صادق درودگر در حاشیه برگزاری کنگره فوتبال کلینیک در خصوص برگزاری این کنگره اظهار داشت: کار بسیار پسندیده‌ای است که از سوی خانم دکتر هراتیان در این زمینه انجام شده است. یک کار علمی با بنیانی مناسب است که در سطح بسیار خوبی هم برگزار می‌شود. تا امروز که من در فوتبال بودم چنین کنگره‌ای با این سطح برگزار نشده بود که حوزه‌های مختلفی از جمله پزشکی، رسانه، مربیگری، فوتبال، جامعه شناسی و روانشناسی ورزشی در آن برگزار می‌شود. برگزاری این کنگره‌ها برای فوتبال کشور نیاز بود.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان هم باید از این کارهای علمی حمایت کند. باید از این تلاش‌های ثمربخش تقدیر کنیم. من از چند کارگاه این کنگره بازدید کردم. کار به خوبی انجام می‌شود و کارشناسان و مدرسان حرفه‌ای به کنگره آمده‌اند. از سازمان لیگ و زهره هراتیان که برگزارکننده این کنگره هستند تشکر می‌کنم، چراکه هر چقدر به مبنا و بنیان‌های علمی در فوتبال توجه کنیم، می‌توانیم از مشکلاتی که دچار آن هستیم، دور شویم. اگر در هر زمینه‌ای از مبنای علمی استفاده کنیم، از افراد کارشناس استفاده کنیم و ... باشگاه‌های ما دچار بدهی‌های سنگین نمی‌شوند، مشکل ITC به وجود نمی‌آید و به طور کلی می‌توانیم جمع‌بندی مناسبی از وسعت جغرافیایی کشور داشته باشیم و فوتبال‌مان به آنچه استحقاق آن را دارد، می‌رسد.

مدیرعامل پیشین باشگاه‌های ملوان و استیل آذین در واکنش به صحبت‌های علی کریمی در مورد فساد در فوتبال و مسائلی که علیه مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کرد، گفت: علی کریمی از نخبه‌های فوتبال کشور و اسطوره این فوتبال است. من خیلی به او علاقه دارم. کریمی صحبت‌هایی کرده است که باید دعوت شود و توضیحاتی به او داده شود، چون امکان دارد بین طرفین نبود اطلاعات کافی وجود داشته باشد. علی دایی، علی پروین و علی کریمی که بزرگان فوتبال هستند و هر سه اسم علی دارند، صحبت‌های دلسوزانه‌ای برای فوتبال مطرح می‌کنند. به نظرم آنها را باید دعوت کرده، صحبت‌های‌شان را بشنویم و آنها را جذب کنیم.

درودگر خاطرنشان کرد: دیروز در ورزشگاه شیرودی دیداری برای پیشکسوتان فوتبال برگزار شد که در آن حضور داشتم و دیدم بیشتر بازیکنان دو تیم، جزو بازیکنان تیم ملی زمان خودشان بودند، اما هیچ‌کدام مربی نیستند، اما خیلی‌هایی که بازیکن فوتبال یا ملی‌پوش هم نبودند، اکنون مربیگری می‌کنند. امیدوارم کمک کنیم افراد فوتبالی در این فوتبال مشارکت بیشتری داشته باشند. به آنها اطلاعات بدهیم، چون این افراد در این فوتبال اعتبار و جایگاه دارند و باید به آنها احترام بگذاریم. مطمئن هستم فدراسیون فوتبال و مهدی تاج هم که باید در این زمینه قدم‌هایی بردارند، این کار را خواهند کرد. ما باید نگاه همگرایانه داشته باشیم که این اتفاق هم رقم خواهد خورد. صحبت‌های کریمی، مایلی‌کهن، پروین، دایی و... همه دلسوزانه است، چون از خانواده فوتبال هستند. باید آنها را بیاوریم که اطلاعات لازم را بدهیم، با موضوعات، ماجراها و مشکلات فوتبال آشنا شوند که در سایه همگرایی بتوانیم به یک وحدت رویه برسیم.

وی ادامه داد: مشکلی در مجمع فوتبال ما هم وجود دارد، این است که چنین افرادی در مجمع ما رأی ندارند، در حالی که ما می‌توانیم در مجامع‌مان کارشناسانی داشته باشند. وقتی که در مجمع ما علی دایی، آقای گل جهان، علی پروین و علی کریمی رأی نداشته باشند، ما یک مقدار به بیراهه می‌رویم. باید همه افراد مسئول باشند، اما این افراد هم جایگاه‌شان در فوتبال ما حفظ شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان درباره بحث جادوگری در فوتبال گفت: این مسائل از قبل در فوتبال بوده و جادوگری و رمالی هم در فوتبال وجود دارد. من خودم این موضوع را گزارش کردم و شخصاً در این زمینه نامه نوشتم و افرادی هم که این کار را می‌کنند، معرفی کردم. مدیری بود که با یکی از این رمال‌ها قرارداد می‌بست و می‌گفت یکی از بازیکنان من این رمال است. یک باشگاه صنعتی در حال سقوط بود و یکی از این آقایان از کمک مربیان خودشان رفت سراغ رمال که گفتند 400 میلیون بدهید تا مقابل سقوط تیم را بگیریم و اگر تیم سقوط نکرد، 300 میلیون تومان دیگر بدهید. این افراد بازاری به راه انداخته‌اند که بسیار فسادانگیز است و با اعتقادات مردم ما هم سنخیت ندارد. این افراد شیادانی هستند که در تمام کشور از جمله تهران، مازندران، خراسان، اصفهان و جاهای مختلف داریم. این موضوع باید ریشه‌کن بشود و سطح دانش افراد هم باید بالاتر بیاید. وقتی دانش پایین باشد، در این زمینه سوء استفاده می‌شود. آقای مربی شما برو مطالعه کن، با دانش روز آشنایی پیدا کن دیگر نیازی به این مسائل نیست.

درودگر در خصوص بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه چرا این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند که اخیراً هم باز از سوی وزیر ورزش چنین موضوعی مطرح شده است، اظهار داشت: در دولت قبلی هم خیلی روی این موضوع صحبت می‌شد و نزدیک انتخابات که می‌شد، موضوع خصوصی‌سازی را مطرح می‌کردند که همه موج‌سواری بود. زمانی که آقای روحانی رئیس جمهور شد، بنده و چند کارشناس را به نهاد ریاست جمهوری دعوت کردند که به صراحت گفتم تمام صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، بیهوده است. گفتم با نگاهی که به فوتبال وجود دارد و آن را ابزار سیاسی کرده‌ایم، این دو باشگاه هیچ وقت خصوصی نمی‌شود و دیگر هم به این جلسات دعوت نشدم، چون این صحبت‌ها را مطرح کردم. بعد از آن هم چند مقاله در روزنامه‌های سیاسی و ورزشی نوشتم که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، چون این دو باشگاه را تهدید می‌دانند، نه فرصت.

وی ادامه داد: افرادی باید به این دو باشگاه بیایند که با مسائل روز آشنا باشند. یک فیلم سینمایی 100 میلیون درآمد دارد و وقتی این دو باشگاه می‌توانند در هر بازی اندازه یک فیلم سینمایی درآمد داشته باشند،‌ همیشه بدهکار هستند. باز آقای طاهری با نگاهی جدید آمده است. به نظرم بازهم می‌توان این دو باشگاه را بهتر اداره کرد، اما به نظرم با توانی که این دو باشگاه دارند، آنها باید به دیگر باشگاه‌ها نیز کمک کنند. متأسفانه به این دلیل که افرادی می‌آیند که اطلاعات، دانش و توان لازم را ندارند، این دو باشگاه همیشه بدهکارند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استیل آذین درباره اینکه آیا پای سیاسیون در میان است که اجازه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را نمی‌دهند، گفت: قطعاً همین‌طور است و سیاسیون کشور این دو باشگاه را تهدید می‌دانند، نه فرصت. به این دلیل که به اعتقاد من در چارچوب کارشناسی و علمی از آن استفاده نمی‌کنند. اگر برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مجمع واقعی بگذارید، هیئت مدیره خوب انتخاب شود، مدیرعامل مناسبی بیاید هیچ‌گاه این دو باشگاه تهدید نیستند. به این دلیل که هر کسی اختیار این دو باشگاه را در دست می‌گیرد، یکی از دوستان خودش را به‌عنوان مدیر انتخاب می‌کند، برای اینکه دهان بعضی‌ها بسته شود یکسری نماینده مجلس را وارد هیئت مدیره می‌کنند و یکسری اطرافیان خودشان را هم می‌آورند که با این تیم‌ها سفر بروند. خروجی این افراد برای باشگاه‌ها چیست؟ چه کاری برای استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهند؟ اعضای هیئت مدیره ستون مدیرعامل هستند که مدیر به پشتوانه آنها می‌توان کار کند. گاهی می‌بینیم که هیئت مدیره علیه مدیرعامل صحبت می‌کند که این از عدم هماهنگی است و به نظرم اگر برای پست‌های کلیدی افراد کلیدی انتخاب شوند، چنین اتفاقاتی را شاهد نخواهیم بود.