به گزارش پارس ، علی مرادی در گفت و گو با فارس در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: حضور نماینده آمریکا به عنوان نامزد و کناره گیری وی قبل از انتخابات و همچنین ورود رئیس فدراسیون اروپا به عنوان نامزد ریاست فدراسیون جهانی و سپس شکست در این انتخابات و باقی ماندن وی برای نامزدی دبیرکلی نشان داد که نامزدها به هیچ وجه برای حمایت و ارتقاء وزنه برداری در سطح جهان برنامه ای ندارند، ضمن اینکه با وقوع این اتفاقات، مشخص و قابل پیش بینی بود که آیان برای ۴ سال دیگر به کار خود در فدراسیون جهانی ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: در انتخابات برای ریاست فدراسیون جهانی از ۱۳۵ رأی موجود، نامزد ایتالیایی ۵۵ رأی و آیان ۸۰ رأی را به خود اختصاص دادند. با این حال به دلیل نداشتن برنامه توسط نامزدها، انتخاب مجدد آیان به عنوان رئیس، قابل پیش بینی بود.

مرادی تصریح کرد: در زمینه دبیرکلی هم سیاست ما حمایت از ون گوانگ ما از چین بود که این اتفاق افتاد و وی هم دوباره به عنوان دبیرکلی فدراسیون جهانی انتخاب شد.

*آینده روشنی را برای وزنه برداری جهان متصور هستم

وی در پاسخ به این سؤال که آینده وزنه برداری جهان را چطور ارزیابی می کند، گفت: با توجه به این شرایطی که به وجود آمد، نسبت به سایر رشته ها آینده بهتر و روشن تری را برای این رشته ورزشی متصور هستم.

*به جرأت می گویم که رأی می آوردم

دبیرکل فدراسیون وزنه برداری آسیا در مورد ناکامی نامزدهای ایرانی در این انتخابات یادآور شد: نداشتن تحلیل از وضعیت موجود و عدم استفاده از فرصت های موجود و سایر موارد از جمله عدم معرفی کردن بنده به عنوان نامزد، باعث این شکست شد. به جرأت می گویم اگر به عنوان نامزد نایب رئیسی اول معرفی می شدم، مطمئناً رأی می آوردم.

*فرصت خوبی از دست رفت

وی با بیان اینکه متأسفانه یک فرصت خوب برای کسب کرسی های بین المللی جهانی از دست رفت، ادامه داد: با توجه به نحوه معرفی نامزدها برای حضور در این انتخابات، آقایان از همان ابتدا قدم هایشان را سست برداشتند که بر همین اساس این شکست را قابل پیش بینی می کرد.

*نامزد ایرانی کمیته مربیان در انتخابات این بخش حاضر نشد

مرادی یادآور شد: مصطفی حکمت پور که برای حضور در کمیته مربیان و پژوهش نامزد بود و باید در این انتخابات شرکت و از خودش دفاع می کرد، پس از رأی گیری های نواب رئیس به همراه سایرین کنگره را ترک کرد و در انتخابات این قسمت حاضر نشد تا سهمیه حضور ایران در این بخش به یک کشور دیگر برسد.

رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری ایران گفت: این موضوع جای تأسف دارد. این همه هزینه کردند اما واقعا نمی توانستند برای یک روز بیشتر بمانند تا نامزد مربوطه در انتخابات کمیته مربیان حاضر شود؟ قدم های اولیه که اشتباه برداشته شد و تیر خلاص هم در این کنگره این چنین شلیک شد.

*برای هیچ کاری برنامه ندارند

وی ادامه داد: دوستان برای هیچ کاری برنامه ندارند و همین بی برنامه بودن آنها این نتایج را به بار می آورد. وقتی کاری مبتنی بر واقعیت نباشد و بر اساس سیاست باشد این نتایج و این گونه شکست ها هم قابل پیش بینی است. وقتی ورزش با سیاست در هم تنیده شده باشد، به طور حتم این شکست ها هم به بار می آید.

*به مسئولان ارشد ورزش کشور آدرس غلط دادند

مرادی تأکید کرد: نیکو ولاد که به عنوان نایب رئیس اول انتخاب شد هم قهرمان المپیک بود. پس چرا وی رأی آورد و ما در این زمینه شکست خوردیم؟ نکته قابل توجه اینکه من هم از این دوستان حمایت کردم اما وقتی اقدامات مبتنی بر واقعیات نباشد این موارد به وجود می آید. متأسفانه موارد را دیدند و آدرس غلط به مسئولان ارشد ورزش کشور دادند. معتقدم سجادی، معاون وزیر ورزش باید این موضوع را بررسی کند چراکه این فرصت که برای مملکت بود و نه شخص، این چنین به راحتی از دست رفت.