به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، حسین عسگری، رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال، در خصوص گزینه های که کاندیدای قضاوت در فینال جام حذفی بودند و دلیل انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور این بازی ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما چهار گزینه علیرضا فغانی، محسن ترکی، محسن قهرمانی و سعید مظفری زاده را برای قضاوت در فینال جام حذفی در نظر گرفته بودیم اما برای قضاوت این بازی داوری را انتخاب کردیم که در دیدار قبلی این دو تیم قضاوت نکرده باشد و از آن مهم تر هیچ یک از دو تیم پرسپولیس و سپاهان بر روی او ذهنیت منفی نداشته باشند. ضمن اینکه مسئولان و مربیان دو تیم این ذهنیت را نداشته باشند که هر زمان آن داور بازی را برای ما سوت زده ما نتوانسته نتیجه بگیریم یا بازی را باخته ایم.

این اظهار نظر عسگری نشان می دهد که در عمل سعید مظفری زاده و محسن قهرمانی شانسی برای قضاوت در بازی فینال ندارند و با این حساب علیرضا فغانی و محسن ترکی گزینه های اصلی باقی مانده برای قضاوت این بازی بودند. رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال معتقد است: " ترکی قضاوت های خوبی طی چند وقت اخیر در سطح قاره آسیا داشته که آخرین آن به دیدار تیم های فوتبال پاختاکور ازبکستان و الشباب امارات در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باز می گردد. "

وی همچنین تاکید کرد: " با اینکه مصدومیت محسن ترکی به طور کامل برطرف نشده از آمادگی بالایی برخوردار است. ما از او درخواست کرده ایم که در رقابت های لیگ بر تر و فینال جام حذفی به کمیته داوران کمک کرده و به عرصه قضاوت در فوتبال ایران برگردد که او نیز با این درخواست ما موافقت کرده است اما او به ما اعلام کرد" چون مصدومیت پایش به طور کامل برطرف نشده و جمعه شب از ازبکستان به ایران بازگشته، فاصله کمی بین قضاوت وی در لیگ قهرمانان آسیا و فینال جام حذفی وجود دارد و احتمال دارد که کار بازی فینال به ۱۲۰ دقیقه کشید شود بنابراین از ناحیه ای که مصدوم است فشار زیادی به وی وارد خواهد شد. "

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تاکید کرد: بنابراین تنها گزینه ای که از تجربه کافی برای قضاوت در بازی حساس فینال جام حذفی برخوردار بوده و هیچ یک از دوتیم پرسپولیس و سپاهان نسبت به وی ذهنیت ندارند علیرضا فغانی است.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در فینال بیست و ششمین دوره رقابت های جام حذفی ساعت ۱۸ فردا یکشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.