به گزارش پارس نیوز، 

هفدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر با پشت سر گذاشتن هفته بیست و نهم به داغ ترین روزهای خود رسیده است. هفته بیست و نهم با برگزاری ۸ دیدار به صورت همزمان روز گذشته به پایان رسید که ماحصل بازیهای این هفته بازگشت ذوب آهن به رده دوم جدول، صعود یک پله‌ای استقلال به رده سوم، سقوط دو پله‌ای سایپا از رده دوم به رده چهارم، نا امید شدن پیکان از گرفتن سهمیه آسیا و البته مهمترین اتفاق هفته، قطعی شدن سقوط نفت تهران به لیگ دسته اول بود.

در کنار این اتفاقات مهم، نکات ریزی هم در خصوص دیدارهای این هفته بود که در زیر به آن اشاره می کنیم.

* ۲۱ گل در ۸ بازی

هفته بیست و نهم هفته‌ای نسبتا پر گل برای لیگ برتر بود. در ۸ بازی این هفته مجموعا ۲۱ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد تا میانگین ۲/۶۲ گل برای هر بازی ثبت شود. در این هفته تنها دو بازی بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. سپیدرود مقابل فولاد و سایپا مقابل گسترش تبریز تنها بازی های بدون گل در هفته بیست و نهم بود.

* پرگل ترین بازی‌ها

در این هفته دو بازی با تبادل ۵ گل پر گل ترین بازی‌های هفته بودند که در هر دو بازی پای یک استقلال در میان بود. در تهران استقلال برابر سایپا با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و در اهواز استقلال خوزستان برابر سپاهان این نتیجه را تکرار کرد تا پرگل ترین بازی‌های هفته با پیروزی های مشابه دو استقلال در تهران و اهواز همراه باشد.

* بهترین پیروزی

بهترین پیروزی در این هفته نصیب پارس جنوبی جم شد. شاگردان مهدی تارتار با نتیجه ۳ بر صفر میهمان خود نفت تهران را شکست دادند تا هم بهترین پیروزی این هفته به نام این تیم ثبت شود و هم عملا حکم سقوط نفت تهران به لیگ یک امضا شود.

* بهترین بازیکن و بهترین گلزن

بهترین گلزن هفته بیست و نهم یونس دلفی مهاجم ۱۷ ساله استقلال خوزستان است. وی با زدن دو گل به سپاهان تنها بازیکن دو گله و بهترین گلزن این هفته است. دلفی به جز دو گلی که زد، یک پاس گل هم به حکیم نصاری داد تا با ۲ گل و یک پاس گل نه تنها امتیازآور ترین بازیکن تیمش در این هفته باشد و نقش مهمی در پیروزی استقلال خوزستان برابر سپاهان داشته باشد، بلکه بهترین بازیکن هفته هم محسوب شود.

* پر برخوردترین بازی هفته

دیدار تیم های استقلال و پیکان به جز پر گل بودن، پر برخورد هم بود. به نوعی که داور مسابقه ناچار شد ۷ بار از کارتهای خود استفاده کند که از این تعداد یک کارت زرد سهم تیم پیکان بود و ۶ کارت زرد و قرمز سهم تیم استقلال. از بین بازیکنان استقلال داریوش شجاعیان با ۲ کارت زرد و یک کارت قرمز بیشترین سهم را در کارتهای توزیع شده توسط داور داشت.

در مقابل این بازی دو بازی هم داشتیم که داورانش حتی یکبار هم دست به جیب نشده و هیچ بازیکنی از دو تیم در طول بازی کارت نگرفتند. دربی مشهد و دیدار استقلال خوزستان مقابل سپاهان دیدارهایی بودند که در آن داوران از کارتهای رنگی خود استفاده نکردند تا این دو دیدار کم برخوردترین دیدارهای هفته باشد.

در مجموع در ۸ بازی روز گذشته داوران ۱۶ بار از کارتهای زرد و قرمز استفاده کردند که این آمار نشان می دهد  هفته‌ای کم کارت را پشت سر گذاشتیم. ضمن این که داریوش شجاعیان تنها بازیکن اخراجی هفته بیست و نهم بود.

* هفته‌ای کم پنالتی

هفته بیست و نهم یک هفته کم پنالتی بود و داوران کلا در ۸ بازی دو بار به نشانه پنالتی در سوت خود دمیدند که یکی از آنها توسط محمد قاضی  در پدیده گل شد و یکی توسط علی قلی زاده در سایپا از دست رفت تا هفته‌ای کم پنالتی را پشت سر گذاشته باشیم.

* اولین و آخرین گل

اولین گل این هفته توسط مهرداد محمدی مهاجم تیم سپاهان وارد دروازه استقلال خوزستان شد. این گل در دقیقه ۵ دیدار دو تیم به ثمر رسید. آخرین گل هم توسط امید ابراهیمی هافبک تیم استقلال وارد دروازه پیکان شد. این گل در دقیقه ۹۰ به ثمر رسید تا آبی پوشان یکی از شیرین ترین پیروزی های این فصل خود را جشن بگیرند.


انتهای پیام/