شاگردان برانکو ایوانکوویچ با روندی فوق العاده اکنون در یک قدمی جام قرار دارند و می توانند با یک پیروزی شیرین با نتیجه لازم به قهرمانی لیگ پانزدهم بوسه بزنند. البته آنها در این راه دو مانع بزرگ دارند؛ راه آهن به عنوان حریف انها که برای عدم سقوط می جنگدد و تفاضلی گلی که با استقلال خوزستان دارند و باعث شده آنها در رتبه پایین تر از این تیم در جدول قرار داشته باشند.

 

داور: رضا کرمانشاهی

دقیقه 36: کارت زرد مهران موسوی از راه آهن

 

پرسپولیس:

لوبانف، رامین رضاییان، محمد انصاری، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ(77 احمد نوراللهی)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور و مهدی طارمی.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

راه آهن:

محسن فروزان، فرشاد فرجی، مجید حسینی، مهران موسوی، حمید دیوسالار، مهدی حنفی، میلاد ابطحی، علی فاطمی، مهرداد محمدی، حامد زمانی و بهادر عبدی

سرمربی: یوهان توپولیدیس

شرح گل‌ها:

پرسپولیس یک راه آهن 0: (رامین رضاییان، دقیقه 82): رامین رضاییان با قرار گرفتن پشت ضربه پنالتی آن را با قدرت و دقت بالا وارد دروازه فروزان کرد تا قفل این بازی را بشکند.

پرسپولیس دو راه آهن 0: ( دقیقه 85، احمد نوراللهی): در موقعیتی تک به تک اینبار فرار مسلمان با پاس عرضی او برای نوراللهی همراه شد تا او اینبار دروازه خالی را باز کند.

پرسپولیس 2 راه اهن یک: (دقیقه 89، مهرداد محمدی): در دقایقی که پرسپولیس برای رسیدن به گل بی تابی می کرد مهرداد محمدی با فراری مناسب و در مصافی تک به تک دورازه پرسپولیس و لوبانف را باز کرد.

 

دقایق حساس:

دقیقه یک: اولین خطای این بازی روی بازیکن راه آهن شکل گرفت و کامیابی نیا راه آهنی را در شکل دهی حمله ناکام گذاشت.

دقیقه 2: شوت ناقص و بی اثر بهادر عبدی به راحتی در اختیار الکساندر لوبانف قرار گرفت و البته او در شکل دهی ضد حمله برای پرسپولیس ناکام ماند.

دقیقه 5: اوت دستی بلند راه آهنی پیش از اینکه با ضربه سر حمله وران این تیم همراه شود توسط الکساندر لوبانف مهار شد.

دقیقه 9: خطا روی امید عالیشاه و ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس، رامین رضاییان پشت توپ ایستاد و آن را ارسال کرد و محسن فروزان ان را مشت کرد و خطر از دروازه راه آهن دور شد.

دقیقه 10 تا 15: راه آهن با پرس پرفشار خود و پرسپولیسی ها با پاس های اشتباه بیشتر این دقایق را سپری کرده اند و فرصتی روی دروازه ها شکل نگرفته است.

دقیقه 15: ارسال زیبا از رامین رضاییان با ضربه سر علی پور همراه شد که محسن فروزان با واکنشی خود توپ را کاملا مهار کرد.

دقیقه 16: ضربه ایستگاهی برای راه آهن با ارسال بدی از سوی مهرداد محمدی همراه شد تا این فرصت برای این تیم از دست برود.

دقیقه 17: ارسال رضاییان روی دروازه با برخورد به دیوسالار به کرنر رفت. پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند این توپ به دست مدافع راه آهن برخورد کرده است.

دقیقه 26: محسن مسلمان با فراری فوق العاده و از پشت محوطه شوت خود را به سمت دروازه فروزان روانه کرد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 29: ضربه ایستگاهی زیبای رامین رضاییان، فروزان را به واکنش واداشت تا یک کرنر برای پرسپولیس شکل بگیرد.

دقیقه 31: ارسال از سمت چپ در میان اشتباه مدافعان راه آهن فرصت خوبی برای احمدزاده ایجاد کرد که ضربه آرام این بازیکن به راحتی در اختیار فروزان قرار گرفت.

دقیقه 37: ارسال ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس را محسن مسلمان برعهده گرفت اما ضربه او بی دقت از میان بازیکنان و حمله وران پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 47: خطا روی علی علیپور پشت محوطه جریمه فرصت خوبی برای رامین رضاییان و دیگر ضربه زنندگان ایستگاهی به وجود اورده است.

دقیقه 48: ضربه ایستگاهی را رامین رضاییان نواخت اما شدت توپ به حدی نبود که فروزان دچار مشکل شود و  آن را مهار کرد.

دقیقه 53: علی علیپور در محوطه جریمه سرنگون شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت اما داور دستور به ادامه بازی داد. این در حالی بود که صحنه اهسته کمی مشکوک به نظر می رسید.

دقیقه 56: ارسال ضربه ایستگاهی با ضربه سر مهاجم پرسپولیس به طور ناقص توسط فروزان دفع شد و در ادامه مدافع این تیم توپ را از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه 58: حرکت  درون محطوه جریمه و ضربه نهایی از فرشاد احمدزاده که با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 60: شوت راه دور محسن مسلمان با واکنش محسن فروزان تنها یک کرنر برای پرسپولیس شکل داد.

دقیقه 64: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس را رامین رضاییان به شکلی خطرناک زد که با واکنش فوق العاده فروزان همراه شد. در توپ برگشتی هم مدافعان این تیم توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه 65: حرکت امید عالیشاه درون محوطه جریمه و ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت تا این فرصت از دست برود. در این لحظه فروزان به دلیل مصدومیت روی زمین نشست که با واکنش تند هواداران همراه شد و به شدت به او فحاشی کردند.

دقیقه 72: ارسال کرنر برای پرسپولیس با ضربه سر بی دقت فرشاد احمدزاده در فرصتی مناسب به بیرون رفت.

دقیقه 75: در حالی که پرسپولیس برای رسدین به گل بی تابی می کرد یک فرصت فوق العاده در مصافی تک به تک با لوبانف برای راه آهن شکل گرفت که دروازه بان ازبکستانی دروازه این تیم را نجات داد.

دقیقه 76: ارسال ضربه ایستگاهی توسط مسلمان با برش خوب علیپور همراه شد اما پیش از اینکه دیگر مهاجمان پرسپولیس صاحب فرصت شوند فروزان توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 78: فرار علی علیپور به سمت دروازه با شارژ مدافعان راه آهن همراه شد که داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

دقیقه 83: فرار در عمق عالیشاه با ضربه ای از سوی او در مصافی تک به تک به فروزان همراه نبود  تا در برگشت نیز این نوراللهی باشد که در موقعیتی مناسب برای گل آن را به بالای دروازه بزند.

دقیقه 90: حرکت علیپور به درون محوطه جریمه در نهایت با ضربه او همراه شد که این ضربه توسط فروزان دفع شد.

دقیقه 1+90: حرکت جری به سمت دروازه و اقدام به دریبل فروزان با واکنش خوبی از سوی این دروازه بان همراه شد و توپ دفع شد.

دقیقه 1+90: شوت از پشت محوطه جریمه با واکنش فروزان همراه شد و در برگشت هم جری نتوانست دروازه این تیم را باز کند.

 

در حاشیه:

* بعد از حرف و حدیث فراوان در نهایت این دروازه بان ازبکستانی بود که در بازی پایانی درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت.

* بهادر عبدی بار دیگر مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت و اینبار در جنگ بین بقا و سقوط و قهرمانی پرسپولیس باید دید چه نتیجه ای رقم خواهد خورد.

* راه آهن در این بازی برخلاف همیشه با پیراهن سفید در زمین حضور یافته و پرسپولیسی ها نیز با پیراهن قرمز همیشگی خود در زمین حاضر شده اند.

* محسن بنگر که به دلیل مصدومیت در دو دیدار قبلی سرخپوشان غایب بود در این بازی نیز نتوانست در ترکیب قرار گیرد و البته روی نیمکت حضور یافته است.

* هانی نوروزی نیز پرسپولیسی ها را روی نیمکت همراهی می کند و امیدوار است با کسب قهرمانی روح پدرش و کاپیتان ابدی پرسپولیسی ها شاد شود.

* علیرغم گرمای شدید تهران، برانکو مطابق دیدارهای گذشته باز هم با کت و شلوار رسمی در کنار زمین حاضر شده است.

*دقیقه 24 مطابق تمام دیدارهای گذشته بدون کاپیتان، هواداران این تیم به تشویق هادی نوروزی پرداختند و یادش را گرامی داشتند.

* خوشحالی هواداران پرسپولیس از گل خوردن استقلال و شعار آنها علیه این تیم، زمانی که قاضی موفق شد گل اول صبای قم را به ثمر برساند.

* وقت کشی حامد زمانی با عصبانیت محسن مسلمان همراه شد و به شدت به این مساله اعتراض کرد.