اقبالی در خصوص دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال، گفت: دیدار شهرآورد از نظر فنی هیچ چیز برای گفتن نداشت، زیرا ما اصلا فوتبال روز دنیا را نمی شناسیم که بخواهیم از فوتبالمان انتظار فنی زیادی داشته باشیم. از نظر روانی پرسپولیس به دنبال نباختن در این مسابقه بود، اما وقتی بازی شروع شد شاهد یک بازی ساده و بی حاشیه بودیم.
وی ادامه داد: اگر شما تحلیل فنی از این بازی داشته باشید، هیچ برنامه تاکتیکی خاصی از سوی دو تیم برای رسیدن به گل ندیدیم و این برای فوتبال ایران اتفاق بسیار بدی است.
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: دلیل شکست پرسپولیس در این مسابقه عملکرد بسیار ضعیف خط هافبک پرسپولیس بود و این اتفاق در حالی رخ داد که خط هافبک استقلال عملکرد بهتری داشت.
وی در خصوص نقش مربیان دو تیم در عدم ارایه فوتبال روز دنیا در تیم های استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: یک مربی برای رسیدن به فوتبال روز دنیا نیاز به ابزار دارد و باید بپذیرم فوتبال ما در تربیت بازیکنان بسیار ناموفق بوده و در سطح لیگ برتر دیگر نمی توان ضعف های تاکتیکی بازیکنان را به صورت کامل برطرف کرد.
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، اظهار کرد: برای برطرف کردن این ضعف ها باید کار را از تیم های پایه شروع کرد و در غیر این صورت همچنان شاهد در جا زدن و نرسیدن به فوتبال روز دنیا خواهیم بود.
مربی اسبق تیم فوتبال استقلال تهران، گفت: شما اگر بهترین مربیان دنیا را به ایران بیاورید با این شرایط بازهم شاهد رشد فوتبال ایران و نزدیک شدن به تیم های بزرگ دنیا نخواهید بود.
وی افزود: برای بهبود شرایط باید از کشورهای صاحب نام فوتبال الگو برداری کنیم. باید بدانیم برای تربیت بازیکن ابتدا باید مربیان خود را به صورت اصولی تربیت کنیم و متاسفانه برخی همکاران ما انرژی برای آموزش مربیگری نمی گذارند.
وی ادامه داد: فوتبال ایران کاملا غیر حرفه ای است و این را می توانید از رفتارهایی که حتی در تیم های بزرگ صورت می گیرد، مشاهده کنید. بازیکنان باید مانند کارمند در یک باشگاه فعالیت کنند اما کدام باشگاه ایرانی حتی توان نظارت بر ساعت خواب بازیکنان خود را دارد که ما انتظار داریم به فوتبال روز دنیا نزدیک شویم.
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: اگر فردی می خواهد واقعیت فوتبال ایران را متوجه شود بهتر است لیگ قهرمانان آسیا را نگاه کند که کشورهای آسیایی در آن حضور دارند. شما باشگاه های عربی و آسیا شرقی را نگاه کنید و ببینید برای هر ثانیه فوتبال خود برنامه دارند. تیم قهرمان ما می رود و مقابل یک تیم قطری با شکست سنگین به ایران بر می گردد و با این وضعیت مطمئن باشید سال های سال نمی توانیم حتی در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر موفق شد با نتیجه یک بر صفر پرسپولیس را شکست دهد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.