به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، در ابتدای مراسم اختتامیه لیگ های دوچرخه سواری سال ۹۱ و افتتاحیه رقابت های سال ۹۲ رییس فدراسیون دوچرخه سواری دلیل عدم حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان را در این مراسم سفر دکتر عباسی به همراه رییس جمهور به آذربایجان شرقی و حضور حمید سجادی در مجمع فدراسیون تیروکمان عنوان کرد و در ادامه گفت: سال گذشته، سال پر کار و پر تنشی را پشت سر گذاشتیم به طوری که به دلیل تغییر مدیریت فدراسیون، فدراسیون جهانی بدون هیچ دلیلی رای به تعلیق فدراسیون دوچرخه سواری ایران به مدت دو ماه داد که ما اجازه ندادیم عنوان تعلیق انگیزه ها را در سطح خانواده دوچرخه سواری از بین ببرد و تاثیری بر روی عملکرد دوچرخه سوارها و هیات ها بگذارد. بنابراین در نهایت با پیگیری ها و رایزنی هایی که انجام شد و جلساتی که در حین برگزاری المپیک با رییس فدراسیون جهانی داشتیم، عنوان تعلیق از روی فدراسیون دوچرخه سواری ایران برداشته شد.

قمری ادامه داد: پس از المپیک نیز خود را برای میزبانی جام باشگاه های آسیا آماده کرده ایم و ایرادهایی که از پیست دوچرخه سواری آزادی گرفته شده بود، با کمک آقای کابلی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی برطرف شد تا یک میزبانی بدون عیب و نقص را داشته باشیم و بر همین اساس از طرف فدراسیون جهانی نیز مورد تقدی و تشکر قرار گرفتیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا، بیان کرد: در جریان برگزاری المپیک به سمت انتخاب مربی خارجی رفتیم و حدود ۳۸ مربی خارجی را از طریق کمیته فنی و مسئول روابط بین الملل در نظر گرفتیم و با وضعیت آنها آشنا شدیم، اما در نهایت تصمیم گرفتیم از مربیان شایسته ایرانی مانند حسین پراش، محمود وفایی، بهروز فرزاد، آریان فر و فرشته فشی استفاده کنیم، همچنین می خواستیم با اعزام دو هفته زودتر رکابزنان به هند، حضور مقتدارنه ای در قهرمانی آسیا داشته باشیم، اما به دلیل کم لطفی کشور هندوستان و عدم به موقع صدور روادید، دو رمز از مسابقات را که می توانستیم تعداد مدال های با کیفیت بهتر کسب کنیم، از دست دادیم. بنابراین آسیب بدی بر پیکره تیم ملی ایران وارد شد.

قمری درباره برنامه های فدراسیون دوچرخه سواری در سال ۹۲ نیز اظهار کرد: در سال جاری سیاست کار فدراسیون به برنامه هایی که در سطح باشگاه ها پیاده می شود، بر می گردد همچنین اساسی ترین برنامه فدراسیون در سال ۹۲ همگانی کردن دوچرخه سواری در سطح جامعه است و در کنار این موارد باید تقویم ورزشی خود را اجرایی کنیم که البته نسبت به سال گذشته یک مقدار تغییر در آن وجود دارد و می خواهیم کشور را به سه، چهار منطقه تقسیم بندی کنیم. با اعزام گروهی را به این مناطق کار استعدادیابی در رده های نوجوانان و جوانان انجام دهیم و با برگزاری مسابقات، نفرات برتر به اردوهای تیم ملی راه می یابند. همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و لیگ های مختلف از دیگر برنامه های فدراسیون در سال ۹۲ است.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم با توجه به همت و علاقمندی که بین دوچرخه سواران وجود دارد در سال پیش رو باشگاه ها از لحاظ کمی و کیفی شرایط بهتری را برای دوچرخه سواری فراهم کنند.

رییس سازمان لیگ نیز در ادامه گفت: برای نزدیک شدن برنامه های ما با برنامه های فدراسیون جهانی باید مسابقات لیگ ۹۱ اوایل سال میلادی برگزار می کردیم، اما به دلیل تداخل آن با مسابقات قهرمانی آسیا مجبور شدیم رقابت ها را اواخر فروردین ماه آغاز کنیم. با این حال در سال گذشته بیش از ۱۰۰ مسابقه برگزار شد و در بخش لیگ های کورسی نیز مهم ترین اتفاقی که رخ داد جدا شدن لیگ های پیست و جاده بود که ۹ تیم در بخش پیست و ۱۳ تیم در بخش جاده به رقابت پرداختند، البته با وجود این که تعداد مسابقات زیاد شده بود، اما انگیزه دوچرخه سواران نیز به دلیل تخصصی شدن مسابقات افزایش یافت.

محمود وفایی پس از آن گزارشی از برگزاری لیگ برتر رشته های پیست، جاده و کوهستان رقابت های قهرمانی کشور و نحوه برگزاری اولین دوره جام باشگاه های آسیا را ارائه داد و در پایان بیان کرد: امیدوارم امسال شاهد برگزاری لیگی با کیفیت دو چندان نسبت به سال گذشته باشیم همچنین در نظر داریم امسال لیگ هایی که برگزار می شود را به نام هر یک از پیشکسوتانی که دیگر در جمع ما نیستند، نامگذاری کنیم.

در پایان مراسم نیز از پیشکسوتان رشته دوچرخه سواری، خانواده های پیشکسوتانی که دیگر در جمع خانواده دوچرخه سواری حضور ندارند و مدال آوران مسابقات قهرمانی آسیا (علیرضا حقی، محمد رجبلو، حسین ناطقی، محمود پراش، حسنعلی ورپشتی، علی خادمی، آروین معظمی گودرزی، مهدی نور اللهی) ، توفیق کابلی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی و اصغر خالقی به عنوان رییس کمیته تریال آسیا تقدیر شد و پس از آن کاپ قهرمانی لیگ برتر سال ۹۱ در رشته های کوهستان، جاده و پیست، در دو بخش آقایان و بانوان به نمایندگان تیم های اول تا سوم اهدا شد.

همچنین محمد پراش به دلیل کسب بیشترین مدال مسابقات لیگ به عنوان قهرمان قهرمانان سال ۹۱ انتخاب و حسین علیزاده نیز به عنوان پدیده مسابقات معرفی شد و کاپ اخلاق نیز به هیات دوچرخه سواری استان مازندران رسید.