به گزارش پارس ، امیررضا خادم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همیشه به این اعتقاد داشته ام و باز هم می گویم که انتخابات به معنای واقعی نبوده و بیشتر این انتصاب است که اتفاق می افتد. البته این به این معنی نیست کسانی که ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته اند، توانمندی لازم را نداشته اند، ولی انتخابات به آن معنی که باید باشد در فدراسیون ها صورت نمی گیرد.

وی افزود: اراده ای برای این که انتخابات برگزار شود، نمی بینم مگر این که یک جابجایی در حد سرپرست صورت گیرد. فکر می کنم علت و دلیلی غیر از انتخابات باعث ثبت نام از کاندیداها شده است که البته من از آن علت خبر ندارم، ولی اراده ای که قصد برگزاری انتخابات در این مقطع باشد را نمی بینم.

رییس اسبق فدراسیون کشتی درباره احتمال انتخاب شدنش، تصریح کرد: اگر شرایط منطقی و معقولی حاکم باشد با توجه به نگاه مثبتی که بین اعضای مجمع و روسای هیات ها به خود می بینم فکر نمی کنم که برای انتخاب شدن مشکل خاصی داشته باشم. فقط اگر تردیدی برای انتخاب شدنم وجود داشته باشد به همین دلایلی است که به آن اشاره کردم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به عنوان اولین نفر ثبت نام کردید؟ اظهار کرد: دفعه قبل در آخرین دقیقه به خاطر فشاری که از طرف جامعه کشتی بر من وارد شد ثبت نام کردم، اما در این دوره دیدم که دلیلی ندارد بگذارم در لحظه آخر ثبت نام کنم و به خاطر همین در لحظه اول برای انتخابات ثبت نام کردم.

خادم همچنین درباره این که با وزارت ورزش و جوانان هماهنگی لازم را دارد یا خیر؟ بیان کرد: هیچ صحبت و ارتباطی تاکنون با اعضای محترم وزارت ورزش و جوانان در این زمینه نداشته ام. البته بارها گفته ام که علاقمند به برقراری ارتباط و ایجاد اطمینان و اخذ نظرات دوستان هستم. به هر حال وزارت ورزش و جوانان متولی اول ورزش کشور است و بار پاسخگویی را بر دوش دارد، ضمن این که مجری انتخابات هم هست و اگر در فضای مسموم و نامناسب انتخابات پیش برود، دود آن به چشم آن رشته ورزشی خواهد رفت.

وی ادامه داد: البته چون گذشته و کارنامه ام مشخص است، سعی می کنم که اگر امکان گرفتن مسئولیت برایم فراهم شود، کمتر به حواشی بپردازم و مثل فضای کنونی کشور حداقل کار را به خوبی انجام دهم. اگر بخواهم مصداقی وارد این زمینه شوم باید مثل آقای قالیباف کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم.

خادم افزود: البته اگر هم مثل سال ۸۰ که در راس بودم و عذرم را خواستند امکان یا اجازه ورود پیدا نکردم بدون اعتراض کنار خواهم کشید، چون فکر می کنم کلیت ورزش و کشتی مهم تر است. هر کس که انتخاب یا انتصاب شود، سعی می کنم به او کمک کنم که مصداق آن در فضای کنونی عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی است که مصالح نظام را مدنظر قرار داد.

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۹۲ در ادامه اظهار کرد: الان در آستانه رقابت های جهانی کشتی قرار داریم و باید از کادر فنی و کشتی گیران حمایت کنیم تا افتخار کسب کنند و مهم این است که فضای کشتی را بیش از این متلاطم نکنیم.

وی افزود: با توجه به آن چیزی که من در فدراسیون کشتی دیدم، تا حد امکان و تا زمانی که حضور دارم سعی می کنم به کشتی کمک کنم، اما امروز اعتراضات و مشکلات زیادی که عمدتا مالی هم بوده را در فدراسیون می بینم. البته با صحبتی که آقای وزیر در خصوص حمایت های ۱۰ میلیاردی از کشتی در یک سال گذشته داشته اند، اگر این حمایت ها در سطحی پایین تر، از فدراسیون من صورت گیرد می توانم موفق شوم.

خادم همچنین درباره انتخابات فیلا گفت: در انتخابات فیلا ما دخیل نبودیم، چون با توجه به شرایط نامتعادل داخلی فدراسیون کشتی بیشتر به فکر حل مشکلات خود بود تا برنامه ریزی در فدراسیون جهانی. در حالی که این بهترین زمان بود تا ما با معرفی یک فرد و سرمایه گذاری و حمایت معنوی و فنی از او بتوانیم قدرت چانه زنی خود را در فیلا بالا ببریم.

وی اضافه کرد: در کنفدراسیون کشتی آسیا هم که انتخابات به معنی واقعی وجود ندارد و بیشتر بر اساس توافق نفرات انتخاب می شوند، اما ما در حد توافق هم نتوانستیم قدرتی از خود نشان دهیم.

خادم در پایان اظهار کرد: قوانین جدید کشتی بهتر از قوانین قبلی است. اما بهترین نیست و می توان در چارچوب و انواع دیگری قوانین کشتی را مشخص کرد که البته این قضیه بستگی به آن دارد که ما امکان دادن نظر در سطح جهانی را داشته باشیم.