وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال در خصوص تساوی تیم ملی فوتسال مقابل آذربایجان و رویارویی شاگردان ناظم الشریعه در مرحله یک هشتم نهایی با برزیل اظهار داشت: من در مورد مسائل فنی بازی با آذربایجان صحبت نمی‌کنم چرا که اگر بخواهیم بیرون گود بنشینیم و بگوییم لنگش کن ساده است. به هر حال این اتفاق رخ داده است و ما باید با برزیل بازی کنیم.

وی ادامه داد: روزی ایویچ می‌گفت اگر ما صد بار با آلمان بازی کنیم  شاید فقط یک بار بتوانیم این تیم را شکست دهیم و آن یک بار شاید در جام جهانی باشد به هر حال ما بازی بسیار دشواری مقابل برزیل داریم. بازی در مرحله حذفی همواره سخت است. حتی اگر با تیم‌های ضعیف هم بازی داشته باشیم چون احتمال حذف شدن وجود دارد استرس‌زاست. 

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: من یک پیغام برای بازیکنان ایرانی دارم و آن اینکه بازیکنان باید بدانند که بالاتر از سیاهی رنگی نیست به زمین مسابقه بروند و بجنگند. چیزی برای از دست دادن نداریم و باید تمام تلاش خود را انجام بدهند. پیروزی مقابل برزیل دور از دسترس نیست. فکر نکنید که حالا برزیل با  خیالی راحت به مصاف ما می‌آید. آنها هم شرایط خاص خود را دارند.

شمسایی افزود: برزیل تاکنون مقابل تیم سرسختی قرار نگرفته و در مرحله گروهی بازی‌های آسانی داشت. حالا باید مقابل ایران قرار بگیرد میانگین سنی برزیلی‌ها بالاست و اگر بازیکنان ایران از اسم برزیل نترسند می‌توانند موفق باشند. ما تاکنون دو بار مقابل برزیل مساوی کرده‌ایم یک بار زمانی که انصاری فرد سرمربی تیم بود که به نتیجه 4 -4 دست یافتیم و یک بار هم زمان سرمربیگری حسین شمس . در هر دو بار ما چون نترسیدیم و بازی خود را کردیم توانستیم امتیاز بگیریم.

وی افزود: در آخرین باری هم که در مسابقات گرند پریکس که ناظم الشریعه سرمربی ما بود مقابل 12 هزار تماشاگر برزیلی 4 بر 3 باختیم که می‌توانستیم در آن بازی پیروز هم شویم. به نظرم امسال برزیل نشانی از قهرمانی ندارد فقط من یک توصیه برادرانه به کادر فنی تیم ملی می‌کنم و آن اینکه مراقت ضربات ایستگاهی تیم ملی برزیل باشند چرا که ای تیم برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای این ضربات دارد.