به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی مهرزاد  درباره علت افت فنی خود و اینکه چرا در لیگ جهانی والیبال نشسته که به میزبانی تبریز برگزار شد، بیشتر نیمکت‌نشین بود، اظهار کرد: من برای شرکت در نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته اصلا آماده نبودم و یک ماه بود تمرین نمی‌کردم. در این رقابتها پس از نیمکت نشینی متوجه شدم که تنها داشتن قد بلند ملاک برای حضور در تیم ملی نیست و باید تنبلی را کنار بگذارم. در تیم ملی مهم نیست چه کسی قدش بلند است، بلکه کسی می‌تواند در زمین حضور فعال داشته باشد که آماده باشد.

وی گفت: مقصر خودم بودم که تمرینات را جدی نمی‌گرفتم و تصور می‌کردم چون قدم بلند است مشکلی برای حضور در تیم ملی ندارم. بعد از لیگ جهانی والیبال نشسته تصمیم گرفتم تنبلی را کنار بگذارم و خود را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده کنم. در حال حاضر نیز تمرینات خود را به طور غیرمتمرکز در چالوس پیگیری می‌کنم و در حال آماده سازی خودم هستم تا دوباره نظر کادر فنی را جلب کنم.

آسمان خراش 2 متر و 46 سامتی متری تیم ملی والیبال نشسته خاطرنشان کرد: لیگ جهانی والیبال نشسته درس بزرگی برای من بود تا هیچ وقت تمریناتم را کنار نگذارم. باید نگاه حرفه‌ای به والیبال نشسته داشته باشم تا جایگاه خود را در تیم ملی تثبیت کنم.

مهرزاد در پاسخ به این پرسش که با این وضعیت چقدر تصور می‌کنید به مسابقات جهانی هلند اعزام شوید، افزود: از زمانی که از تبریز برگشتم، تمریناتم را جدی گرفتم و هر روز در حال انجام تمرینات سنگین و فشرده هستم تا با آمادگی بالا وارد تیم ملی شوم. در تیم ملی بازی تنها به بازیکنان آماده می‌رسد، نه نفرات بلند قد. تمام تلاشم این است که دوباره از جایگاه خود در تیم ملی دفاع کنم.

بلند قدترین بازیکن تیم ملی والیبال نشسته در پایان تصریح کرد: باید آماده باشی تا از تیم ملی کنار گذاشته نشوی. تلاشم بر این است تا دوباره خود را مطرح کنم.