیون جودو به دعوت مدیر کل ورزش و جوانان به اداره ورزش و جوانان لرستان آمده بوددر گفتگوی اختصاصی گفت: بنا به دعوت مدیر کل ورزش راس ساعت 8صبح به اداره کل ورزش و جوانان لرستان رفتم و در کمال تعجب با خلف وعده مدیر کل ورزش و جوانان مواجه و نتوانستم وی را ملاقات کنم.و متاسفانه باید به حال ورزش لرستان با این مدیران گریست که فقط در فکر تثبیت جایگاه خود بوده و نسبت به قهرمانان و سرمایه های اصلی ورزش بی تفاوت هستند.

وی تصریح کرد: مسئولان دفتر مدیر کل بنده را به دفتر معاونت ورزشی اداره کل راهنمایی کرد و به دیدار کریمی معاون ورزشی اداره کل رفتم ودر‌‌ همان برخورد اول کریمی که گویی با تماس مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون جودو شوکه شده و کنترل خود را از دست داده بود در‌‌ همان ملاقات اولیه با برخورد تند و زننده از من استقبال کرد.

ملی پوش بانوی لرستانی افزود: کریمی با برخورد دور از اخلاق حرفه ی وورزشی که در شان یک مسئول نبودگفت: من شمارا نمی‌شناسم و برای اولین بار است شمارا می‌ببنم چرا با حاشیه پردازی وجنجال در صددحاشیه برای ورزش استان هستید واقعا از این مطالب وی شوکه شدم و به وی متذکر شدم اقای کریمی برای شما و مدیران ورزش لرستان متاسفم که ارزشی برای قهرمانان ملی قائل نستید و با بی‌احترامی خاص از عدم شناخت از قهرمانان سخن می‌گویید؟

وی افزود: آقای کریمی اگر بنده وامثال بنده نبودند شما وجود خارجی نداشتید؟ ورزش جودو در لرستان در حال نابودی و انزوامطلق بوده و بیش از 9ماهه هیات جودو لرستان متولی ندارد و ما نمی‌دانیم مسئول ورزش قهرمان پرور جودو کیست؟

وی افزود: کریمی با وقاحت تمام از بنده خواست یا با امضای ندامت نامه و عذرخواهی برای اشتباهی که مرتکب نشده‌ام دوباره به ورزش بازگردم ویا به فکر ترک ورزش و خانه داری و دوری از ورزش باشم ؟

براستی ایا شما در جایگاهی قرار دارید که من را تهدید به ترک ورزش و عشق واقعی خود کنید البته شکی نیست که شما واربابانتان برای نابودی ورزش و فرار نخبگان ورزش سالهاست کمربند همت را خیلی محکم بسته‌اید؟

از خانم مریم ولی بهاروند نایب رئیس هیات جودو هم انتظار حمایت بیشتری داشته و امیدوارم بودم در این شرایط سخت یاریگر من باشد بنده چند باربدرخواست کتبی برای ملاقات از رئیس فدراسیون و مکاتبه از طریق هیات اقدام کرده و اینکه می‌گویند بدون هماهنگی به فدراسیون رفته‌ام کذب محض است.

از شما دکتر بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد و رسانه‌ها که تمام قد من و ورزشکاران را حمات می‌کنند قدر دانی می‌کنم.

وی در ادامه صحبت‌هایش، خاطرنشان کرد: من برای این ورزش متاسفم، نمی‌دانم وزیر ورزش و جوانان کجاست که چنین برخوردهای زننده‌ای با من و امثال من می‌شود. وزیر و معاونان سلطانی فر چرا پاسخگو نیستند. من با حجاب اسلامی در کشورهای اسلامی مبارزه کردم تا حجابم رعایت شود، اما دبیر فدراسیون با چه حقی دست به یک نامحرم می‌زند. بنده در کشورهای اسلامی مو‌هایم را به کلاهم دوختم تا مو‌هایم دیده نشود و با حجاب اسلامی مبارزه کنم، اما این آقا با برخورد زننده به من دست می‌زند و برخورد فیزیکی می‌کند. چه کسی چنین اجازه و جراتی را داده است؟ می‌خواهند من را تهدید کنند و گفته‌اند اگر صحبت کنم اجازه فعالیت در جودو را به من نخواهند داد اما تا زمانی که چنین برخوردهایی می‌شود و چنین افرادی در فدراسیون وجود دارند دیگر لباس جودو بر تنم نمی‌کنم.

این بانوی جودوکار لرستانی با بیان اینکه پشت میزنشینی باید برای خدمت باشد، خطاب به رئیس فدراسیون و مسئولان ورزش استان گفت: زندگی‌ام را نابود کردید، همه چی را باختم و دلسرد شدم، اما در این اتفاق هر چقدر لازم باشد پیگیری می‌کنم تا حقم را بگیرم.

وی با اشاره به اینکه در وزن 48 کیلوگرم قهرمان کشور شده، افزود: امسال تمام تمرکز و تلاشم را برای جودو به کار گرفتم و قید کوراش و جوجیتسو را زدم و در عین شایستگی نام من را برای بازی‌های آسیایی ارسال نکردند.

رشیدی با اشاره به اینکه چند بار هم در کشتی گراپلینگ قهرمان کشور شده، تصریح کرد:، چون آن زمان هم به بنده بی‌توجهی کردند به کشتی رفتم و عملکرد خوبی هم داشتم و در وزن 53 کیلوگرم انتخابی تیم ملی با چند کیلو اختلاف وزن اول شدم. 31 خرداد انتخابی گراپلینگ است و با این شرایط اصلاً آماده نیستم.

این بانوی ورزشکار تأکید کرد: از وزارت ورزش و جوانان و سایر مسئولان مرتبط انتظار دارم صحت و سقم این اتفاقات را پیگیری کنند.

نماینده مجلس: وزیر ورزش به قضیه بانوی جودوکار ورود کند

محمد بیرانوندی گفت: بنده وکیل این خانم در خرم‌آباد هستم و اگر هر بانوی دیگری در ایران برای چنین موضوعی به بنده مراجعه می‌کرد بدون تردید پیگیری می‌کردم.

عضو نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ورود وزیر ورزش به قضیه برخورد فیزیکی بانوی جودوکار تأکید کرد.

دکتر محمد بیرانوندی، اظهار کرد: هفته پیش در حوزه انتخابی (خرم‌آباد) بودم که فاطمه رشیدی به همراه برادرش به دیدار بنده آمدند و موضوع انتخاب نشدنش برای بازی‌های آسیایی 2018 را مطرح کردند.

وی ادامه داد: این بانو تأکید می‌کرد که قرار بوده در جاکارتا حضور پیدا کند اما حقش را خورده‌اند.

بیرانوندی یادآور شد: خانم رشیدی ذهنیت داشت که فدراسیون جودو به لر‌ها بی‌توجهی می‌کند که بنده هم پس از اطلاع به خانم محمدیان معاون بانوان وزیر ورزش زنگ زدم و پیگیر شدم اما جواب قانع‌کننده‌ای نشنیدم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظاهراً دبیر فدراسیون با این بانو برخورد فیزیکی داشته، اضافه کرد: به دو دلیل این رفتار را نمی‌پسندم؛ اول اینکه اخلاق در ورزش حرف اول را می‌زند که در این اتفاق رعایت نشده و دوم بحث دین ماست که یک آقا نباید با نامحرم برخورد فیزیکی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قضیه را پیگیری خواهیم کرد، افزود: از وزیر ورزش و جوانان توقع برخورد تند داریم و این یک مطالبه به‌حق است و اگر وزیر ورود نکند یعنی به اخلاق، ورزش، بانوان و... بی‌اعتنایی کرده است.

46