به گزارش پارس، به نقل ازگل، مسئولان صدا و سیما اعلام کرده اند روز یکشنبه و به دلیل همزمانی دیدار پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی و استقلال و فولاد در لیگ برتر، دیدار فینال جام حذفی به طور مستقیم از شبکه سوم پخش خواهد شد و بازی استقلال نیز از شبکه ورزش روی آنتن خواهد رفت.

این مسئله با انتقاد باشگاه استقلال مواجه شده است و روابط عمومی این باشگاه در واکنش به مطلب منتشره در سایت گل مبنی بر اینکه هیچ راهی برای پخش مستقیم دیدار فولاد و استقلال وجود نداشت پاسخی ارائه کرد که متن آن به شرح زیر است:

« بحث اعضا و مسئولان باشگاه استقلال این نیست که دیدار فولاد و استقلال حتما از شبکه سوم سیما پخش شود بلکه با توجه به اعتراضهای سراسری و مردمی درخواست پخش این دیدار را از یکی از شبکه های سراسری داریم تا حق انتخاب با مردم باشد نه مسئولین صدا و سیما.

در واقع بحث بر سر اهمیت دیدار فینال حذفی یا لیگ برتر نیست بلکه بحث حق انتخاب است که باید به هواداران دو تیم تفویض شود تا شائبه سلیقه گرایی یا تبعیض رخ ننماید ضمن آنکه هیچ پارامتر و متری هم برای تشخیص اهمیت بیشتر این دو دیدار وجود ندارد چرا که هر اتفاقی ممکن است در دو دیدار ذکر شده رخ دهد که این از ذات فوتبال نشات می گیرد.

به هر حال ضمن تشکر از توجه و تجزیه و تحلیل اعتراضهای گسترده مردمی به دفتر روابط عمومی باشگاه استقلال و سایتها و خبرگزاریهای محترم تقاضا دارد که این مسئله را با توضیح ارائه شده در نظر آورده و به صدا و سیمای محترم جمهوری اسلامی متذکر شوید که اهم و فی الاهم ماجرا را به هواداران دو تیم بسپارند و با پخش هر دو دیدار از شبکه های سراسری حق انتخای رویت دیدار مورد نظر را به مردم بسپارند. »