با توجه به شکایت مجتبی جباری علیه استقلال در نهایت سید رضا افتخاری مدیر عامل این باشگاه نیز در تاریخ 9 آذرماه سال جاری، با ارسال نامه‌ای به حیدربهاروند، ضمن تشریح تخلفات مجتبی جباری، درخواست خود مبنی بر تعلیق رسیدگی کمیته تعیین وضعیت را مطرح کرد.

در نامه افتخاری به بهاروند، آمده است:

"جناب آقای بهاروند، ریاست محترم سازمان لیگ

سلام علیکم

پیرو نامه شماره 261/96/13909/33 مورخ 96/8/24 که در تاریخ 96/8/29 به این باشگاه ارسال شده است، در پاسخ به ادعای نامبرده اعلام می‌شود:

1- آقای مجتبی جباری از تاریخ 96/7/1 تاکنون از حضور در تمرینات خودداری نموده و عذر موجهی نیر ارائه نکرده است و همچنین از انجام معاینات و آزمایشات پزشکی سر باز زده است.

2- در خصوص غیبت ایشان از تمرینات پرونده ای در کمیته انضباطی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تشکیل شده است که نتیجه رسیدگی به این امر متعاقبا اعلام خواهد شد.

3- در خصوص ادعای فسخ که توسط وکیل محترم ایشان مطرح گردیده، سندی ابراز نشده است.

4- در خصوص مصاحبه ایشان علیه باشگاه پرونده ای در کمیته انضباطی تشکیل شده است که حکم به محکومیت نامبرده به پرداخت یکصد میلیون ریال و کسر دو درصد از مبلغ قرارداد صادر شده، لیکن این رای در مرحله ابلاغ به ایشان است.

5- ادعای ایشان مبنی بر ممانعت از حضور در تمرینات صحت نداشته و نه تنها ممانعتی وجود نداشته، به موجب نامه سرپرست محترم تیم، باشگاه تمایل به حضور ایشان در تمرینات دارد.

6- درصورت ضرورت ادله اثباتی از قبیل شهادت شهود در خصوص اثبات بند5 ارائه خواهد شد.

در پایان با توجه به وجود پرونده مفتوح در کمیته انضباطی، تقاضای تعلیق رسیدگی در کمیته تعیین وضعیت تا تعیین تکلیف پرونده های مذکور را دارم.

سید رضا افتخاری"

با این وجود وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان نیز درباره آخرین وضعیت پرونده جباری در این کمیته گفت: پیرو شکایت جباری ،باشگاه استقلال نیز جواب لازم را به کمیته تعیین وضعیت ارائه داد و از طرفی هم وکیل بازیکن مورد نظر تمامی صفحات قرارداد جباری را به این کمیته ارائه داد و این پرونده از نظر ما تکمیل است و در اسرع وقت رای این پرونده صادر می شود .