این روزها تیم فوتبال پرسپولیس در بهترین شرایط ممکن به سر می برد و بسیاری از کارشناسان این تیم را مدعی اصلی قهرمانی لیگ شانزدهم می دانند. حضور ستاره های تاثیرگذار در این تیم و هماهنگی ایجاد شده بین آنها موید این مساله است که برانکو ایوانکوویچ به خوبی نقش فرماندهی اش را در اردوگاه سرخ  ایفا کرده است.

کمال کامیابی نیا که به عنوان وزنه ای تاثیرگذار در مرکز زمین تیم سرخپوش مطرح است یکی از ستون های قابل اتکا برای برانکو محسوب می شود.

هافبک دفاعی پرسپولیس  در روزهای خوب خود پاسخگوی سوالات بود که متن  گفت وگو با وی را در زیر می خوانید:

 

به نظر اغلب کارشناسان تو این روزها در بهترین شرایط خود به سر می بری.

خداراشکر می کنم که توانسته ام هم در بحث فنی و هم از نظر شرایط بدنی خودم را به فرم مطلوبی برسانم. این روند را می خواهم ادامه دهم تا باز هم به اردوی تیم ملی دعوت شوم این روزها پرسپولیس هم در بهترین شرایط به سر می برد و بچه ها هرکدامشان تلاش خود را به  کار می بندند تاتیم موفق شود.

هماهنگی این همه ستاره کار سختی است. این را قبول دارید؟

بله. به هرحال در این موضوع  برانکو تاثیرگذارترین فرد بوده است. به نظر من هماهنگ کردن این تیم کار هرکسی نیست. ما به ثبات رسیده ایم و تمرینات خوبی را انجام می دهیم. در این دو سال تمریناتی را در پرسپولیس دیده ام که در هیچ تیمی در لیگ برتر ندیده ام. آقای برانکو مربی بادانشی است که ما باید در ایران از دانش او بهره ببریم.

علی پروین اخیرا گفته است که پرسپولیس صددرصد قهرمان می شود. نظر  خودت چیست؟

البته به نظر من از الان زود است که من درباره قهرمانی صحبت کنم امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و در تک تک بازی ها با تمرکز کامل حاضر شویم. حرف زدن آسان است اما عمل کردن دشوار. من می توانم بگویم این پرسپولیس قدرت آن را دارد که سه، چهار هفته زودتر به قهرمانی برسد.

 

تو در تیم ملی و پرسپولیس تحت هدایت دو مربی خارجی با سبک های متفاوت اما با نظم و دیسیبلین مشترک کار کرده ای در این باره صحبت کن.

به نظرم این شانس بزرگی برای هر فوتبالیستی است که زیر نظر  کی روش و  برانکو کار کند. این شانس نصیب من شده است و همیشه سعی کرده ام از آنها یاد بگیرم.

تیم ملی به زعم خیلی ها 50درصد مسیر صعود به جام جهانی را پیموده است نظر تو چیست؟

بله. در چند بازی گذشته عملکرد ما بسیار خوب بوده است و باید به همه ملی پوشان خسته نباشید بگویم البته هنوز صعودمان قطعی نشده است باید تمرکزمان بالا باشد. تیم ملی کار سختی دارد و همه باید از آن حمایت کنند. این افتخار بزرگی خواهد بود که تیم ملی ایران برای دومین مرتبه پیاپی به جام جهانی صعود کند.

چقدر امیدواری که باز هم به تیم ملی راه پیدا کنی؟

با شرایط سنی ای که دارم همه تمرکزم روی این است در پرسپولیس بدرخشم و در اردوهای بعدی به تیم ملی اضافه شوم.

برگردیم به پرسپولیس با وجود این تعداد هافبک مدعی و ترافیک در مرکز زمین قطعا اگر هر بازیکنی کوچکترین اشتباهی کند جایگاه خودش را از دست می دهد این را قبول داری؟

بله. پرسپولیس تیم بزرگی است که 40 میلیون هوادار دارد هرکسی که پیراهن این تیم را می پوشد باید بداند که چه بزرگانی این پیراهن را بر تن کرده اند. شما درست می گوید اما ما با وجود یک مربی بزرگ به نام برانکو نگرانی و حاشیه نداریم. هر تیم 11 بازیکن دارد و همه ما باید حرفه ای عمل کنیم و هر وقت هم بازی نکردیم برای موفقیت تیم دعا کنیم.

اما کنار رفتن از جام  حذفی شوک بزرگی برای هواداران شما بود.

درست است . البته به نظر من آن شکست تلنگر خوبی به تیم ما بود ما متوجه شدیم که باید کار را جدی تر بگیریم. آن روز هم در بازی با قشقایی خودمان از موقعیت هایمان استفاده نکردیم و متاسفانه کار به پنالتی کشید و در پنالتی ها هم نتوانستیم به هدف مان برسیم. در بازی با قشقایی شرمنده هواداران شدیم اما امیدوارم با قهرمانی در لیگ آن ها را خوشحال کنیم.

 این روزها این بحث مطرح است که در تیم شما هر بازیکنی که تعویض می شود ناراحت می شود.

 

ناراحت شدن از تعویض ها نیست مطمئن باشید اگر بازیکنی بعد از تعویض ناراحت می شود به خاطر عملکرد خودش است. ما یک تیم هستیم که  برانکو فرمانده آن است. همه ما باید آنقدر ظرفیت خودمان را بالا ببریم که وقتی بازی نمی کنیم یا تعویض می شویم دلمان برای تیم بتپد. رئال مادرید با آن همه ستاره چنین بحث هایی را ندارد و بازیکنان بزرگی روی نیمکت می نشینند. به نظر من تمام بازیکنان ایرانی باید به تفکرات مربیان خود احترام بگذارند.

 فکر می کنی در ادامه مسابقات باز هم بتوانی آمار گلزنی ات را بالا ببری؟

بله، خودم دوست دارم گل بزنم. البته در وهله اول باید افکار مربی را در زمین پیاده کنم. آقای برانکو بیشتر از من کار دفاعی می خواهد. در نیمه دوم به حمله اضافه می شوم.

...و داستان سلام نظامی ات بعد از گلزنی.

این کار را به احترام هواداران انجام می دهم. به نظر م این کمترین کاری است که ما می توانیم در حق آن ها انجام دهیم.

درباره انتخاب سیدجلال در تیم منتخب جهان از سوی سایت فرانس فوتبال در ماه سپتامبر چه نظری داری؟

به هر حال سیدجلال با این شرایط سنی بهترین عملکرد را دارد و به نظر من راحت می تواند 3-4 سال دیگر بازی کند. رسیدن به رکورد بیش از 100 بازی ملی کار هر کسی نیست. سیدجلال بهترین الگو است برای جوان های فوتبال ما. خود من و دیگر بازیکنان پرسپولیس او را الگو قرار داده ایم.

 درباره بازی هفته آینده تان برابر استقلال خوزستان صحبت کن.

به نظر من استقلال خوزستان با همه مشکلات مالی ای که داشته و نفراتی که از دست داده تیم خوبی است. آن ها 100 درصد در ادامه مسابقات جا می افتند و به فرم خوبی می رسند. می دانیم که در اهواز بازی دشواری داریم، اما با تمام توان ظاهر می شویم تا 3 امتیاز را بگیریم. ما صدر جدول را راحت به دست نیاورده ایم. می خواهیم از اهواز دست پر برگردیم.