در حالی که کمتر از 3 ماه تا شروع جام جهانی فرصت باقی مانده، تیم‌های ملی سعی دارند اردوهای آماده سازی خود را هر چه قوی تر برگزار کنند و دیدارهای دوستانه در این میان نقش اساسی و پر رنگی در اماده سازی تیم‌های ملی دارند. امشب نیز دیدارهای مهمی در سرتاسر جهان برگزار خواهند شد که در زیر اطلاعاتی راجع به هر بازی می‌خوانیم.

آماده باش بزرگ برای جام جهانی

روسیه - برزیل

میزبان جام جهانی، امشب در دیداری حساس میزبان تیم ملی برزیل خواهد بود. شاگردان تیته که بهترین عملکرد در مقدماتی جام جهانی را داشتند و موفق شدند به عنوان اولین تیم به رقابت ها راه پیدا کنند، امشب راهی محل برگزاری مسابقات خواهند شد تا دیدار دوستانه ای برگزار کنندو آمادگی خود را پس از چند ماه بسنجند.

غایب بزرگ امشب، نیمار، فوق ستاره برزیل است که به علت مصدومیت مقابل مارسی، زیر تیغ جراحی رفت و هنوز حضورش در جام جهانی نیز مشخص نیست ولی پزشکان برزیل حتم دادند که او مشکلی برای جام جهانی نخواهد داشت. ویلیان و فرناندینیو به خاطر نمایش‌هایش بسیار خوب در چلسی و سیتی، احتمالا امروز فیکس خواهند شد. ساندرو اما بدشانس ترین بازیکن تیمملی برزیل است که در اردوی اخیر دچار مصدومیت شده و قادر به همراهی تیمش نیست. روسیه در آن سو چندین بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد که مصدومیت سه نفر از آنها جدی است و به جام جهانی نیز نمی‌رسند.

پیش از این دو تیم 3 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که روسیه نتوانسته پیروزی به دست آورد ولی برزیل 2 بار موفق به شکست دادن حریفش شده و 2 بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

آماده باش بزرگ برای جام جهانی

آلمان - اسپانیا

دو تیم آلمان و اسپانیا، امشب دیدار دوستانه جذاب و حساسی را برگزار خواهند کرد. آخرین باری که در یک دیدار رسمی دو تیم به مصاف یکدیگر رفتند، به سال 2010 بازمی‌گردد که در نیمه نهایی جام جهانی مقابل یکدیگر صف آرایی کردند. در آن رقابت ها، شاگردان دل بوسکه با تک گل پویول که با ضربه سر به ثمر رسید، موفق شدند حریف خود را شکست داده و پیروزی مهمی کسب کنند و راهی فینال شده و در نهایت قهرمان رقابت ها شدند. اما حالا باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها بروند.

سرخیو راموس، کاپیتان تیم، در دیدار مقابل خیرونا نیز از ابتدا در ترکیب تیمش قرار نگرفته بود و انتظار نمی‌‍رود اینجا نیز فیکس شود. تیاگو آلکانتارا نیز با مصدومیت به اردوی تیم ملی اسپانیا دعوت شد و به نظر برای لوپتگی

، حضور او در اردو مهم ترین چیز است. آسنسیو و ایسکو نیز در رقابت برای فیکس شدن هستند و کوکه و سائول نیز امیدوارند که مصدومیت تیاگو به آنها کمک کند فیکس شوند.

آلمان اما به قدری مهره های متفاوتی در اختیار دارد که می‌تواند هم با سیستم 3 نفره و هم 4 نفره، شرایط را به نفع خود تغییر دهد و خلاف تاکتیک اسپانیا را بچیند. امره جام 20 دقیقه در تمرینات حضور یافت و سپس به علت مصدومیت مجبور به ترک تمرینات شد. در باقی پست‌های غایب خاصی به جز نویر وجود ندارد و باید دید که شاگردان لوو چه عملکردی خواهند داشت.

آماده باش بزرگ برای جام جهانی

ایتالیا - آرژانتین

دو تیم ایتالیا و آرژانتین در ادامه دیدارهای دوستانه ملی ، امشب در ایتالیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

ایتالیا پس از ناکامی در رسیدن به جام جهانی، هنوز نتوانسته مدیر جدیدی برای فدراسیون فوتبال انتخاب کند که به واسطه آن، مربی جدیدی نیز انتخاب شود. در حال حاضر دی باجو سرمربی تیم ملی ایتالیا است که تمام تلاشش را دارد در این دو بازی دوستانه بتواند توجهات را جلب کرده و خود را مربی دائمی کند. پس از تجربه مربی مثل ونتورا، بعید است که ایتالیایی ها راضی باشند مربی کم نام و نشانی هدایت آنها را برعهده داشته باشد. از همین رو باید شاهد تغییراتی در نیمکت ایتالیا باشیم. در آن سو سامپائولی نیز با دعوت نکردن چندین بازیکن به اردوی تیم ملی آرژانتین از جمله دیبالا، حواشی بسیاری به وجود آورده است. گونزالو ایگواین احتمالا امروز در خط حمله فیکس خواهد شد، مهاجمی که در اردوی قبلی حتی دعوت نشده بود. به علاوه به خاطر مصدومیت مامانا که به جام جهانی نیز نمی‌رسد، احتمالا سامپائولی سیستم خود را به کلی تغییر خواهد داد و با 3 مدافع بازی خواهد کرد. مارکوس روخو که در 8 بازی اخیر یونایتد بازی نکرده، در اردوی تیم ملی آرژانتین حضور دارد و تمرین می‌کند.

غایب بزرگ ایتالیا برای این بازی نیز جورجو کیه لینی مدافع یوونتوس است که جایش را اوگبونا پر خواهد کرد. جانلوئیجی بوفون نیز تصمیمش برای بازنشستگی را پس گرفته و امشب در میادین ظاهر خواهد شد. حال باید دید که این دو تیم چه عملکردی خواهند داشت.

آماده باش بزرگ برای جام جهانی

هلند - انگلیس

دو تیم هلند و انگلیس در دیداری دوستانه امشب به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

هلند نیز از جمله تیم‌های بزرگی است که موفق به کسب بلیت روسیه نشد و از صعود به این رقابت ها بازماند. آنها عملکرد بسیار ضعیفی در مقدماتی جام جهانی داشتند و همین موضوع باعث شد نتوانند سهمیه را کسب کرده و از صعود به رقابت ها بازماندند. فینالیست سال 2010، حالا به مصاف یکی از تیم‌هایی می‌رود که عملکردی عالی در مقدماتی جام جهانی داشته و امید زیادی به تیم امسال انگلیس برای کسب نتیجه می‌رود. ساوتگیت ترکیب جوانی در اختیار دارد که می‌تواند سیستم های متفاوت و جذابی را در تیمش پیاده کند تا ترکیب اصلی انگلیس برای جام جهانی مشخص شود.

غیبت هری کین اما بزرگترین ضربه به انگلیس برای این بازی است. او به علت مصدومیت قادر به همراهی سه شیرها نخواهد بود و احتمالا راشفورد یا واردی جایش را پر خواهند کرد. غیبت رایان برتراند منجر به فیکس شدن اشلی یانگ در پست دفاع چپ خواهد شد، پستی که مورینیو نیز در آن به او بازی می‌دهد و نمایش های خوبی نیز داشته است.

هلند نیز اولین بازی خود را با هدایت رونالد کومان برگزار خواهد کرد، چهره ای مشهور و محبوب در انگلیس که در چند سال اخیر تماما در این کشور مربی گری کرده است. تیم‌های کومان هم با دفاع سه نفره و هم با دفاع 4 نفره بازی می‌کنند و باید دید او چه سیستمی برای هلند طراحی کرده است.

آماده باش بزرگ برای جام جهانی

پرتغال - مصر

یکی از رقبای خطرناک تیم ملی ایران، امروز دیدار دوستانه حساسی با مصر برگزار خواهد کرد. شاگردان سانتوس که با این مربی قهرمان اروپا شدند، در جام جهانی نیز به دنبال کسب افتخار و شگفتی آفرینی هستند. سانتوس با یک رونالدو بسیار آماده در این دیدار دوستانه حساس حاضر خواهد شد. فوق ستاره پرتغالی توانسته به کلی روند ضعیف ابتدای فصل خود را پشت سر بگذارد و گل‌های بسیار متعدد و مهمی برای تیمش به ثمر برساند حال او جدی ترین خطر برای صلاح و یارانش در این دیدار خواهند بود. په په، هم تیمی سابق رونالدو در رئال مادرید همچنان در حال ریکاوری از مصدومیت پایش است و احتمالا به دیدار امشب نخواهد رسید. اما مصر نیز که پس از 28 سال راهی جم جهانی شده، فرصت دیدارهای دوستانه را مغتنم شمرده و آماده است که بازی مهمی را مقابل قهرمان اروپا برگزار کند و آمادگی خود را بسنجد.

دو تیم پیش از این یک بار در یک دیدار دوستانه سال 2005 به مصاف یکدیگر رفته بودند که پرتغال توانسته بود 2-0 مصر را شکست دهد. حال باید دید صلاح که انتظارات از خود را به اوج رسانده و یارانش، چه نمایشی مقابل پرتغال خواهند داشت.

آماده باش بزرگ برای جام جهانی

فرانسه کلمبیا

آخرین دیدار دوستانه ملی امروز بین دو تیم فرانسه و کلمبیا برگزار خواهد شد. شاگردان دشان که در یورو 2016 تا فینال رقابت ها پیش رفتند و با شکست مقابل پرتغال، جام را در خانه از دست دادند، امروز میزبان کلمبیا خواهند بود. دو تیم که در جام جهانی حضور دارند، انگیزه زیادی در این رقابت ها خواهند داشت و بدین ترتیب، این دیدار دوستانه برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به نظر می‌رسد دشان قصد دارد سیستم 3-3-4 خود را تغییر داده و از 2-4-4 استفاده کند. او امباپه را یک خط عقب تر می‌برد و در گوشه بازی اش خواهد داد و از ژیرو به عنوان زوج گریزمان استفاده خواهد کرد. لورن کوشیلنی غایب بزرگ خروس‌هاست که جای او را اومتیتی در قلب دفاع پر خواهد کرد.

در نهایت این دیدار برای خروس ها بسیار مهم است زیرا قصد دارند تاکتیک جدید خود را محک زده و باید دید که آیا این تاکتیک و این سیستم برای آنها جواب خواهد داد یا نه.

کلمبیا نیز خوان کوادرادو و کاردونا را در اختیار ندارد و از همین رو، خامس رودریگس در پست بال چپ نقش آفرینی خواهد کرد. دو تیم پیش از این دو بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که هر دو بار با پیروزی فرانسه به پایان رسید و کلمبیا به دنبال کسب نتیجه در این دیدار خواهد بود.