امیر قلعه نویی مثل اکثر بازی هایی که مقابل استقلال می‌کند اینبار هم پیروز از زمین خارج شد تا او همچنان در بین همه مربیان ایرانی رکورددار شکست دادن استقلال باشد. نهمین پیروزی قلعه نویی بر استقلال نخستین پیروزی وی در یک دیدار فرامرزی و بین قاره‌ای بود و این اتفاق اصلا به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد.

برخی از هواداران استقلال که مدتهاست کم منطق تر از همیشه و بسیار احساسی با مسائل مربوط به تیم شان برخورد می‌کنند، از بعد از اتمام این دیدار هجمه هایی بر سرمربی ذوب آهن وارد کرده و او را به جرم شکست دادن استقلال به بی غیرتی متهم کردند.

ذوب آهن با قلعه نویی در این فصل 3 بار با استقلال بازی کرد که یک مساوی و دو پیروزی برای ذوب آهن حاصل این سه بازی بود. ذوب آهن ابتدا با استقلالی که هدایتش بر عهده منصوریان بود مساوی کرد و سپس دو بار پی در پی استقلال را با شفر در لیگ برتر و آسیا مغلوب کرد. برخی از هواداران استقلال که به راحتی منطق را زیر پا می گذارند انتظار داشتند تا قلعه نویی که سالهاست مورد بی مهری آنها قرار دارد این بازی را خیلی جدی نمی‌گرفت تا تیم سابقش برنده باشد. اتفاقی که با روح پهلوانی ورزش منافات دارد.

قلعه نویی یک مربی کاملا حرفه ای است که همچنان پر افتخار ترین مربی لیگ برتر محسوب می‌شود و تیم استقلال هم همه قهرمانی هایش در لیگ برتر را با این مربی به دست آورده است و تعهد به تیمی که روی نیمکت آن می‌نشیند برایش اولویت دارد.

اگر قلعه نویی بیشتر از هر مربی دیگری استقلال را می برد دلیل آن صرفا شناخت جامعی است که وی از همه ارکان و اجزاء این تیم دارد و اگر او با تیم‌هایی که روی نیمکت آن می‌نشیند تیم سابقش را می‌برد، نشان از تعهدش به تیم‌هایی است که با آنها قرارداد می‌بندد نه بی غیرتی که از سوی برخی از هواداران این تیم به آن متهم می شود.