به گزارش پارس نیوز، 

منابع محلی در شهرهای فوعه و کفریا اعلام کردند که ساکنان این دو شهر پس از سه سال محاصره و تحمل سختی ها و رنج های بسیار، خواستار خروج همه افراد در یک مرحله هستند.
شهروندان این دو شهر محاصره شده اعلام کردند که ما تجربه مبادله ناقص با شهرک های زبدانی و مضایا و شرق حلب را فراموش نکرده ایم و دو بار از یک سوراخ گزیده نخواهیم شد.
مردم محاصره شدگان فوعه و کفریا افزودند که یا همه پنج هزار نفر از محاصره خارج خواهیم شد یا همچنان در محاصره می مانیم.
از سوی دیگر ساکنان این شهرها خواستار تامین امنیت کاروان اتوبوس ها توسط سازمان ملل متحد و دیگر طرف های بین المللی برای جلوگیری از وقوع حوادثی مانند انفجار تروریستی راشدین شدند‌.
سال گذشته انفجار یک خودروی بمب گذاری شده میان اتوبوس های اهالی فوعه و کفریا درمنطقه راشدین حلب شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.
انتقال اهالی دو شهرک در محاصره کفریا و الفوعه سوریه به محله الراشدین حلب در قبال خروج تعداد زیادی از تروریست ها از مناطق المضایا و زبدانی انجام شد.
ساکنان فوعه و کفریا اعلام کردند که 20 دستگاه اتوبوس ارسالی به این دو شهرک حتی برای انتقال هزار و 500 نفر کافی نیست.
براساس توافق روز گذشته دولت سوریه و گروه های تروریستی قرار است تروریست های موجود در اردوگاه یرموک در جنوب دمشق در مقابل خروج پنج هزار ساکن باقیمانده شهرهای فوعه و کفریا آزاد و به استان ادلب منتقل شوند.
براساس اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در نخستین مرحله قرار است هزار و 500 نفر از فوعه و کفریا خارج شوند.
براساس این توافق، قرار است تمام ساکنان فوعه و کفریا تا پیش از ماه رمضان و در دو مرحله از محاصره خارج شوند.
26 فروردین ماه سال 96 حدود هشت هزار نفر از ساکنان این دو شهرک در مقابل خروج هزاران تروریست و خانواده های آن ها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین، بلودان و همچنین شرق حلب توانستند فوعه و کفریا را ترک و به استان حلب وارد شوند.
تاکنون ادامه تخلیه ساکنان محاصره شده این دو شهرک با کارشکنی تروریست ها متوقف شده است.
دو شهرک فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب، از 28 مارس 2015 و پس از سقوط شهر ادلب به محاصره کامل تروریست ها درآمد و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرد.
شهرک فوعه 35 هزار و شهرک کفریا بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.
شبد**8005*9122