به گزارش پارس ، رضا مهماندوست در گفت وگو بافارس در مورد توافق با فدراسیون تکواندوی تایوان برای هدایت ملی پوشان آنها اظهار داشت: تقریبا ۶ یا ۷ سال است که مسئولان فدراسیون تایوان برای هدایت تیم ملی کشورشان به دنبال من هستند. طی چند وقت گذشته با آنها گفت وگویی انجام دادم که سرانجام به توافق رسیدیم. البته انگلیس و آمریکا نیز برای هدایت تیم ملی کشورشان پیشنهاد هایی به من ارائه کردند که به هیچ عنوان پیشنهاد های آنها را قبول نکردم.

وی افزود: در حال حاضر قراردادی یک ساله را امضا و به فدراسیون تکواندوی آنها ارسال کرده ام. با توافقاتی که صورت گرفته تا بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچوان کره جنوبی هدایت تیم ملی آنها را برعهده خواهم داشت. البته اگر شرایط تکواندوی آنها مثل گذشته باشد تا المپیک برزیل با آنها همکاری خواهم کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه اظهار داشت: در توافقاتی که با تایوانی ها داشتم به آنها اعلام کردم که تا زمانی که به عنوان سرمربی در کشور آنها حضور دارم باید خانواده ام در کنارم باشند. آنها با این موضوع موافقت کردند.

مهماندوست در ادامه خاطرنشان کرد: قراردادم از تقریبا ۲۱ روز دیگر آغاز می شود اما طی چند روز آینده راهی این کشور می شوم. طبق قرارداد ۸ هزار دلار به من حقوق پرداخت خواهد شد که با هزینه خانواده ام نزدیک ۱۰ هزار دلار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات قهرمانی جهان که تیرماه به میزبانی مکزیک برگزار خواهد شد به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندوی تایوان حضور خواهید داشت یا خیر گفت: تا مسابقات جهانی مکزیک زمان کمی باقی مانده و اصلا فرصت ندارم تا با تکواندو کاران آنها آشنا شوم. در صحبت هایی که با مسئولان تایوان داشتم اعلام کردم در مسابقات قهرمانی جهان تنها می توانم به آنها کمک کنم ولی نه به عنوان سرمربی.

مهماندوست در ادامه خاطرنشان کرد: یک سال زمان نیاز دارم تا استعدا د یابی کنم و از بین نفرات حاضر در تکواندوی تایوان یک تیم خوب تشکیل دهم. گفته ام که به این سرعت نباید از من انتظار معجزه داشته باشند و آنها نیز با تمام این شرایط موافقت کردند. به هر حال آنها شناخت خوبی از من دارند.

وی در مورد حضور خود در دوره های گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندوی تایوان گفت: زمانی که هدایت تیم ملی این کشور را برعهده داشتم افتخارات بزرگی را برای آنها به دست آوردم. نایب قهرمانی در بازی های آسیایی بوسان، کسب دو مدال طلا و یک نقره در المپیک ۲۰۰۴ آتن از جمله افتخاراتی بود که برای تایوان کسب کردم. در المپیک آتن در ۱۰۰ سال گذشته تاریخ کشورشان چنین نتیجه ای را کسب نکرده بودند.

وی در مورد علت بازگشتش به ایران در زمانی که سرمربی تیم ملی تایوان بود گفت: متاسفانه آن زمان بیماری پسرم به یکباره شدید شد و ناچار شدم به کشور بازگردم. در آن مقطع رئیس فدراسیون از من دعوت کرد به ایران بازگردم و هدایت تیم ملی را برعهده بگیرم که خوشبختانه پس از بازگشت برای کشورمان با ملی پوشان افتخارات متعددی را کسب کردیم.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندوی ایران در پایان اظهار داشت: با تمام این اتفاقات به تایوانی ها اعلام کرده ام که نه تنها بنده بلکه هر فرد دیگری که بخواهد هدایت تیم ملی شان را برعهده بگیرد به این راحتی ها نمی تواند قول کسب افتخارات گذشته را بدهد. بنده نیز به هیچ عنوان قولی نمی دهم و تنها به زمان نیاز دارم تا یک خانه تکانی در تیم ملی آنها ایجاد کنم.